Wat zijn jouw vakantieplannen voor 2009

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-06-2009 23:18 #783766 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wat zijn jouw vakantieplannen voor 2009
Zulke stickers heb je dan nodig: www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/ProductD...htm?productId=302207

Moet overigens alleen als je daadwerkelijk licht voert, maar aangezien die bij jouw 340 altijd branden is het wel handig om ze te hebben. Je lichtbeeld is namelijk zodanig afgesteld (naar de rechterzijde van de weg) dat je een Engelsman recht in z'n koker schijnt :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-06-2009 00:08 #783778 door V300 register
Je kunt ook gewoon een stukje ductape erop plakken. Het maakt allemaal niks uit. Ik ben iig niet aangehouden. Links rijden is een eitje, wen je zo aan. Wel leuk juist. Ik ben slechts 1 keer op de verkeerde weghelft beland, dat was rechts afslaan naar een 2 x 2 weg. E?n straatje te vroeg afgeslagen...gelukkig was er een middenberm waar ik doorheen kon :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-06-2009 01:23 #783786 door V300 register
Van die dingen:)
Ik kies gewoon een engelse vrachtauto en daar tuf ik achteraan:yeah:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-06-2009 12:05 #783814 door V300 register
het gedeelte van de veerboot naar de snelweg is bezaaid met rotondes. Ik vond het de eerste keren heel bizar om de rotonde linksom te nemen....

na 3 of 4 stuks wen je eraan, en op de snelweg gaat alles automatisch eigenlijk, je gaat automatisch in je rechter spiegel kijken ipv links.
Maar; als je dan in de buurt van je bestemming van de snelweg af gaat, kom je op provinciale wegen terecht (A roads)

daar rijden ze dus op een asfaltstrookje waar je in Nederland hoogstens 60 km/h mag gewoon 60 m/h ofwel 1,609 keer zo snel als je gewend bent op het type weg.

Als er dan ineens een auto op de rechterbaan je met een verschilsnelheid van 160 km/h tegemoet komt denderen, is het echt even slikken hoor! (vooral voor de bijrijder)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-06-2009 14:02 #783845 door V300 register
Pas wel op bij de 1e keer op een normale afslag zonder verkeer. De 1e rit in engeland die ik had na een vlucht ging ik daar fout. (en dat terwijl ik er regelmatig gereden had, toen al)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-06-2009 15:21 #783863 door V300 register

antiekeradio;108842 schreef : Maar; als je dan in de buurt van je bestemming van de snelweg af gaat, kom je op provinciale wegen terecht (A roads)

daar rijden ze dus op een asfaltstrookje waar je in Nederland hoogstens 60 km/h mag gewoon 60 m/h ofwel 1,609 keer zo snel als je gewend bent op het type weg.

Jaa, dat klopt, ze rijden best leip daar. In Schotland meegemaakt: rechts afslaan op de snelweg = hele korte afrit naast de meest rechterbaan, vervolgens moest je de andere weghelft gewoon maar oversteken. Sta je ook wel even raar te kijken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-06-2009 15:33 #783865 door V300 register
jaaa, viaduct... kan wel, maar das zo duur... en misschien waait het wel weg... hmm nou doen we het toch gewoon zo :+

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-06-2009 15:52 #783866 door V300 register
Gewoon kwestie van opletten. (iets wat teveel Nederlanders moeten herleren zodra ze de landsgrens overschreiden) Ik vind het erg prettig rijden. (alleen de locals die niet doorrijden op de lokale speelslingerweggetjes) :nono:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-06-2009 16:08 #783868 door V300 register
Voorwaarde voor zo'n snelwegafslag is wel dat het er nooit druk moet zijn. Het inschatten van de snelheden is op zo'n kruising een compleet nieuwe ervaring, best vreemd. Daarbij is het inderdaad goed opletten!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-06-2009 16:18 #783870 door V300 register
Wat ik met die rotondes in Engeland had, was dat ik tot twee keer toe fors werd betoeterd omdat ik onbewust iemand had afgesneden. De eerste keer dacht ik nog 'maniak' maar de tweede keer was zo'n identieke situatie dat ik me toch begon af te vragen wat ik nou fout deed.

Het geval: vrijwel elke rotonde, ook kleinere, zijn tweestrooks en hebben ook twee voorsorteerstrookjes op de toeleidende weg. Simpel, dacht ik: de linker (dus die aan de bermkant) is voor linksaf en rechtdoor, de rechter (dus tegen de wegas) is voor als je de rotonde driekwart neemt. Niet dus! De linkerstrook is alleen voor linksaf. Mocht daar nou een oma in een ouwe Maestro rijden dan kun je die rechts voorbij via de strook waarvan ik dacht dat die alleen voor 'driekwart rond' was...

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC