Kleine auto voor vriendin

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-01-2011 17:45 #860397 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kleine auto voor vriendin
Ik zag nergens iets over veiligheid staan. Maar je kunt voor 2 mille natuurlijk ook een mooie 740 kopen ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-01-2011 23:16 #860416 door V300 register
Probeer maar eens voor 2 mille een auto te vinden die zowel veilig is, en representatief, en betrouwbaar, bij een "legale" verkoper vandaan komt. Oh ja, en in de smaak valt bij de vrouw in kwestie (daarmee vallen alle Volvo's al gauw af...) En een 740 is niet echt "klein" te noemen eh.
Auto's zijn niet om mee te botsen... Maar dat moet sommige mensen nog wel aan het verstand gepraat worden (zoals die BMW die mijn "ga van mijn bumper af"-signaal misbegreep voor "Je hebt nog 10 cm over, die kan er ook nog wel van af" :( )

Klein en veilig gaat in de regel niet zo goed samen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-01-2011 23:29 #860419 door V300 register

Niels;165772 schreef : Ik zag nergens iets over veiligheid staan. Maar je kunt voor 2 mille natuurlijk ook een mooie 740 kopen ;)

Je hebt gelijk! Dan heeft JL natuurlijk wel een heleboel extra opties...

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2011 23:51 #860420 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Kleine auto voor vriendin
Ik heb eigenlijk helemaal geen ervaringen met de Franse kleintjes. Is er niet zoiets als een 206 beschikbaar in die prijsklasse?
Voor 2000 euro heb je ook wel een Cuore m'n broer heeft er zo'n eentje naast z'n buikschuiver en volgens mij bevalt dat wel. Om heel eerlijk te zijn ben ik ook wel is aan het rondkijken voor zoiets, want dat 1op10 van de GL raakt me toch behoorlijk in de portemonnee met 450km in de week woon-werk.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2011 00:30 #860422 door V300 register
Aan welke eisen moet mijn vriendin voldoen?

1. ze moet gek zijn van Volvo's;
2. ze moet het echt menen, zo niet, begin opnieuw;
3. ze moet echt bestaan, zo niet, begin opnieuw;
4. ze moet echt een vrouw zijn, zo niet, begin opnieuw;

:D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2011 13:17 #860429 door V300 register
Mwa, opzich zijn die starlett's nog niet eens slechte wagen. 't is Toyota, dus best betrouwbaar.

Wat ook een goede keuze zou kunnen zijn: Opel E-kadett, niet de mooiste wagens, maar wel lekker licht en, met de 1.4 single-point injectie nog redelijk zuinig (1 op 18).

Indien je vriendin niet goed kan inparkeren raad ik de Volvo 240 aan. dan heb je zelf altijd het minste schade :+

Je kunt natuurlijk ook voor de Hummer H1 gaan.............of snap ik het niet helemaal?

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2011 13:51 #860434 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Kleine auto voor vriendin
Opel E-Kadett roest verschrikkelijk en met die zuinigheid valt het nog wel mee.
Mijn broer reed er jarenlang eentje, zo'n 1.4 injectie met katalysator. Uiterst betrouwbaar, maar duur in onderhoud (elk jaar weer een flinke rekening) en hij reed er 1:15 mee. Vijfbak, lage km-stand en een rustige rijstijl.

Olie- en koelvloeistofverbruik daarentegen is nul komma nul. Ik kan me niet herinneren dat hij ooit olie moest bijvullen, ondanks z'n jaarkilometrage van 15-20k.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2011 18:41 #860469 door V300 register
Ga af en toe es bij Van den Bergh kijken, die hebben soms best nette auto's voor een nette prijs. Zoals die Opel Astra die ze laatst verkocht hebben, die was als nieuw en kostte geen drol. Misschien weten ze nog wel zoiets... Een mooie Daf 55, z.g.a.n.? Z?ker representatief! Of wil je niet dat alle aandacht van alle medeweggebruikers naar je vriendin uitgaat? :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-01-2011 09:53 #860500 door V300 register
Jongens, ik vind het echt lastig. Ik ben bang dat ze niet snel tevreden is (met een auto) en ik heb geen zin om er veel tijd in te steken. Ik vind de Lancia tot nu toe wel een nuttige tip, want daar was ik zelf nooit op gekomen. Zelf heb ik in m'n pr?-Volvo-tijd twee japanners gehad, naar volle tevredenheid. Maar die dingen zijn altijd lelijk! Met uitzondering van de rode RX8 die altijd bij m'n werk geparkeerd staat.... Ik ga eens even rond kijken en zal hier de resultaten posten. Ik heb trouwens nog een keurige witte injectie in de stalling staan, met stuurbekrachtiging, geen lastige choke, maar ik zal dat maar niet voorstellen....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-01-2011 11:58 #860505 door V300 register
En een Corolla dan? Dat zijn fantastische auto's, zien er leuk uit, kosten niet extreem veel en zijn erg betrouwbaar. M'n zwager heeft een aantal jaar zo'n auto gehad, en die dingen rijden enorm lekker!

Dan bedoel ik dus zoiets:

Niet zoiets:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC