Jaguar XJ40
- V300 register
- Verbannen
-
Luxe, comfort, snelheid, geweldige uitstraling...
Na er veel over gelezen te hebben zou het goed te doen moeten zijn.
Qua onderhoud is het niet veel duurder dan bij andere auto's en je kan ook veel zelf doen, onderdelen zijn nieuw en tweedehands volop verkrijgbaar tegen hele normale prijzen. 1 op 10/ 1 op 11 rijden schijnt ook heel goed mogelijk te zijn. Alleen de wegenbelasting is duurder.
Het meest in aanmerking komt een XJ40 die gebouwd is tussen 1990 en 1994 en uitgerust is met de 3.2 of 4.0 motor (de 4.0 schijnt zuiniger te zijn). Na de overname van ford schijnt de auto heel veel in kwaliteit vooruit te zijn gegaan.
Heeft iemand ervaring met Jaguars/daimlers van dit type?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
wel sjiek!
- V300 register
- Verbannen
-
Een algemeen probleem van dit soort luxobarges is dat je ze voor een absolute shitprijs kunt kopen maar dat je er dan ook een absolute shitauto voor terugkrijgt. Ga je kijken naar een auto die wel goed onderhouden is, dan neem ik aan dat de marktwaarde aanzienlijk hoger is dan de spreekwoordelijke krat bier die je voor de gemiddelde afgetrapte XJ40 betaalt.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Ik heb het altijd wel hele mooie, deftige wagens gevonden.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
link.marktplaats.nl/322910750
link.marktplaats.nl/330614152
Nu weet ik natuurlijk niks over de toestand van de eerste auto, maar je moet wel durven. Je kunt het treffen, maar voor hetzelfde geld zit je in een rijdende emmer gebreken. Zelf repareren is hartstikke leuk maar ben je ooit eens gedwongen onderhoud uit te besteden, hoed je dan maar. Dat geldt niet alleen voor een XJ, dat geldt ook voor een S-Klasse, LS400 of 7-serie, ook al zijn dat auto's die kwalitatief beter bekend staan. Vergeet ook verder de sprookjes van 1 op 11, reken gewoon op 1 op 8. Verzekering is loeiduur, tenzij je zo'n ding op een oldtimerpolis weg kan zetten. Niet om je af te schrikken, maar je 360 is een fiets in vergelijking met die XJ als het gaat om running costs.
Als ik een algemene tip mag geven: hoe later gebouwd, hoe beter.
- V300 register
- Verbannen
-
slb_340;137892 schreef : ...want de Jags uit dat tijdperk lekken vaak in een dag meer olie dan ik in een uur aan Jupiler op kan.

- V300 register
- Verbannen
-
slb_340;137892 schreef : ...want de Jags uit dat tijdperk lekken vaak in een dag meer olie dan ik in een uur aan Jupiler op kan.
Je bent dan ook geen echte Belg he Stefan, dan zou je zo'n dingen niet zeggen, maar iets van de trend: Als ik evenveel zou zuipen van Sint Palskes, dan zou ik toch al even moeten slikken...
Dat kan ik nog begrijpen, maar Jupiler is ook maar een beetje pis...
- V300 register
- Verbannen
-
Dendorssers;137908 schreef : Dat kan ik nog begrijpen, maar Jupiler is ook maar een beetje pis...

- V300 register
- Verbannen
-
Heineken daarentegen is gewoon nog minder dan pis!