Lage benzineprijzen

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-10-2008 19:17 #734984 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Lage benzineprijzen
Het is w?l laag Stefan. Je kunt de prijzen van toen niet meer vergelijken met nu. 2002 is voorbij, je koopt toch ook geen nieuwe Avensis meer voor 55.000 gulden?

1,30 is laag en profiteer ervan zou ik zeggen, de jallah's van de olie kunnen hun 25ste Ferrari niet meer betalen, de prijzen voor ruwe olie gaan weer omhoog.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-10-2008 07:52 #735207 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Lage benzineprijzen
Niet laag.

2 jaar geleden was 1,30 nog hoog. Nu dus ook :). Het staat niet in verhouding met wat we extra zijn gaan verdienen...

De automarkt is trouwens wel erg ingezakt. Ook bij ons een productiestop helaas.... :(

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-10-2008 15:18 #735247 door V300 register

volvofiel;73195 schreef : 1,30 is laag en profiteer ervan zou ik zeggen, de jallah's van de olie kunnen hun 25ste Ferrari niet meer betalen, de prijzen voor ruwe olie gaan weer omhoog.

De jallah's zijn helemaal geen vrienden van mij maar het gekonkel met olietankers waar de lading diverse malen verhandeld wordt onderweg hiernaartoe is prijs opdrijvend en de grootste inhalers zijn de belastingen. Onze noodzakelijke brandstof zit zo achtelijk veel belasting op.
Mijn zoon tankte verleden week 1,05 per liter in Luxemburg dat is pas goedkoop. Het tijdelijke kwartje van Kok mag nu inmiddels ook wel 0,25 eurocent mag zijn omdat toch de florijnenteken vervangen is voor het euroteken eraf en we komen in de buurt van goedkope brandstof:cry3::cry3::cry3:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-10-2008 19:10 #735286 door V300 register
1.30 - 0.125 zou wat in de richting komen..

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
27-10-2008 19:40 #735293 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Lage benzineprijzen
Vergeet alleen niet over de afgelopen twee jaar de inflatie erbij te rekenen, ook ik ben van mening dat we met ca ? 1,30 op dit moment een relatief lage benzineprijs hebben.

Gr; Wouter.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-10-2008 11:09 #735325 door V300 register

Wouter76;73515 schreef : Vergeet alleen niet over de afgelopen twee jaar de inflatie erbij te rekenen, ook ik ben van mening dat we met ca ? 1,30 op dit moment een relatief lage benzineprijs hebben.

Gr; Wouter.

Is waar. En ook nog op bijna elke 10 km rijden verkrijgbaar... Er zit altijd wel ergens een pomp dichtbij, daar betaal ook aan mee.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-10-2008 11:28 #735328 door V300 register
Ik vind het nogsteeds onzin.

De oliemaatschappijen maken m??r winst dan eerst. De marges op benzine zijn hoger. De benzineprijs is eerst flink gestegen, maar niet weer hetzelfde gezakt. En dat houden ze (meerdere centen per liter) nu in eigen zak.

Vandaar de milliardenwinsten van oliemaatschappijen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-10-2008 11:41 #735333 door V300 register
Tsja, we zijn z?lf zo gek om het steeds maar te blijven betalen :) Geweldig toch, als mensen onafhankelijk van de prijs je product toch wel blijven kopen? Ik zou willen dat ik zelf zo'n product verkocht, dan zou ik de prijs ook niet verlagen hoor ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-10-2008 12:00 #735341 door V300 register
(Hele) lage benzineprijzen zijn niet meer te verantwoorden als je kijkt naar milieu, klimaat en duurzamere ontwikkelingen. Ook al ben je van mening dat het niets uitmaakt, het straalt gewoon onverschilligheid uit en dat kun je in Europa niet (meer) maken, want iedereen wil/moet groen zijn. En in Nederland lopen we daar vaak op vooruit...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-10-2008 13:29 #735351 door V300 register
Nederland loopt wat betreft groen zijn verre vaan voorop/voor. Men stimuleert biobrandstof niet, (diesel en benzine) men heeft vreemde regelingen wat betreft zonnepanelen en ga zo maar door. Nederland maakt zichzelf graag wijs dat men de groen jongen in de klas is, helaas is dat niet zo, dit valt in Europa vaak heel erg op als je als Nederland naast het groenste land van Europa woont, Duitsland!
De motieven van de Nederlandse overheid zijn wellicht groen maar niet het groen van gras!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC