Volvo 240
- V300 register
- Verbannen
-
Ben bijna op het punt een volvo 240 te gaan kopen. Onder het mom van ik heb een nieuwe auto nodig. Eventueel kan ik ook de auto van mn moeder overnemen een corsa.
Heb hem nodig voor werk binnenkort daar ga ik met een 340 niet aanbeginnen....
Wat zouden jullie doen? Toch een 340? Kan maar dan wel een nieuwe 91,er ofzo. Zat ik dan aan te denken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
't Kan prima, zolang je maar een goed onderhouden auto koopt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Een 240 is groter en luxer, maar mijn ervaring is dat hij niet heel veel comfortabeler is. (vooral duur)
?ls je dan echt niet in een 300 wilt "commuten" zou ik voor een 740/940 gaan. Deze is duidelijk veel comfortabeler en vaak goedkoper als een 240.
Groot voordeel van een 740/940: Ze roesten niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Je kunt je heel strek afvragen of het de moeite waard is, idd maar goed beetje verliefd ben ik er wel op. Normaal iemand had die wagen al 10 jaar geleden weg gedaan. En hij is zo goed als wegenbelasting vrij en voor een 4 deurs automaat is dat nog 330 euro....pj.
Dus in dat opzicht als je die er af haalt valt het allemaal wel mee.
Ik zoek nog enkel een goede set lederen bekleding. Dus als iemand nog wat heeft...
Opzich kan ik makkelijk 2 autoos op mijn naam zetten die volvo word dan 80 euro per jaar ongeveer in de klassiekerverzekering. Plus geen wegenbelasting dus dan is het allemaal wel te overzien.
Als ik een 340 koop ga ik niet letten op ow jee, het moet er een uit 86 zijn, heb liever een praktisch nieuwe uit 91.
Ik was al eerder voorplan maar moet steeds een auto "lenen" en als diegene van wie die wagen is hem zelf nodig heeft werkt dat natuurlijk niet!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
En de keuze corsa vs 240???????????????????? Is dat een serieuze vraag op een Volvo-forum?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Bodejodel;87692 schreef : ?ls je dan echt niet in een 300 wilt "commuten" zou ik voor een 740/940 gaan. Deze is duidelijk veel comfortabeler en vaak goedkoper als een 240.
In wegenbelasting scheelt het niets (2 kilo bij een diesel station), maar de 2 heeft cult status en minder luxe, dus neem inderdaad de 7/9.
Bodejodel;87692 schreef : Groot voordeel van een 740/940: Ze roesten niet.
Dat dacht jij... en denkt iedereen. Van '88-'94 klopt het aardig, op de bodem na. (je weet wel, datgene wat je niet ziet... totdat je het echt niet meer ziet omdat de roestduivel 'm heeft) Door de behandeling van de zichtbare delen zijn ze inderdaad redelijk roestvast, maar de bodem is toch een probleem(pje, vergeleken met de andere wagens). km standen van 3-4 ton hoef je niet van te schrikken.
Reken wel op minimaal 1350 kilo, schoon aan de haak, dus je zit in 1350-1450 kwa wegenbelasting... zonder gas. Met gas zit je meestal oo kin die groep, soms net een groep hoger. Bij een 740 station op diesel ben je 106,= p/m kwijt aan wegenbelasting. (even ter vergelijk...)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik merk wel dat ik niet meer zo stress bestendig ben dat is het ook wel. Ik heb een keer gehad dat de aandrijfas zich door de priesas had geboord midden op de snelweg. Kun je gas geven wat die wil doet niks meer. Heel rustig van de linkerbaan naar de rechter gegaan, ze wouden mij niet voorlaten maar ja ik kon geen gas meer geven. Afgevoerd door de wegenwacht.
Kijk, en dat intresseerde mij eerst niks. Als dat nu zou gebeuren zou ik een halve hart verzakking krijgen. Das echt raar, ik zou echt niet rustig blijven. Toen wel.
Zelfde als toen de banden zo goed als kaal waren kei hard door de bocht dat je zeg maar 2 sec links en rechts kon sturen wat je wou maar dan gebeurde er niks, en dan toch nog goed uitkomen.
Als me dat nu zou gebeuren zou ik de bocht uitvliegen omdat ik compleet gestresst zou reageren. Daarom heb ik liever een iets nieuwere wagen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Maar even serieus, ik ga het ook jammer vinden dat ik zo veel op de weg zit met de 360. Ze zijn namelijk bijna op.
Op hem moment nog niet maar er komt een tijd dat ik net zo als jij KM'ers ga vreten met een andere auto.
Ga je voor Volvo dan is de 240 de beste optie maar ga eens op onderzoek uit naar de kwaliteiten van de 850. Dit zijn echt beresterke wagens. Er is nooit wat mee aan de hand en goedkoper dan de 240. Omdat de 850 nog niet zo'n "naam" heeft als de 240. Maar dat zal wel komen met de dag.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Maar even serieus, ik ga het ook jammer vinden dat ik zo veel op de weg zit met de 360. Ze zijn namelijk bijna op.
Op hem moment nog niet maar er komt een tijd dat ik net zo als jij KM'ers ga vreten met een andere auto.
Ga je voor Volvo dan is de 240 de beste optie maar ga eens op onderzoek uit naar de kwaliteiten van de 850. Dit zijn echt beresterke wagens. Er is nooit wat mee aan de hand en goedkoper dan de 240. Omdat de 850 nog niet zo'n "naam" heeft als de 240. Maar dat zal wel komen met de dag.
Dat is mijn mening. Ik heb dezelfde visie gehad met de genoemde auto's hier als de 740 en 940 maar de 850 gaat deze wagens van de troon stoten als het om betrouwbaarheid gaat.
Read my lips.
http://forum.volvo300club.nl/attachment.php?attachmentid=1281&stc=1&d=1233597778
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ga je overigens voor de 850, hou bij de leuke 850's (T5R) er rekening mee dat de motor iets te veel vermogen en/of koppel heeft voor de aandrijfassen. Dat zijn bij dat model duidelijk slijtage onderdelen. Zelf vond ik de wagen saai. Vlot, snel optrekken e.d., maar niet snel (het gevoel van snelheid miste ik ).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





