ff voorstellen :)
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Een redelijke 340 automaat kan je al voor 1500 euro hebben.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Bijvoorbeeld deze, bij de advertentierubriek:
www.volvo300club.nl/advertenties.php?adid=4084
(bouwjaar is wel 1991, maar de prijs ?200. Voor ?1300 verschil kun je veel belasting betalen)
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
General Custom;185705 schreef : Je zou ook kunnen kijken met wat minder budget, voor een 340 met een beetje werk. Je komt dan waarschijnlijk goedkoper uit, en hebt een betere wagen (er is toch een rede dat iemand een auto weg doet).
Bijvoorbeeld deze, bij de advertentierubriek:
www.volvo300club.nl/advertenties.php?adid=4084
(bouwjaar is wel 1991, maar de prijs ?200. Voor ?1300 verschil kun je veel belasting betalen)
hij wordt gedeeldetelijk van me ma, met oldtimerverzekering. anders komt ie op mijn naam (me ouders kunnen geen 3 normale autos hebben) dus dan kost ie mijn 650e per jaar verzekering. scheelt dus 600e per jaar, + belasting rond de 250 per jaar, scheelt al gauw 800e per jaar. en een belastingvrije blijft zijn geld wel waard ;]
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Kun je ook 5 jaar wegenbelasting van betalen
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;185744 schreef : + laswerk van een belastingvrije = 750 euro + spuitwerk van een belastingvrije = nog eens minstens 500 euro
Kun je ook 5 jaar wegenbelasting van betalen
laswerk kan een maat doen, spuiten doe ik niet

- V300 register
- Verbannen
-
r34gtr;185751 schreef : laswerk kan een maat doen, spuiten doe ik niet
zoals bij de eisen staat: als ie maar rijd, mooi hoeft niet.
Dan kun je de zaak elk half jaar weer opnieuw laten lassen. Spuiten moet in elk geval w?l, anders begint het meteen weer met roesten. Als je het niet spuit kun je het beter ook niet laten lassen.
Ik heb trouwens gelezen dat je voor het spuiten best eerst een laag zinkprimer gebruikt (roestwerend), en daarna een laag kleurlak. Na de kleurlak moet je nog blanke lak aanbrengen, eventueel in meerdere lagen.
De kleurlak en blanke lak kun je eventueel wel weglaten, al is dat geen aanrader omdat het beter beschermd tegen roest en een mooiere afwerking geeft. Een spuitbus verf of primer van Motip kost zo'n ?15 ? ?20, dus dat is ook het eind van de wereld niet...
Edit:
Heb je al aan een Mercedes 190 gedacht? Deze auto's zijn veel geschikter om goedkoop belastingvrij te rijden, omdat ze kwalitatief toch wel een stuk beter zijn dan de Volvo 340.
Verder past een belastingvrije Toyota (Starlet?) misschien ook in je lijstje. De garagehouder die mijn carburateur heeft gerepareerd zegt dat je met die dingen haast nooit problemen hebt.
- Mark Smeets
- Moderator
-
General Custom;185759 schreef : De kleurlak kun je eventueel wel weglaten, maar dat is niet mooi en je je mist een laag bescherming...
Je zegt het zelf al, je kunt ook met alleen primer rondrijden