HELP!
- V300 register
- Verbannen
-
Ik ben maar naar dit forum overgestapt omdat ik al weken achtereen met mijn 940 de meest vage klachten heb... De 700/900 site, Vadis, Haynes en 4 garages verder (waaronder 1 volvodealer), ben ik nog steeds geen stap vooruit gekomen.
Ik heb een B230FB motor, en ik weet dat sommigen van jullie deze in de 300 weten te lepelen. Wellicht dat ??n van jullie de klacht herkent: Op verschillende momenten onregelmatig lopen, stationair schommelen tussen de 500 en 1500 toeren, afslaan en niet willen starten gedurende lange tijd. Dan weer een tijdje goed lopen en daarna weer knudde. Dit komt vooral voor als hij warm is.
Inmiddels vervangen: vliegwielsensor (2x), brandstofrelais, -pomp, verdeler, rotor, bougiekabels, bougies, hulprelais (of radio-ontstoringsrelais), drukregelaar, temperatuursensor, massakabels kleppendeksel, luchtmassameter.
Tijdelijk er op gezet: bobine, computer. Schoongemaakt: stationair regelklep, gasklep.
Wie oh wie heeft het verlossende antwoord?
Alvast bedankt! Groet, Frans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Als ik dit lijstje onderdelen zo lees... heb je alles al vervangen dat de loop van de motor beinvloed op het blok zelf en de bedrading na. Hoe zijn de kabels en hoe is de compressie van het blok?
Er is een test mogelijkheid om de computer het stationair niet bij te laten regelen, ik weet alleen niet wat die is... is dat al geprobeerd? Dan wordt de cisklep in 1 stand gezet zonder dat de motor steeds aan het bijregelen is. Als ie dan netjes op 1 toerental loopt weet je dat de cisklep aangevallen mag worden, na stationair afstellen...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Dat is een via een bi-metaal geregelde klep die de hoeveelheid lucht regelt
tijdens de opwarm- en start periode.
En een lekkend koudestart- inspuitventiel?
Ga als volgt te werk:
-Neem de slang naar het koudestart-inspuitventiel los en sluit die af.
-Controleer het CO-percentage.
-Sluit het koudestart inspuitventiel weer aan en controleer opnieuw het CO-percentage.
-Als het CO bij de 2de meting hoger is dan bij de eerste, dan lekt je koudestart inspuitventiel.
Een lekkend koudestart-inspuitventiel kan de bovengenoemde storingen geven.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Ik kan er zelf niks nuttigs over zeggen.. Wij hebben met onze 240 (B230 caburateur, weet niet welk type) het zelfde probleem gehad, maar dat was idd de vliegwielsensor. Die heb je al 2 keer vervangen..
De mensen die hier een B230FB rijden, hebben niet de computer mee over gezet, dus zij rijden met B200E computer.. Maar misschien kunnen zij je toch helpen..
Misschien een idee om een betrouwbare 360 te kopen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
v0lv0freak;85301 schreef : En zo zie je maar weer dat dit forum vele malen actiever is, geen enkele reactie aldaar!
Da's gemeen... er zijn 10 reacties geweest, maar het zijn inderdaad minder knutselaars dan hier, dat moet ik toegeven. Het is er meer basis onderhoud en als het echt vervelend wordt, next.
v0lv0freak;85301 schreef : Misschien een idee om een betrouwbare 360 te kopen?
Kan, maar daar past lang zo veel niet in als in een 940, en een 940 is net zo betrouwbaar... mits ie z'n onderhoud heeft gehad bij de vorige eigenaren. (net als een 360 overigens)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
huysmans;85306 schreef : Da's gemeen... er zijn 10 reacties geweest, maar het zijn inderdaad minder knutselaars dan hier, dat moet ik toegeven. Het is er meer basis onderhoud en als het echt vervelend wordt, next.
Kooyman;85310 schreef : Als je niet ingelogd staat op het 700 forum zie je de reacties niet.:nono:
idd, ik zag geen reacties, maar wel de eerste post met het probleem. Kon ik dus niet weten... :nono:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Problemen zijn toen als sneeuw voor de zon verdwenen.
Bij een Golf 1 ooit een vergelijkbaar iets gehad. Daarbij zat er een probleem in het vacuum / ontstekingsvervroegingsmechanisme.
Ik ken deze motoren niet maar denk maar hardop?
Ben benieuwd naar de oplossing.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





