pc hok aangepakt
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Nad C162, Nad tuner, dieperin weggestopt actief crossover Behringer, Nad C542 cd-speler.
En aan elke kant een C370 waarvan ik enkel de eindbakken gebruikte.
Voor de rest heb ik de cd-speler op een betonplaat gezet (daaronder 4 halve tennisballen), die Jamo's geven wel zo'n bas in dat kamertje dat er een hoop trilt. De Jamo? gebruik nu als soot dressoirkast waar mijn game-pc op staat en nu heb ik duitse Elac 208 luidsprekers (tip van flip, prachtig spul).
Nu heb ik o.a. Cyrus en dat speelt Nad huilend naar huis qua detail, ruimtelijk geluid, zeer mooie hoogweergave etc. Maar dat is geen eerlijk vergelijk, mijn Cyrus voorversterker heeft alleen al een aparte dedicated voedingskast ernaast staan.
Als je de externe voeding loskoppelt en de interne van de voorversterker gebruikt is het geluid iets minder ruimtelijk. Cyrus is echt mooi spul alleen bijna niemand geeft het de verdiende aandacht en roept bij highend meteen cliche Krell en Bryston etc. :nono:
Maar Nad vind ik altijd nog beter klinken dan merken als Yamaha, Onkyo, Technics, dus ik ben niet helemaal Nad-af. Qua cd-spelers superieur spul.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
vroger maakte jamo idd mindere kasten ,heb ik zelf bij de 330's ook gezien
maargoed mn begane grond staat ook vol met jamo
dat zijn wel speakers met fatsoenlijke kasten;)
hier heel de thuis bioscoop
tv lg42lh5000 42inch (107cm)
amp:denon avr3806 (7x160watt continu/6ohm) echt bruut veel vermogen en blijft kraakhelder,gewicht 17,5 kilo:yeah:
blu-ray:denon dvd1800bd
front speakers :jamo e855 (140watt continu 200watt max,frequentie bereik
37-20.000hz 89db/1watt)
center speaker: jamo e8cen (zelfde specs alleen freq bereik 50-20.000hz)
zie boven tv
rear speakers :jamo sat300 (50 watt continu 60watt max freq 80-20.000hz
subwoofer:jamo sub650 (12'' gesloten kist ,front firing,650 watt actieve sub,met class a/b versterker freqbereik 24-200hz) afgefiltert op ongeveer 50hz
nad is idd mooi spul ben er ook naar aan het kijken geweest
dat was het:)
groetjes ronald
- V300 register
- Verbannen
-
Lijkt me een goede baskast die jamo subwoofer! En dan nog es 12 inch, dan compenseert het al geheel het rendement verlies tov basreflex 8 of 10 inch sub.
Mooi spul hoor. Ja een echte tv moet er ooit ook nog komen , heb 4 jaar geleden nof een 4:3 panasonic tvtje gekocht
Was de keuze of geld aan de stereo of een tv haha.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Hij was op zich goed berekend alleen dit was een echte Visaton hifi-speaker en super soepel opgehangen. Ik heb de kasten maar in de hoek weggezet, die dingen gaan bijna de deur niet door haha.
- V300 register
- Verbannen
-
ronaldromme;120650 schreef : gesloten kast klinkt idd veel mooier ,en vermogen heeft ie genoeg en gaat lekker diep
Ronald je moet binnenkort eens bij ons pa komen luisteren
die heeft tegenwoordig in de woonkamer een wharfedale sub staan, ook een gesloten kast maar wel een speaker van 15"
(19 hz geloof ik)
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;120656 schreef : Ronald je moet binnenkort eens bij ons pa komen luisteren
die heeft tegenwoordig in de woonkamer een wharfedale sub staan, ook een gesloten kast maar wel een speaker van 15"die gaat laaaaaaaaag
(19 hz geloof ik)
mmmm das wel laag ja 19hz alleen jammer dat we het niet meer horen onder de 20hz,maar wel kunnen voelen,ok leuk,de 24hz die de mijne doet is laag zat hoor,van de meeste standaard 5.1 home cinema setjes gaat de sub maar tot zon 40/35hz,das toch nie laag ,dat doen mn frontspeakers al:)
zal ook wel een leuke sub zijn die wharfdale
foto????
- V300 register
- Verbannen
-
ronaldromme;120724 schreef : foto????
astublaft:
[ATTACH]1876[/ATTACH]
De sub staat dus links naast het A/V kastje.
Met de vorige TV (breedbeeld beeldbuis) stond alle randapparatuur naast de TV bovenop het kastje, nu staan de losse dozen onderin. helaas denk ik dat dit niet zo kan blijven, want met de deurtjes
dicht springt de versterker na een tijdje blazen in de temperatuurbeveiliging; te weinig luchtstroming dus.