Jaguar XJ40

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-03-2010 08:31 #824238 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jaguar XJ40
Een vriendin van mij is zo'n ding aan het restaureren (AM V8 Saloon) dus als je tips nodig hebt voor oude engelse wagens, ask me dan stuur ik ze door ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Harold van Buul (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-03-2012 14:33 #901230 door Harold van Buul (GAST)
Beantwoord door Harold van Buul (GAST) in topic Jaguar XJ40

Sid340;138044 schreef : Voorlopig ga ik natuurlijk nog niets kopen, ik geniet volop van mijn 360.
Maar een Jaguar is toch mijn droomauto. Ik vind ze mooi tot en met bouwjaar 1994 daarna ligt het er te dik boven op ;-)
Zo'n auto kopen word natuurlijk een flinke speurtocht naar een goed exemplaar (net zoals bij bijvoorbeeld een goed citroen xm).
Na wat researchwerk denk ik dat de aangeboden auto's niet alleen goedkoop zijn omdat ze bijvoorbeeld afgetrapt zijn maar ook omdat het een echte liefhebbers auto is, je moet er van houden. Bovendien zijn ze natuurlijk een heel stuk duurder in de wegenbelasting vanwege het gewicht, verzekering zal het grootste probleem niet zijn...
Heeft een van jullie wel eens in een Jaguar XJ40 gereden, ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn...
Het gaat met niet per se om alle luxe aan boord maar echt om het model. De mercedes die Jos noemt heeft wel wat maar vind ik toch altijd een tikkie ordinair. Wat ik wel leuk zou vinden is een citroen cx of xm, maar dat zijn uitgerekend ook weer auto's die nogal wat problemen kunnen geven. Jammergenoeg zijn ze niet zo onderhoudsvriendelijk als de 300 serie.

Hallo Sid,

Ik zat wat te Google-en over de Jaguar XJ40 en kwam toen op dit forum uit. Je bericht dateert van een tijd terug dus wellicht is je vraag niet meer aan de orde, maar als je nog steeds een XJ40 wil aanschaffen kan ik je misschien enigszins van dienst zijn. Ikzelf rij sinds een tijd met veel plezier zo'n auto en weet inmiddels een beetje waarop je moet letten en aan welke kosten je ongeveer moet denken. Laat maar weten.

Groet, Jaguar

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2012 15:51 #901231 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Jaguar XJ40
Hi Jaguar, Sid is inmiddels voorzien: forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=6167

• Harold van Buul (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-03-2012 17:05 #901234 door Harold van Buul (GAST)
Beantwoord door Harold van Buul (GAST) in topic Jaguar XJ40
Hallo Anjo, dank voor je bericht.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC