De eerste rit!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Zaterdag is de auto uit de schorsing gehaald en gisteravond werd het maar eens tijd voor een lange rit. M'n broer moest toevallig naar Winterswijk, dus zijn we maar met de HR gegaan.
Knap trouwens, na het afstellen van het CO en het vervangen van de ontsteking start 'ie supersnel, z?nder choke en met een klein teentje gas.
Op de heenweg t.h.v. Lintelo een filmpje gemaakt:
Je ziet, de schokbrekers zijn niet helemaal goed meer. Normaal kun je echt niet met 60 over die drempels heen, nu kan het makkelijk met 100. Van de spoorwegovergang voel je nu niets, normaal rammel je zowat uit elkaar.
Tussen Aalten en Winterswijk (t.h.v. Miste) twee plaatjes geschoten:
Het was heerlijk weer en we hebben met het dak open gereden. Super!
Helaas is niet alles goud wat er blinkt: als de pook in z'n 1 en z'n 3 staat, staat 'ie rechtop, in z'n 2 en 4 hangt hij abnormaal ver naar achteren.
Op de terugweg begon het, na Aalten, te onweren en te (stort)regenen. Juist, ruitenwissers aan. Eerst op interval, dan normaal, eventjes snel, weer normaal, *TANG!* klak-klak-klak-klak...
Het lijkt wel alsof de wissers slippen, je hoort de motor ratelen en heel langzaam en schokkerig gingen de ruitenwissers omhoog. Meteen uitgezet. Het weer was ons toen goedgezind, het regende de laatste 10 kilometer niet meer.
Maarja, die wissers staan nu in het blikveld.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ja, het is het allemaal waard. En die kleine (min)puntjes horen er ook bij, vind ik. Een oldtimer die het altijd perfect doet is ook maar zo saai.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
slb_340;67195 schreef : Joost: Volgens mij zit je schakelstang dan niet helemaal goed..
Daar dacht ik ook al aan. Of ophangrubbers ofzo? Raar dat dit bij de APK niet opgemerkt is.
@ Wouter: volgens mij heb ik nog zo'n ding liggen. Ik zal eens kijken vandaag als ik tijd heb.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;67196 schreef : Raar dat dit bij de APK niet opgemerkt is.
Alsof ze bij een apk zo goed kijken :nono:
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
De Titanic deed het minder goed op haar eerste tripje...

Denk je dat? Ze rijden daar in alle merken en types en overal staat de pook anders...volvofiel;67198 schreef : Nou, het lijkt mij dat ze als ze hem de garage inrijden wel merken dat 'ie in z'n 1 rechtop de hoogte in priemt.