Jaguar XJ40
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-03-2010 13:17 #821453
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jaguar XJ40
Ik vind Juup prima. Ik probeerde meer de nadruk te leggen op hoe enorm veel olie die dingen lekken. Buiten dat het geweldig mooie bakken zijn
.
Maarja je krijgt ook gezeik als delen van het dashboard die neit meer werken, displays van de radio, elektrische stoelen en stuurwielbediening wat stuk gaat etc. En dan zijn de reparaties een stuk moeilijker en duurder..

Maarja je krijgt ook gezeik als delen van het dashboard die neit meer werken, displays van de radio, elektrische stoelen en stuurwielbediening wat stuk gaat etc. En dan zijn de reparaties een stuk moeilijker en duurder..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-03-2010 13:20 #821454
door V300 register
Kort gezegd: Er is een reden dat die dingen goedkoop zijn.
Er zijn zeker goede te vinden maar zoals Niels al aangeeft zijn die gewoon duurder. De meeste handelaren weten zelf ook wel in te schatten hoe goed of slecht zo'n ding is. Je kunt met geluk een goedkope vinden die goed is maar ik zou zeker inschatten dat je hoge reparatiekosten hebt.
Als je een luxe auto wilt rijden voor weinig geld zou ik persoonlijk meer naar een W124 zoeken. Een belastingvrije uit Duitsland met wat kms er op is vaak ook niet zo duur meer.
Er zijn zeker goede te vinden maar zoals Niels al aangeeft zijn die gewoon duurder. De meeste handelaren weten zelf ook wel in te schatten hoe goed of slecht zo'n ding is. Je kunt met geluk een goedkope vinden die goed is maar ik zou zeker inschatten dat je hoge reparatiekosten hebt.
Als je een luxe auto wilt rijden voor weinig geld zou ik persoonlijk meer naar een W124 zoeken. Een belastingvrije uit Duitsland met wat kms er op is vaak ook niet zo duur meer.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-03-2010 13:41 #821456
door V300 register
Nog liever een 240/260.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2010 13:51 #821457
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Jaguar XJ40
Een kennis van mij heeft jaaaarenlang zo'n Jag als zakelijke en familieauto gereden. Hij had ook wel het geld voor het onderhoud. Zijn vrouw had/heeft een heeele dikke Opel Omega voor de boodschappen, een klassieke Mercedes SL cabrio voor de zomertoertjes, een Ferrari Dino voor de sportieve uitspattingen en een Marcos en een Lister Storm voor op het circuit... Dan kan het onderhoud voor een Jag er ook nog wel vanaf...

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-03-2010 18:13 #821480
door V300 register
Waarom geen volvo 850?
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2010 18:14 #821482
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Jaguar XJ40
Omdat dat geen Jaguar is denk ik...?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-03-2010 23:24 #823998
door V300 register
Voorlopig ga ik natuurlijk nog niets kopen, ik geniet volop van mijn 360.
Maar een Jaguar is toch mijn droomauto. Ik vind ze mooi tot en met bouwjaar 1994 daarna ligt het er te dik boven op
Zo'n auto kopen word natuurlijk een flinke speurtocht naar een goed exemplaar (net zoals bij bijvoorbeeld een goed citroen xm).
Na wat researchwerk denk ik dat de aangeboden auto's niet alleen goedkoop zijn omdat ze bijvoorbeeld afgetrapt zijn maar ook omdat het een echte liefhebbers auto is, je moet er van houden. Bovendien zijn ze natuurlijk een heel stuk duurder in de wegenbelasting vanwege het gewicht, verzekering zal het grootste probleem niet zijn...
Heeft een van jullie wel eens in een Jaguar XJ40 gereden, ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn...
Het gaat met niet per se om alle luxe aan boord maar echt om het model. De mercedes die Jos noemt heeft wel wat maar vind ik toch altijd een tikkie ordinair. Wat ik wel leuk zou vinden is een citroen cx of xm, maar dat zijn uitgerekend ook weer auto's die nogal wat problemen kunnen geven. Jammergenoeg zijn ze niet zo onderhoudsvriendelijk als de 300 serie.
Maar een Jaguar is toch mijn droomauto. Ik vind ze mooi tot en met bouwjaar 1994 daarna ligt het er te dik boven op

Zo'n auto kopen word natuurlijk een flinke speurtocht naar een goed exemplaar (net zoals bij bijvoorbeeld een goed citroen xm).
Na wat researchwerk denk ik dat de aangeboden auto's niet alleen goedkoop zijn omdat ze bijvoorbeeld afgetrapt zijn maar ook omdat het een echte liefhebbers auto is, je moet er van houden. Bovendien zijn ze natuurlijk een heel stuk duurder in de wegenbelasting vanwege het gewicht, verzekering zal het grootste probleem niet zijn...
Heeft een van jullie wel eens in een Jaguar XJ40 gereden, ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn...
Het gaat met niet per se om alle luxe aan boord maar echt om het model. De mercedes die Jos noemt heeft wel wat maar vind ik toch altijd een tikkie ordinair. Wat ik wel leuk zou vinden is een citroen cx of xm, maar dat zijn uitgerekend ook weer auto's die nogal wat problemen kunnen geven. Jammergenoeg zijn ze niet zo onderhoudsvriendelijk als de 300 serie.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-03-2010 23:27 #824001
door V300 register
voor al dit soort auto's geldt dat je eerst de stalling op orde moet hebben...
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-03-2010 00:30 #824233
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Jaguar XJ40
Voor al dit soort auto's geld ook dat je de financi?n ook flink op orde moet hebben.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-03-2010 00:40 #824234
door V300 register
ja, dat spreekt voor zich.
maar als je hem binnen kunt zetten wordt het gestage proces van vastroesten en doorroesten allemaal stevig afgeremd, en is het wat makkelijker om de dingen die verslijten en kapot gaan bij te houden.
als je zo'n wagen binnen stapt en het stinkt naar schimmel heb je aan die luxe uitstraling ook geen bal natuurlijk.
maar als je hem binnen kunt zetten wordt het gestage proces van vastroesten en doorroesten allemaal stevig afgeremd, en is het wat makkelijker om de dingen die verslijten en kapot gaan bij te houden.
als je zo'n wagen binnen stapt en het stinkt naar schimmel heb je aan die luxe uitstraling ook geen bal natuurlijk.
Moderators: Mark Smeets