Wii / computerspelletjesnostalgie

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2011 13:36 #873092 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Wii / computerspelletjesnostalgie
Dat nieuwe spul trekt mijn oude beestje helaas niet... Momenteel is een nieuwe pc ook even geen prioriteit...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2011 13:54 #873093 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wii / computerspelletjesnostalgie
mijn pc is uit 2006 :P ik hou het dan ook bij m'n xbox360 met zulke spellen :) op m'n pc doe ik ook alleen maar oude klassiekers :)

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2011 14:17 #873097 door Jeroen van Bodegom
Consoles heb ik vaak geprobeerd, maar nooit leuk gevonden. Die besturing blijft bagger... Muis + toetsenbord is het voor mij...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2011 15:10 #873100 door V300 register

Bodejodel;173991 schreef : Consoles heb ik vaak geprobeerd, maar nooit leuk gevonden. Die besturing blijft bagger... Muis + toetsenbord is het voor mij...

+1! PC speelt veel makkelijker en preciezer. Bovendien zijn de graphics veel beter.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2011 15:13 #873101 door V300 register
Dat ligt aan het spel en je pc.. bij een console weten ontwikkelaars waar ze voor ontwikkelen en weten ze dat elke 360 het aankan, en kunnen dus het maximale eruit halen. Bij een pc moeten ze rekening houden dat zwakkere systemen het ook moeten kunnen spelen, oftewel rekening houden met verschillende configuraties van hardware.

Qua controls, speel eens een adventure als Prince of Persia of Assassins Creed, zulke free-roams gaan naar mijn mening veel lekkerder met een controller. Voor shooters is pc inderdaad beter door de precisie :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2011 17:25 #873107 door V300 register
Volgens mij worden de ontwikkelaars juist beperkt door de consoles. Die dingen zijn standaard en groeien minder snel mee met de PC. Ik ken weinig ontwikkelaars die rekening houden met PC's van 3 jaar oud. Ik kan het verkeerd hebben...

Assassin's Creed vond ik trouwens prima te spelen op mijn laptoppie (toch al weer 1,5 jaar oud).

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2011 17:44 #873109 door Jeroen van Bodegom
Dat is ook zo'n eindeloze discussie... :+

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2011 17:55 #873110 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Wii / computerspelletjesnostalgie
Ja eindeloze discussie.

Maar ben het eens dat een aantal shooter of een spel als Command en Conquer of iets van die trant veel fijner speelt op PC dan op een console.

Maar sommige spellen, zoals iets als Mario en dat soort spellen speel ik persoonlijk veel liever op een console. Een groot pluspunt van de console vind ik gewoon het schijfje er in doen en gaan. Geen gezeur met installeren of bijvoorbeeld te weinig harde schijf ruimte.

Dus ik gebruik gewoon beide :)

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2011 20:19 #873117 door Jeroen van Bodegom
Het feit dat je na aanschaf de komende jaren zeker weet dat je elk spel dat voor een console uitkomt kunt spelen zie ik zeker als het grootste, maar ook het enige voordeel van een console. Ik kan me geen controller voorstellen die de precisie van een goede gamingmuis en de WASD van een pc kan evenaren... Voor race en vlieggames vind ik wel dat een goede joystick/racestuur beter op hun plaats zijn.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2011 21:52 #873120 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Wii / computerspelletjesnostalgie
ik ben zeer zeker; ook voor 1st person shooters een console voorstander. de besturing moet je niet over zeuren; daar wen je vanzelf aan:) en net zoals Marcel zegt, bijna alle 3rd person games spelen juist superlekker op een console.

wat ik wel steevast op de pc blijf doen zijn oldskool strategy games enzo, dat is zonder muis/toetsenbord zowieso bijna niet te doen:+

mja gamen, de laatste keer dat de PS3 en/of PS2 bij mij aanstonden is ook alweer minstens een half jaar geleden?!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC