Lage benzineprijzen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-10-2008 13:13 #731002 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Lage benzineprijzen

racousho;71588 schreef : Mijn vriendin geloofde er ook niks van. Laatst werd ze nieuwsgierig en tankte Vpower. Helemaal blij vertelde ze dat ze nu 50 km m??r heeft gereden met haar 340 op ??n tank. Ik denk dat dat vooral komt door de trede van 95 naar 98 oct. En het reinigende effect neem ik maar aan want we rijden oude vuilere auto's dan uit de test. Bij geavanceerde auto's worden verschillen op dat nivo kleiner denk ik...

Toch denk ik dat dat meer tussen de oren zit. Als ze nieuwsgierig was naar V-power zal ze ook wel (onbewust?) rustiger gereden hebben om resultaat te halen.
Daarnaast is het ook niet echt logisch dat je een beter verbruik haalt bij een motor die helemaal niet veel hoeft te presteren. Het enige dat octaan 98 doet is later zelfontbranden vanwege een hogere klopvastheid. Als er geen reden is om zelf te ontbranden (lage performance), waarom zou er dan ineens voordeel zijn?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-10-2008 13:34 #731003 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Lage benzineprijzen

Fran?ois;71586 schreef : Waarom denken jullie dat de gasprijs niet zakt?
Waar moet Bos anders die bankgaranties van geven?
Komt gewoon uit die gasbel in Slochteren.

LPG is geen aardgas en is gewoon een bijproduct bij olieraffinage.

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2008 19:32 #731027 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Lage benzineprijzen

Lucluc;71590 schreef : LPG is geen aardgas en is gewoon een bijproduct bij olieraffinage.

Is opgebouwd uit twee afval producten propaan en butaan

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2008 20:00 #731031 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Lage benzineprijzen
en de oliemaatschappijen verdienen dus zelfs aan hun afval nog geld.. mooi hea;)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2008 20:39 #731049 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Lage benzineprijzen
Is die V-Power nu beter of niet? Het schijnt te reinigen.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2008 21:08 #731062 door Anjo van den Akker
flink gas geven reinigt ook. geen vuil te bekennen in m'n blokkie, en de 2e trap werkt uiteraard perfect!!:D

toen ik de auto net kreeg was dat wel anders, de wagen was niet vooruit te branden...

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2008 21:15 #731066 door 16673-dummy
Bij flink gas geven ben ik bang dat de motor er vandoor gaat en de rest achterblijft. Na lang in de stalling staan gaat er niet mee gescheurd worden:nono:

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2008 21:16 #731068 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Lage benzineprijzen
Ik onthoud mij van enig commentaar op Anjo's bericht :D

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2008 21:21 #731070 door Anjo van den Akker

volvofiel;71654 schreef : Bij flink gas geven ben ik bang dat de motor er vandoor gaat en de rest achterblijft. Na lang in de stalling staan gaat er niet mee gescheurd worden:nono:

als je dan ff de voorste motorsteunrubbers vastzet dan kun je weer gas gaan geven hoor:D

er is wel een verschil tussen sportief en abnormaal rijden hea.. bij normaal warm rijden, goede olie en koelvloeistof en een warme motor kun je als je een beetje onderhoud gepleegd hebt aan je motor er heeeeeel veel van vragen, tot aan de rode zone toe en zonder dat het te gek word qua rookontwikkeling en gaten in de motorkap..

doe je dat af en toe wel eens dan brandt de boel vanzelf schoon. doe je dat vaak dan gaat je blok dat vanzelf heel lekker vinden:D het enige risico dat je hebt zijn je koelslangen, maar dat mag ook wel na 20+ jaar... en bij mij is er maar 1tje gescheurd, mede oorzaak daarvan was dat de koelvloeistof sterk verouderd was.. ik stond stil toen er ineens nogal veel water onder de auto vandaan kwam zetten..

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2008 21:24 #731072 door 16673-dummy

AvdAkker;71659 schreef : als je dan ff de voorste motorsteunrubbers vastzet dan kun je weer gas gaan geven hoor:D

er is wel een verschil tussen sportief en abnormaal rijden hea.. bij normaal warm rijden, goede olie en koelvloeistof en een warme motor kun je als je een beetje onderhoud gepleegd hebt aan je motor er heel veel van vragen, tot aan de rode zone toe en zonder dat het te gek word.

doe je dat af en toe wel eens dan brandt de boel vanzelf schoon. doe je dat vaak dan gaat je blok dat vanzelf heel lekker vinden:D het enige risico dat je hebt zijn je koelslangen, maar dat mag ook wel na 20+ jaar...

Oei!
-Oude olie
-Prut in de koelvloeistof, veel roestkleur, stukjes erin en sludge onder het kleppendeksel
-Koelslangen zijn matig
-Motorsteunrubbers staan losser dan een blokje hout in de lucht.

Hmmmm...

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC