het zal me eens meezitten....

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2008 02:26 #627863 door Anjo van den Akker
het zal me eens meezitten.... is gemaakt door Anjo van den Akker
vanavond, sta ik met 2 maten op een groepje vrouwen te wachten om daarna samen uit te gaan, word ik door een maat aangesproken, "goh jij had toch neon onder je auto, laat eens even zien". ja hoor n.p, ik stap in, contact aan, neon en stroboscopen aan en vervolgens zie ik een paar blauwe zwaailichten NEE HEA. ik zet de neon en stroboscopen vliegensvlug uit, en de ford mondeo 5 deurs van de politie komt voor mn auto staan.. een vrouwelijke en een mannelijke agente stappen uit en ik stel de vraag, je gaat me toch niet vertellen dat die 2 sec dat ik het aan had staan mij al een boete opleveren hea? waarom de vrouw onvoorbiddelijk antwoord, ik ben bang van wel.

een kleine conversatie volgde maar de boete kon ik er niet afpraten, ik was zelfs bereid om ter plekke de kabels door te knippen (boeie, alleen de voedingsdraad dan;)) maar dat mocht niet baten.

mevr?u had haar boekje niet bij zich dus hoe duur de boete was kon ze me niet vertellen, via google kwam ik er achter dat het voeren van neon in 2007 een boete van 75 euro opleverde, dus dat valt gelukkig nog mee.

nu mag ik morgen dus mn std einddemper er weer onder schroeven (voor het geval dat), de neon buizen weghalen, de stroboscooplampen weghalen en de bedieningsschakelaars verwijderen.

en vervolgens mag ik maandag in nieuwegein op het politiebureau verschijnen voor de boete, en om te showen dat het er niet meer onder zit.

na goed, dat allemaal afgehandeld, leuk en aardig. 5 min later komen de dames aankakken, ik rij mn auto naar de parkeerplaats, we kome aan bij de discotheek, staat er een rij van 50 meter en ca 300 man.

oftewel, ik gritste mn sleutels weer uit mn broekzak en zocht mn racemonster weer op om naar huis te rijden, en ik duik dan nu maar mn nest in.

POKKEAVOND!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-08-2008 13:36 #726640 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic het zal me eens meezitten....
stelletje etters die plietie,ze zijn zo kleinzerig en kieskeurig met het bekeuren van mensen dat je je gaat afvragen welke rechten je hebt als nederlandsche mens...een kennis van me heeft dat ook gehad dat ie zijn auto moest laten zien op het bureau,hij had er een sportuitlaat onder gehangen en met een meting met decibellen kwam hij boven de toegestaande grens uit..papieren werden ingenomen van de auto en hij moet ook binnen 2 werkdagen de auto laten zien.mischien volgend weekend beter?

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2008 15:07 #726648 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic het zal me eens meezitten....
Misschien moet je het niet gelijk hebben over een boete. Doe onnozel en laat bij hun de twijfel of je nu wel of niet wist dat het niet mocht. Misschien kom je er dan met een waarschuwing van af.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2008 15:12 #726649 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic het zal me eens meezitten....
ik haal straks mn sportuitlaat er ook onderuit tot ik een middendemper heb. ik ga deze nieuw bestellen als complete tussenpijp voor de dl/gl sedan en die vermaken op mijn uitlaat.

ik weet wel zeker dat de mijne ook veels teveel kabaal maakt, ik kom boven een subaru wrx 2.0T met hks catback systeem uit...

neon en strobes heb ik er al onder vandaan getoverd. het is geen lekker sleutelweer, veels te broeierig. ik had eigenlijk een dagje zonnen en relaxen aan de lek gepland..

en helaas erik, nog voordat ik dat zei had ze dr boekje al tevoorschijn getoverd en ze was helemaal niet om te praten.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2008 15:24 #726653 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic het zal me eens meezitten....
Sommige mensen lijken meer op een robot, dan op een mens. Volgens mij was het effect hetzelfde geweest als ze je had gewaarschuwd en een afspraak voor schouwen had gemaakt. Dat soort volwassen gedrag verwacht ik van de politie, niet het kinderachtige (laag bij de grond zijnde en agressie oproepende) repressieve van een bekeuring geven. En met een bekeuring pak je alleen mensen met toch al weinig geld. Mensen met veel geld zal het meestal koud laten.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2008 15:36 #726654 door Anjo van den Akker
tja, ik weet niet wat het is met de politie..

gisteravond in de stad ook; 4 paarden met een agent erop, 6x hondenbrigade, 2 politiebusjes, 4 poltieautos, een stuk of 20 man beveiliging en nog een fietsagent.

nu hoor ik dat er in de hoofdstraat van ijsselstein, bijna 20 vechtpartijen zijn geweest, waarvan een met bijna fatale afloop (fles bier op hoofd kapot geslagen, gozer ging k.o.) en in totaal 4 mensen naar het ziekenhuis en 7 mensen gearresteerd.

