Volvo 240

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2009 19:44 #753826 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 240
dat komt omdat je met de aandrijving op de voorwielen langer stilstaat als je gas geeft, dan dat je vooruit komt ;D

een oud klasgenoot van me is helemaal 850 gek, heeft er 2 in sedan uitvoering en allebei voorzien van een t5r blok waarvan de turbodruk e.d. ook niet meer standaard is te noemen.. kwam nog wel eens in zo'n ding naar school met 300+ pk's op de voorwielen, kon alleen redelijk sportief wegrijden in z'n 2, om vervolgens in z'n 3 weer volop wheelspin te trekken..

dat waren nog eens tijden:D vorig jaar april/mei:humor:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-02-2009 19:48 #753828 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 240
Als je dan voor de 240 wil gaan, doe nog een stapje verder terug in de tijd en koop dan een 244 of 245. Dan is hij zekerweten wegenbelasting vrij. Heb je nog een beetje geld over: gooi er LPG in en de installatie heb je gemiddeld in een jaar terugverdient.

Persoonlijk vindt ik overigens wel dat de 200-serie een stuk comfortabeler is dan de 300-serie. Helaas slurpen ze ook NOG meer ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-02-2009 20:20 #753834 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 240
Ik blijf lekker 360 rijden en probeer de beste exemplaren te sparen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-02-2009 20:22 #753835 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 240
Ik hou me nog even bij het grotere werk... Tabitha mag met streepje op pad.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-02-2009 20:31 #753838 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 240
Maar ga in Godsnaam niet in een Corsa rijden. Doe dat jezelf niet aan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2009 20:39 #753840 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 240
Zo'n 850 is heel leuk en aardig, maar heeft ook z'n mankementen.

Laat ik het zo zeggen: aan de 343's had ik minder kapot dan aan die 850's. En we hebben er drie, dus da's wel redelijk representatief te noemen.

Zo is pas nog de kachelmotor van de 1996-er stukgegaan. Duur dingetje!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-02-2009 21:07 #753851 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 240
Wel h??l toevallig. Op TV, programma Radar, leverde iemand een volvo 850 in om een nieuw model te kopen. Tot zijn spijt want dit nieuwe model had een of ander bij alle dit soort wagens bekend gashuisprobleem.
De 850 had hem nooit in de steek gelaten. Hij had er 600.000 mee gereden!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-02-2009 21:13 #753852 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 240

volvofiel;87808 schreef : Zo'n 850 is heel leuk en aardig, maar heeft ook z'n mankementen.

Laat ik het zo zeggen: aan de 343's had ik minder kapot dan aan die 850's. En we hebben er drie, dus da's wel redelijk representatief te noemen.

Zo is pas nog de kachelmotor van de 1996-er stukgegaan. Duur dingetje!


Ehm... en hoeveel km's reden de 343's in vergelijking met de 850? :) Maar verder ben ik het wel met je eens hoor, een auto 'waar je nooit wat aan hebt' bestaat niet, en als ie al bestaat wil je er niet in rijden omdat ie dodelijk saai is. Onderhoud heb je aan iedere auto, en bij moderne auto's (lees: 850) is dat veelal duurder dan bij auto's op gemiddelde leeftijd (lees: 340) omdat de onderdelen simpelweg complexer zijn en er veel meer techniek aan zit die kapot kan. Volvo 850 moet je niet uit dagobert-duck-oogpunt rijden, dat komt niet goed. Dan liever een 740 of 240, die qua techniek gewoon veel simpeler in elkaar steken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2009 22:09 #753876 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Volvo 240
Dat leren interieur wordt zo steeds verleidelijker... :D
Het is dat er nog veeeeeeel meer werk aan de H?R zit, maar anders... :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-02-2009 22:12 #753877 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 240

Bodejodel;87844 schreef : Dat leren interieur wordt zo steeds verleidelijker... :D


Een fles whiskey voor je vriendin? }:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD