het zal me eens meezitten....

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2008 16:57 #726683 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic het zal me eens meezitten....
ijsselstein is normaal hartstikke rustig, mits die politie wegblijft! de manebrug in lopik (waar ik ook regelmatig te vinden ben) is veel erger, elke week wel een flinke vechtpartij...

af en toe denk ik van die spee dat hij niets beters te doen hebt, dan medeweggebruikers het rijden onmogelijk te maken, dat wat hij verzint en verteld zover tot frustratie leid dat het verkeer alleen maar erger word.
in turkije kon je de politiewagens met 60kmh snelheidsverschil inhalen in de bebouwde kom zonder dat er wat aan gedaan werd. het verkeer daar was echt apart, continue getoeter, geslip en gesein met grootlicht. en toch hoorde ik dat er maar zeer zelden ongelukken gebeuren, omdat iedereen erop bedacht is hoe er gereden word.

hier in het dorp ook, ze vonden het een goed idee om chicane's te plaatsen over een weg van 3km en dan elke 400 tot 600 meter een. voorheen reed iedereen daar keurig 60 en genoot van het landschap.

nu is deze weg inmiddels gedoopt tot anjo's hindernisbaan, met 110 valt er op de cm nauwkeurig precies doorheen te sturen. maar voor normaal gebruik hou ik een snelheid van 90kmh aan mits de situatie het toelaat. naast mij zijn er nog vele anderen die er echt niet minder hard op gaan rijden..

en al die drempels zijn ook maar milieuonvriendelijk, je moet elke keer afremmen (= versprijden van remstof) en vervolgens weer optrekken (kost meer benzine) en dan kosten die dingen ook nog belastingcenten...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-08-2008 17:06 #726686 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic het zal me eens meezitten....

AvdAkker;67075 schreef : hier in het dorp ook, ze vonden het een goed idee om chicane's te plaatsen over een weg van 3km en dan elke 400 tot 600 meter een. voorheen reed iedereen daar keurig 60 en genoot van het landschap.

nu is deze weg inmiddels gedoopt tot anjo's hindernisbaan, met 110 valt er op de cm nauwkeurig precies doorheen te sturen. maar voor normaal gebruik hou ik een snelheid van 90kmh aan, mits de situatie het toelaat en naast mij zijn er nog vele anderen die er echt niet minder hard op gaan rijden..

en al die drempels zijn ook maar milieuonvriendelijk, je moet elke keer afremmen (= versprijden van remstof) en vervolgens weer optrekken (kost meer benzine) en dan kosten die dingen ook nog belastingcenten...

Ik ken die weg (helaas). Ik kom er nooit meer omdat ik knettergek word van dat slalommen. Voordat die chicanes daar werden aangelegd, was de betreffende weg onderdeel van de provinciale weg tussen Ijsselstein en Schoonhoven.

Voor de verkeersdrempels moet je in Nieuwegein zijn...

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2008 17:47 #726688 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic het zal me eens meezitten....
Ha, schiet me net wat moois te binnen; ze hebben hier in Ulft zo'n slalomweg gemaakt waar ??n hele scherpe in zit. Was een peperdure verbouwing en nu mogen ze het weer opnieuw doen omdat de lijnbus de draai niet kan krijgen:humor:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-08-2008 17:56 #726689 door V300 register

volvofiel;67080 schreef : Ha, schiet me net wat moois te binnen; ze hebben hier in Ulft zo'n slalomweg gemaakt waar ??n hele scherpe in zit. Was een peperdure verbouwing en nu mogen ze het weer opnieuw doen omdat de lijnbus de draai niet kan krijgen:humor:

Hier hebben ze ook veel pas aangelegde drempels moeten vervangen. Zo waren er eerst punaises die vervangen werden door plateaus en klinkerdrempers werden vervangen door geasfalteerde drempels. Het heeft ?cht handenvol met belastinggeld gekost. Deze actie van de gemeente heeft (nog niet zo gek lang geleden) zelfs nog het landelijk nieuws gehaald.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-08-2008 17:59 #726690 door V300 register
Stomstomstom, maar je wist het wel natuurlijk :).... wel lullig dat ze niet n waarschuwing geven.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-08-2008 20:55 #726718 door V300 register
Ik woon een halve straat van het politiebureau.
Ik zie dat er op hun auto's het volgende staat;
"Dienstbaar en waakzaam"

Jammer van dat laatste....