nog voordat ik naar turkije ging was het veeeeeeel drukker in diezelfde straat, en waren alleen de portieren van de kroegen en discotheken aanwezig, en guess what. geenenkele vechtpartij.

rara hoe komt dat.

nee, dan moet je iemand gaan bekeuren die geparkeerd staat en even z'n showverlichting laat zien aan een stel vrienden.

toppie, kan ik weer een dag voor gaan werken!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2008 15:46 #726657 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic het zal me eens meezitten....
Ook ik vind het erg jammer dat er agenten zijn die alles recht volgens het boekje doen en geen oog voor de situatie hebben.

Wij hebben zelfs weleens gehad dat we de weg kwijt waren en de weg wilden vragen aan een parkeeragent. Wij stoppen daar langs de stoep, mijn moeder draait het raam open om met de beste man te praten, roept 'ie er overheen dat er een stopverbod is en geeft ons een bekeuring.
We hoefden het van Oom Bromsnor niet uit te leggen, "stopverbod is stopverbod". We hebben 'm zo kortaf en krenterig mogelijk behandeld en zijn volgas weggereden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-08-2008 15:56 #726664 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic het zal me eens meezitten....
anjo
het voeren van neon mag idd niet, maar daarmee wordt bedoelt tijdens het rijden!
een stilstaande auto mag dit WEL hebben!

anders zouden op al die meetings al die auto's die geparkeerd staan ook boetes gegeven mogen worden.
rijdend mag je niets met je auto.
maar als een auto stilstaat mag er van alles aan toeters en bellen aanzitten hoor.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2008 15:59 #726667 door Anjo van den Akker
neon valt onder verboden/verblindende verlichting

en mag niet gebruikt worden op de openbare weg,
gezien de parkeerplek waar mn auto op stond eigendom is van de gemeente, valt dit ook nog onder openbare weg en hebben ze in principe elk recht om mij te bekeuren. dat het superkinderachtig is is een 2e.

[edit] nog even van internet geplukt:
Mag ik met neon-verlichting op mijn auto de weg op? Nee, dat is niet toegestaan. In het voertuigreglement (wat u kunt terug lezen op www.wetten.nl ) staat het volgende bij artikel 5.2.65: "Personenauto's mogen, onverminderd het in de artikelen 29 en 30 van het RVV 1990 bepaalde inzake zwaai- en knipperlichten, niet zijn voorzien van meer lichten en retroreflecterende voorzieningen dan in de artikelen 5.2.51 en 5.2.57 is voorgeschreven of toegestaan." Ofwel, neon-verlichting is niet toegestaan. [/edit]

in ambtenarentaal is op hetzelfde als aan, dus of je de neon nu op je dak, onder je auto, of waar dan ook monteerd, het maakt niets uit.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-08-2008 16:47 #726678 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic het zal me eens meezitten....

AvdAkker;67046 schreef : nu hoor ik dat er in de hoofdstraat van ijsselstein, bijna 20 vechtpartijen zijn geweest, waarvan een met bijna fatale afloop (fles bier op hoofd kapot geslagen, gozer ging k.o.) en in totaal 4 mensen naar het ziekenhuis en 7 mensen gearresteerd.

In Ijsselstein is het anders wel vaker raak, hoor. Op RTV Utrecht is het uitgaansgebied van Ijsselstein de afgelopen jaren redelijk vaak ik het nieuws geweest...

Ik kijk wel eens naar programma's zoals Blik Op De Weg en Wegmisbruikers. Zo nu en dan komen er dingen voorbij waarvan ik denk "moet je daar nou een bekeuring voor gaan geven?" Een voorbeeld in zo'n programma was iemand die "mobiel aan het bellen was" in een rijdende auto op de parkeerplaats. De betreffende persoon werd door een kennis de wijk in gedirigeerd en hij was zo goed als op de plaats van bestemming. De kennis waar de betreffende persoon moest zijn stond toe te kijken hoe meneer agent een bon uitdeelde. Natuurlijk vind ik het wel terecht dat de politie de grootste wegpiraten van de weg haalt. Mensen die met 160 voorbij jakkeren op een weg waar 100 is toegestaan, bumperklevers, enz.

Ik moet wel zeggen dat ik mij heel erg vaak groen en geel erger aan ene meneer Spee. Vooral als hij aan het vertellen is dat hij gek is op verkeersdrempels. Nou, daar is echt geen lol aan kan ik verzekeren. In mijn woonplaats liggen wel honderden verkeersdrempels op zeer korte afstand van elkaar. Ook al passeer je sommige drempels met de toegestane snelheidslimiet, dan nog hoor ik af en toe een schurend geluid onder de auto. Je hele auto gaat er van naar de "je weet wel"...

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC