Het is voorbij

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-06-2009 00:40 #784876 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het is voorbij
de auto lijkt me inderdaad goed te redden, Frans bedoelt denk ik "de liefde voor de 300-serie is voorbij"

maar volgens mij heb ik dat verhaal vaker gehoord. Als die eenmaal een tijdje in een rammelkast als een gratis 440 gereden heeft gaat het volgens mij bij die Frans heel snel weer jeuken richting een 3-serie :)

op een gegeven moment houdt het natuurlijk op, omdat de 'ultra goedkope auto's waar bijna niks aan hoeft te gebeuren' op raken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-06-2009 00:50 #784877 door V300 register
Take it easy Erik:)
Wat Frans doet is een mooi voorbeeld van wat ze in de Psychologie de zogenaamde 'selfserving bias' noemen: je neemt zomaar opeens een besluit zonder er grondig over na te denken, maar dat besluit moet achteraf wel ingepast worden in je brein. En dus ga je er argumenten bij bedenken.
Ga jij straks ook doen wanneer je weer een storingsgevoelige, roestgevoelige, ruimte innemende Reliant hebt gekocht;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-06-2009 08:22 #784887 door V300 register
Frans denk veel na over zijn auto's. Ik heb door de jaren heel al heel wat auto's van hem voorbij zien komen. Ik kan me niet voorstellen dat dit zijn laatste 300 is.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-06-2009 09:09 #784889 door V300 register
Ik was ook n beetje gechoqueerd moet ik zeggen. Ik dacht dat je de smaak juist goed te pakken had met deze 360.

Dit roestwerk is overigens met een paar euro'tjes weer opgelost. Althans, een stuk goedkoper als een andere auto kopen!

Hij is van '86 toch? Stiekum kriebelt het wel...! Prachtige kleur, prachtige auto...en hij wordt nog belastingvrij!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-06-2009 09:23 #784892 door V300 register
De auto gaat in zijn geheel weg, dat merk ik al aan reacties.
En ja, iemand met een lasapparaat kan dit maken.

Nadat ik had besloten om de auto weg te doen was er ook het besluit om geen auto te zoeken. Ik heb op het moment geen auto nodig.

Pas later kwam de 440 op mijn weg. En het is geen gratis rammelkast.

Ja, wat heb ik een auto's opgeknapt. Wat was ik fanatiek. Vond het altijd leuk.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-06-2009 11:04 #784903 door V300 register
Tja, als je het niet leuk meer vind dan houdt het op. Ik moet toegeven dat ik me ook steeds meer begin te ergeren aan de verkrijgbaarheid van de onderdelen, of beter gezegd het ontbreken daarvan. Ik kan dit me, zeker na m'n ervaring mat de 480, prima voorstellen. Na 1 jaar zowat dagelijks bezig moeten met een wagen en de rest moeten verwaarlozen omdat ik anders geen dagelijkse bak had, had ik zowat de handdoek in de ring gegooid. (voor alle wagens) Eigenlijk was het total loss rijden van de wagen een zegen.

Het roestwerk ziet er inderdaad eenvoudig te verhelpen uit, maar als je er geen lol meer in hebt begin je er ook niet aan. Ik begin net lol te krijgen in dergelijk werk, omdat het me altijd afgeschrikt heeft, maar makkelijker blijkt dan ik had verwacht.

In elk geval succes met de 440 en we zien je vast nog wel een paar keer reageren. Als het weer begint te kriebelen, schroom niet en bied je hulp aan een beginner aan.

Overigens knap, denken aan het niet nemen van een andere wagen, zou ik niet kunnen. (alhoewel, ik heb m'n motor nog ;) )

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-06-2009 11:31 #784908 door V300 register
Ik zou juist Frans de tip willen geven een keer rust in autoland te maken en te investeren in 1 wagen. Zo'n heerlijke 360 carburateur is het waard om in te blijven investeren. Na afzienbare tijd kan je eventueel gas inbouwen en van de winst weer meer investeren in het plaatwerk en roestpreventie. Ik zou zeggen een win-win situatie. Ik hoef er natuurlijk niet eens bij te vermelden dat zo'n 360 gewoon superlekker rijdt! Dat is de ervaring die we hier op dit forum delen. Mijns inziens is Frans teleurgesteld na de apk-keuring en meestal ruilt hij dan snel weer z'n wagen in. Kijk wat er met de rode 1700 is gebeurd. Die is na een nieuwe koppakking extreem vertroeteld en nu weer in topstaat. Dat kost natuurlijk wat moeite en geld, maar als je eenmaal 'bij' bent met onderhoud zijn de kosten laag en kan je genieten van een toffe auto. Want zo is het met de 300, het is een dankbare auto. De tijd en geld die je erin steekt betaalt zich terug.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-06-2009 11:48 #784912 door V300 register
Tja, dat is met zowat alle wagens, maar zeker met de Volvo(tje)s van eind '70 - begin '90.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-06-2009 12:24 #784919 door V300 register

Lucluc;109982 schreef : Mijns inziens is Frans teleurgesteld na de apk-keuring en meestal ruilt hij dan snel weer z'n wagen in.

De wagen zegt mij al maanden niet veel meer. Ik had het er nog over met mijn vrouw. Doe niet zo veel meer, geen zin meer, e.d.

Enige tijd geleden had ik al de overweging om hem in de club te laten verdwijnen naar een ander. Want dit verdient een zeldzame 360 niet.

Investeren staat hier dus los van. Gewoon niet meer dus.

Misschien dat ik over een jaar in de zomer er weer zin in krijg en een koop om naast mijn dagelijkse te hobbyen. Misschien.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-06-2009 12:30 #784921 door V300 register
Hmmm, ineens geen zin meer in je hobbies hebben. Vat het niet verkeerd op, maar het komt me erg bekend voor, heb ik ook gehad voor m'n burn-out. (is geen verwijt, maar let er wel op, zo'n kreng kruipt op je af)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC