pc hok aangepakt
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-09-2009 17:55 #800382
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic pc hok aangepakt
Maar hebben ze ook genoeg reserve, die eindtrappen? Bij mij heb ik de MA500's die ik voor alles had staan moeten vervangen door AVM's om goed geluid uit de electrostaten te krijgen. Op zich wel leuk geluid met de marantzen, maar de AVM'en komen net ff iets verder.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-09-2009 01:01 #800408
door V300 register
hmmnee 2x 60W vol uitsturen gaat niet goed. elektrostaten hebben een te lage impedantie bij hoge tonen.
Weet niet precies hoever hij komt in Watts RMS bij D<1%, maar voor ons thuisgebruik moet je hem zeg maar 2x harder zetten dan hij ooit staat, voordat clipping hoorbaar wordt.
volgende financi?le injectie wordt een HTPC, g??n andere audio.
Weet niet precies hoever hij komt in Watts RMS bij D<1%, maar voor ons thuisgebruik moet je hem zeg maar 2x harder zetten dan hij ooit staat, voordat clipping hoorbaar wordt.
volgende financi?le injectie wordt een HTPC, g??n andere audio.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-09-2009 13:46 #800499
door V300 register
Hier was op lage volumes al hoorbaar dat ie het in het laag niet trok, juist door de minimale impedantie voor het hoog. (niet genoeg reserves)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-09-2009 19:22 #800526
door V300 register
Dat zijn idd mooie spulletjes! Ja als je het mooi wilt doen, vind ik het nog altijd mooi om losse voor en eindbak te hebben.
Losse eindbakken maken ze vaak al vanuit duurdere prijsrange al met lekkere zware trafo vaak, dat het bij lage impedanties nog mooi de speakers in zijn greep houden.
Als je een 2ehandse Nad 218 zou kunnen bemachtigen heb je mooi spul om echt elke moeilijke speaker aan te drijven.
Ik hou het voorlopig maar bij mijn Elacjes maar die Magnepans zijn mooie aparte dingen hoor! Maar sub is idd wel wenselijk erbij ja.
Losse eindbakken maken ze vaak al vanuit duurdere prijsrange al met lekkere zware trafo vaak, dat het bij lage impedanties nog mooi de speakers in zijn greep houden.
Als je een 2ehandse Nad 218 zou kunnen bemachtigen heb je mooi spul om echt elke moeilijke speaker aan te drijven.
Ik hou het voorlopig maar bij mijn Elacjes maar die Magnepans zijn mooie aparte dingen hoor! Maar sub is idd wel wenselijk erbij ja.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-09-2009 21:35 #800550
door V300 register
Yup, maar juist met een sub mis je het laag in de electrostaten als de versterkers het niet redden. Ik ben ook erg blij met de AVM'en, die komen net niets te kort kwa reserves, de Marantzen wel. (Op normaal luister volume)
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-09-2009 16:29 #800606
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic pc hok aangepakt
Mijn micro-stereosetje van enkele tientjes @ de Lidl werkt al een jaar of acht feilloos
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-09-2009 17:07 #800614
door V300 register
de lage tonen komen prima door, Jan
De versterker verstookt normaal gezien (bij gebruik van passieve elektrodynamische luidsprekers) juist heel veel vermogen op het weergeven van de laagste octaven.
De impedantie van de elektrostaten is in dat gebied een stuk hoger (de 'algemene' waarde wordt opgegeven bij 1000 Hz volgens mij?) en de inputs van de (actieve!) sub zijn hoogohmig.
Dus kan de versterker prima signaalspanning opbouwen zonder dat het veel vermogen kost.
en de subwoofer pompt dit signaal dus weer op tot 'ruim voldoende' volume voor de laagste tonen :+
De versterker verstookt normaal gezien (bij gebruik van passieve elektrodynamische luidsprekers) juist heel veel vermogen op het weergeven van de laagste octaven.
De impedantie van de elektrostaten is in dat gebied een stuk hoger (de 'algemene' waarde wordt opgegeven bij 1000 Hz volgens mij?) en de inputs van de (actieve!) sub zijn hoogohmig.
Dus kan de versterker prima signaalspanning opbouwen zonder dat het veel vermogen kost.
en de subwoofer pompt dit signaal dus weer op tot 'ruim voldoende' volume voor de laagste tonen :+
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-09-2009 21:41 #800641
door V300 register
Dan zou dat ook wel eens het verschil kunnen zijn tussen electrostaten en hybrides. (zoals m'n finals) Ik moet ook toegeven dat ik geen flauw idee heb van de theorie hierachter. (het was alleen proefondervindelijk vastgesteld)
Moderators: Mark Smeets