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-08-2008 21:03 #726720 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic het zal me eens meezitten....
als je ze nodig hebt,dan moet je eeuwig op ze wachten.,en als je ze niet nodig hebt net als anjo,staan ze ineens voor je met hun boekje..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-08-2008 21:14 #726726 door V300 register
het mag niet, en dat wist je..

uitgekletst, lijkt me.

simpele oplossing voor de volgende keer; niet op de openbare weg gebruiken die dingen. ook niet op een openbare parkeerplaats dus

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-08-2008 22:35 #726737 door V300 register
Een antwoord dat Wouter past!

Zo ben ik eens, ooit, lang geleden in een klein Gronings dorp gaan vissen met twee buurjongens. Een lullig hengeltje en bijna geen aas. En ja hoor, daar stonden ze, twee agenten. Ik zag ze nooit in een eeuwigheid maar op zo'n moment zijn ze er plotseling wel. 35 gulden

Ik heb ze ook eens per ongeluk gelokt. Met een verbouwing van een boerderijtje hadden we veel afvalhout over. In hetzelfde dorp, Garrelsweer te Groningen. Dat gingen we verbranden in de achtertuin. Ach, dacht ik, laten we die oude teer golfplaten er ook maar opgooien. Een gitzwarte rookwolk van ongeveer een half dorp zo groot was 10 KM verderop te zien. Het was heel leuk en we hadden veel plezier. We hebben het er na 20 jaar nog wel eens over. We kregen geen boete.

Vroeger waren politieagenten veel aardiger volgens mij. Toen was er nog niet het systeem dat agenten moesten scoren om hun quota aan boetes te halen.

In mijn jeugd heb ik jaren vooral in de nacht geleefd met een groep jongens. We deden niets verkeerds maar het was te zien dat we eigenlijk altijd stijf stonden van een goedje. Dat maakte niet uit, ze waren aardig tegen ons en we maakten altijd wel een leuk praatje. We waren bijvoorbeeld vaak bezig met spullen van grof vuil om panden in te richten en op een fijne actieve manier bezig te zijn.

Maar van de winter reed ik hier weg zonder gordel om met twee meiden, mijn dochter en vriendin, zonder gordel naast mij. Ik ook zonder gordel. De achterbank was naar beneden. Rijd ik langs dat politiebureau naast mij en er lopen enkele agenten. Een komt op mij af. Ik zeg dat ik ze een paar straten verderop moet brengen in het donker. Zegt ie "dat kan natuurlijk niet h?" en verder niet. Nadat ik de achterbank terug klap en met gordel om weg rijdt was hij al binnen.
Stom geluk?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2008 23:02 #726739 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic het zal me eens meezitten....
tuurlijk wist ik dat het niet mocht, ik had het niet voor niets normaal altijd uit. nu denk ik 1x een keer van leuk, niemand in de buurt en dan tref ik het dat er precies een politieauto naast me staat als ik de boel aan zet.

nog simpelere oplossing, ik heb de zooi er ondervandaan gebouwd. morgen laat ik dat die agente zien en voorlopig plaats ik het nieteens meer terug.

het gaat me alleen om het punt dat ze ervan maken, ik werd behandels als iemand die bumperklevend 60kmh te hard gereden heeft, 3x rechts inhaalde en 5 stoptekens negeerde. totaal respectloos, is toch nergens voor nodig, een waarschuwing + verwijderen had redelijk geweest, die boete erbij? als je het mij vraagt totale onzin.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC