HELP!

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2009 13:37 #751856 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic HELP!
Met een 940 kan je natuurlijk nog altijd donateur van onze club worden.....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-02-2009 13:07 #759183 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic HELP!
Ik ben het eens met de eerdere reacties.

Ik ga voor de LAMBDASONDE.

Dit is een z??r belangrijk onderdeel van het motormanagementsysteem. In de volvo 440 van mijn ouders hebben we ook een aantal maanden rondgereden met een motor met dezelfde klachten.
Vooral onregelmatig toerental bij stationair draaien. Dat schommelde idd hetzelfde. Ook het brandstofverbruik wordt veel hoger.
Ik zou deze maar eens proberen te vervangen. Wellicht zijn de problemen dan verholpen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Freek van der Heijden (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2009 20:10 #794486 door Freek van der Heijden (GAST)
Beantwoord door Freek van der Heijden (GAST) in topic HELP!
Lijkt mij een lekke koppakking of te weinig compressie. Ik heb ook eens een 740 gehad, maar dan een 2 liter. Eerst koppakking lek, koppakking vervangen en kop gevlakt. Dag later stotteren, bij een Volvo-man neergezet en jahoor geen compressie meer in de motor. Weggegooid geld dus.

Verdwijnt er koelvloeistof? Mayo in je olie? Olie in je water? Witte rook? Kan verschillende symptonen hebben.

Onregelmatig stationair en vooral hoog stationair net alsof je gas blijft hangen, hoort ook bij een lekke koppakking.

Succes.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-08-2009 20:12 #794487 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic HELP!

Freek;117400 schreef : Lijkt mij een lekke koppakking of te weinig compressie. Ik heb ook eens een 740 gehad, maar dan een 2 liter. Eerst koppakking lek, koppakking vervangen en kop gevlakt. Dag later stotteren, bij een Volvo-man neergezet en jahoor geen compressie meer in de motor. Weggegooid geld dus.

Verdwijnt er koelvloeistof? Mayo in je olie? Olie in je water? Witte rook? Kan verschillende symptonen hebben.

Onregelmatig stationair en vooral hoog stationair net alsof je gas blijft hangen, hoort ook bij een lekke koppakking.

Succes.


Dit topic is al meer dan een half jaar oud ;) Het zal wel opgelost zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-08-2009 21:43 #794497 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic HELP!
Maar wat was dan uiteindelijk de oplossing??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-08-2009 22:09 #794498 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic HELP!
Als de topicstarter niet meer terugkomt om ons dat te vertellen, gaan we er waarschijnlijk niet meer achter komen. En ik verwacht hem eigenlijk ook niet meer terug, na een half jaar...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-08-2009 22:28 #795519 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic HELP!
Met maar 1 post... :(

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD