Winterfototopic 2011-2012
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;193912 schreef : wo... het was hier vanmorgen op de oprit -17! Gewoon naast het huis.
Ik durfde haast de auto niet te starten... maar toch maar wel gedaan
Overigens had ik daarna op de snelweg (waar het nog altijd -16 was) last van behoorlijk vermogensverlies boven de 100 km/h. Normaal stuift 'ie (auto van mijn vader, een Toyota diesel) met twee vingers in de neus door, maar nu dus niet. Volgens m'n pa omdat de diesel dan begint te vlokken o.i.d.?
Dat vlokken klopt, werd vroeger verholpen door benzine door je diesel te doen. Maar het zou dan logischer zijn als het vermogenverlies boven een bepaald aantal toeren gemerkt wordt en niet boven een bepaalde snelheid.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Krekkelens;193957 schreef : Dat vlokken klopt, werd vroeger verholpen door benzine door je diesel te doen. Maar het zou dan logischer zijn als het vermogenverlies boven een bepaald aantal toeren gemerkt wordt en niet boven een bepaalde snelheid.
Toerental loopt op met snelheid???? :f
Andere versnellingen op tijd schakelen, en dan in de 5 boven een bepaald toerental komen?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Edit: wat Mark zegt dus

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Overigens moet het met de moderne diesel nog wel n heel beetje kouder worden dan -17. Het was vrijdagmorgen in de buurt van Bastogne -21,geen last gehad.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Bart Manders;193966 schreef : als die diesel echt begint te vlokken dan haal je de 100 niet meer hoor meestal is het dan bij net fff boven stationair wel afgelopen!
Overigens moet het met de moderne diesel nog wel n heel beetje kouder worden dan -17. Het was vrijdagmorgen in de buurt van Bastogne -21,geen last gehad.
Het is nog een van de laatste echte Toyota's, dus met de welbekende 2-liter turbodiesel (voor het eerst gebruikt in de jaren '70 o.i.d.?). Ouderwets blokje, maar beresterk (en volgens mij loopt het ding onder water gewoon door).
Inmiddels 370.000 km op de klok en alles is nog origineel

Maar we dwalen af...
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;193975 schreef : Het is nog een van de laatste echte Toyota's, dus met de welbekende 2-liter turbodiesel (voor het eerst gebruikt in de jaren '70 o.i.d.?). Ouderwets blokje, maar beresterk (en volgens mij loopt het ding onder water gewoon door).
Zoals ze bij Topgear al vaker bewezen hebben!:humor::humor::humor:
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Mooie foto zeg!