De eerste rit!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2008 20:06 #726949 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic De eerste rit!
Vandaag was ik in een luie bui en zodoende had ik niet veel zin 'die hele ruitenwisserzooi' op de schop te nemen.

Ik draaide de sleutel op contact, gaf een welgemikte tik op de ruitenwissermotor, zette de wissers aan en voil?, zij vervulden hun taak weer naar behoren ;D.

De afstelling is nog niet goed, het 'dode punt' (dus dat 'ie weer naar beneden gaat) is te vroeg waardoor je als bestuurder met 1 oog w?l en met 1 oog niet zieten de paravan wordt meegewist. De wissers stoppen midden op de voorruit.

Maar da's een klusje voor de herfstvakantie, net als de Hammerite behandeling. Als ik dat allemaal nu doe is die auto veel te vroeg klaar:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-09-2008 20:37 #726959 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De eerste rit!
Als de wissers midden op het raam stoppen, moet je dan niet gewoon de wisser armen los maken, en lager weer vast maken, of denk ik te simpel?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2008 20:44 #726961 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic De eerste rit!
ja, en dat had ik al vermeld.
het geluid dat joost omschrijft is het doorslippen van de stang tov de ruitenwissermotor, dit lijkt megahard omdat dit stukje mechaniek zich in de cabine bevind ipv in de motorruimte.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-09-2008 21:05 #726969 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De eerste rit!
de hoek van de motor t.o.v. de doorvoer-assen is nu gewijzigd; dat moet niet.

je moet dus niet denken dat je de wisserarmen weer goed kunt zetten en klaar; dit moet echt even achter het dashboard gebeuren.

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-09-2008 21:27 #726981 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic De eerste rit!
wel een klusje waar je toch even mee bezig bent...

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2008 22:43 #726996 door Anjo van den Akker
nee hoor, totaal niet. je kan er bij verwijderen van het onderste dashboarpaneel al bij, ik trok toen de ruitenwisserstang er met redelijk gemak af, hij zit nu los dus dat moet alleen maar makkelijker gaan. daarna 1x je ruitenwissers laten wissen om de motor op de goede 0stand te zetten, stang op as van de motor zetten en vastdraaien die handel:)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2008 22:47 #726997 door 16673-dummy
Eh? Nu snap ik er al helemaal geen tasje meer van. Ze doen het, en daar gaat het om. Toch..?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2008 22:54 #727001 door Anjo van den Akker
wahhaha, ja tuurlijk doet hij het.. nog wel ja, als hij aan het doorslippen blijft beschadigd de as van de motor

dit is namelijk een conische spie vertanding achtig iets wat op de as van de motor zit, en de moer op die as drukt de stang naar de ruitenwissers op die spie?n waarop hij borgt, nu zit op deze passing ruimte wat er alleen maar voor zorgt dat de boel naar de k***e gedraaid word als je je ruitenwissers gebruikt.

gewoon ff doen wat ik nu al 2x getypt heb, kost je hooguit 10 minuten werk en bespaard je weer een speurtocht naar een 343 ruitenwissermotor;)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2008 08:37 #727024 door 16673-dummy

AvdAkker;67402 schreef : gewoon ff doen wat ik nu al 2x getypt heb, kost je hooguit 10 minuten werk en bespaard je weer een speurtocht naar een 343 ruitenwissermotor;)

Ah, je bedoelt een gang naar de schuur en weer terug? Dat is inderdaad een speurtocht ja, met al die pruttel in de schuur:humor:

Nee, ik zal het tzt weer opzoeken en proberen. Dank!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC