pc hok aangepakt
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Nu ben ik helemaal niet nieuwsgierig hoor Wouter maarre, merk...type...specs?
Gr; Wouter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Ze geven vrijwel geen diepe bas, want ze hebben een laagste frequentie (binnen hifi specificaties) van zo'n 100 Hz. De sub kan tot 120, dus de roll-off staat bijna helemaal open.
De subwoofer is een Wharfedale met een 150Watt ingebouwde versterker. Dit is eigenlijk veel te veel
de ingebouwde versterker heb ik nog moeten repareren, na veel gepuzzel en gezoek bleek dat de oorzaak van een irritante ruis, en hard dreunen bij aan/uit zetten allemaal door 1 uitgedroogd elkootje op de signaalprint veroorzaakt werd. (die had gewoon 0 capaciteit, en de versterker stond dus een hoogfrequent ruis signaal op te wekken)
met een onderdeeltje van 3 cent was die dus weer het baasje
De TV is trouwens een 50inch panasonic plasma uit de V10 serie
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Kwestie van een paar pc ventilatoren achterin het kastje bouwen... Als je een paar hele grote neemt maken ze amper geluid.antiekeradio;120906 schreef : dicht springt de versterker na een tijdje blazen in de temperatuurbeveiliging; te weinig luchtstroming dus.
- V300 register
- Verbannen
-
Er moet straks ook nog een HomeTheatrePC (met internetverbinding en blueray drive) bij komen, dan MOET er wel iets veranderd worden.
nu gaat het nog goed met een van de deurtjes open; dan waarschijnlijk niet meer.
Wordt inderdaad een kwestie van gaten zagen in bodem en achterwand.....
ga ik denk in de achterwand een paar 120 mm fans doen, en de onderkant passieve aanzuiging door een gaasje/groffe spons.
en dan maar hopen dat de temperatuurgeregelde fans van de HTPC niet gaan "opstijgen"
- V300 register
- Verbannen
-
dat benne ze
- V300 register
- Verbannen
-
Ik kan niet wachten tot ik geld heb om m'n final 0.4's van verse panelen te laten voorzien en weer te beluisteren. Ik mis ze wel een beetje.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
De transparantie en het detail dat zulke luidsprekers kunnen weergeven...:wtf:
Mochten de financi?n het ooit toelaten dan zouden dit een mogelijke optie zijn:
Even doorsparen nog.....:yesyes:
Gr; Wouter.
- V300 register
- Verbannen
-
Wouter76;120936 schreef : @Wouter, Magnepan MG10 /SE QR................
........ruilen tegen een paar Acoustic Energy aegis evo 1 luidsprekers?
De transparantie en het detail dat zulke luidsprekers kunnen weergeven...:wtf:
Mochten de financi?n het ooit toelaten dan zouden dit een mogelijke optie zijn:
Even doorsparen nog.....:yesyes:
Gr; Wouter.
shit hey dat zijn mooie dingen,wat ik me afvraag over die magnetostaten,kun je daar ook nog wat vermogen overheen sturen of houd het op bij 100watt?
mijn sub staat afgefilterd op ongeveer 50hz want de fronts komen al tot 37hz ,dus de sub zorgt bij mij alleen voor de allerlaagste bassen,puur aanvulling dus!
enne wat voor amp heeft je pa meneer nieuwlaat?
- V300 register
- Verbannen
-
Dat ding heeft een berg met ingangen, simpele bas/treble regeling en een 2x 60Watt RMS output. Rechttoe-rechtaan dus, niks speciaals maar zeker niet slecht.
In principe gaat het hiermee zat hard genoeg, de elektrostaten hebben een vrij hoge gevoeligheid.