Mijn eerste keer
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-05-2008 19:25 #710755
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn eerste keer
Nooit stil komen te staan zonder peut, maar wel de zenuwen mee mogen maken die bij dat onheilspellende brandstoflampje horen. Ik zou met mijn 340 op pad gaan en wist dat mijn tank zo goed als leeg was. Dat had niet uitgemaakt, want 10 kilometer verderop zat een anwb-pomp onderaan een afrit van de snelweg die op de route lag. Geen probleem dus, en met ware lotsverachting lachte ik het lampje dan ook toe toen het al begon te branden terwijl ik net de straat uitreed.
Ik rijd mijn Volveau strak langs pomp 4 en helaas, briefje op de pomp, nummer 4 was defect. Geen probleem, geen mens bij de pomp, dus ik rij naar een andere. Je kunt je dan ook geen voorstelling maken hoe diep de moed me in de schoenen zonk toen bleek dat hetzelfde briefje ook op pomp 1 tot en met 3 hing. Wat nu? Het eerstvolgende tankstation was nog eens 10 kilometer snelweg ofzo en ik had nu werkelijk geen idee meer of ik die nog zou gaan halen. Met blijven wachten zou er ook geen benzine in de tank groeien, dus dan maar dood of de gladiolen en terug de snelweg op. Daar de auto met een pak van mijn hart volgegooid, waar bleek dat ik nog dik vijf liter in de tank had zitten. Drukte om niets...
Ik rijd mijn Volveau strak langs pomp 4 en helaas, briefje op de pomp, nummer 4 was defect. Geen probleem, geen mens bij de pomp, dus ik rij naar een andere. Je kunt je dan ook geen voorstelling maken hoe diep de moed me in de schoenen zonk toen bleek dat hetzelfde briefje ook op pomp 1 tot en met 3 hing. Wat nu? Het eerstvolgende tankstation was nog eens 10 kilometer snelweg ofzo en ik had nu werkelijk geen idee meer of ik die nog zou gaan halen. Met blijven wachten zou er ook geen benzine in de tank groeien, dus dan maar dood of de gladiolen en terug de snelweg op. Daar de auto met een pak van mijn hart volgegooid, waar bleek dat ik nog dik vijf liter in de tank had zitten. Drukte om niets...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-05-2008 19:43 #710758
door V300 register
Ik heb in Frankrijk wel eens 41 liter getankt, terwijl er toch echt maar 40 liter in de tank kon.....
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-05-2008 20:15 #710762
door V300 register
bij die inhoudsopgave is de vulpijp niet meegerekend
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-05-2008 20:56 #710769
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Mijn eerste keer
Mijn brandstoflampje doet niks, en ik wou eens proberen hoeveel kilometer je op een tank kon halen. Maar op een gegeven moment begon ik hem te knijpen. Had ik nog ongeveer 3 liter in de tank.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-05-2008 21:15 #710771
door V300 register
Met het brandstoflampje kan je meestal nog wel zo'n 50 tot 80km rijden..
Als ie begint te branden hoort er nog 5 liter in te zitten ongeveer. Ik tank eigenlijk altijd op t laatst pas.. meestal tank ik dan 35 of 37 liter.. soms ook 38... nu ik het me zo herinner heb ik ook is 40,3 liter getankt.. was opt randje dus:D
Als ie begint te branden hoort er nog 5 liter in te zitten ongeveer. Ik tank eigenlijk altijd op t laatst pas.. meestal tank ik dan 35 of 37 liter.. soms ook 38... nu ik het me zo herinner heb ik ook is 40,3 liter getankt.. was opt randje dus:D
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-05-2008 00:18 #710794
door V300 register
het verschilt een beetje per type, dus dit kan komen na uitwisseling van dashboard oid.
had jij er niet een andere klokkenset in gezet?
Overigens is het voor de meeste auto's niet aan te bevelen om de tank echt helemaal leeg te rijden. met het laatste restje benzine komt vaak nog een hoop zooi mee de leidingen in!
had jij er niet een andere klokkenset in gezet?
Overigens is het voor de meeste auto's niet aan te bevelen om de tank echt helemaal leeg te rijden. met het laatste restje benzine komt vaak nog een hoop zooi mee de leidingen in!
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-05-2008 06:37 #710801
door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Mijn eerste keer
ik tank liever niet zo op het laatst... dan krijg je idd die rotzooi die op de bodem van je tank ligt, in de vlotterkamer van de carb... alle sproeiers en leidingkjes zijn daar niet echt op berekend...
In mijn DAF-periode heb ik 1 keer zonder benzine gestaan, maar dacht eerst dat het een vacuumlek was... mijn benzine meter deed destijds niet eens en lette daar dus nooit op, ik maakte altijd een schatting met het aantal km's dat ik gereden had.
tegelijkertijd zat ik toen ook te knoeien met slangen die iedere keer eraf schoten, waardoor de motor langzaam uitviel...
dus beetje een wazig probleem en ook niet echt direct erachter gekomen dat dit keer dus gewoon de benzine op was... echt lullig.
daarna is de motor nog eens uitgevallen door die slangetjes, ik dus mijn reserve benzine erin, maar dat was het probleem niet.
sindsdien heb ik altijd een sherrycan met 5L benzine bij me...
...ach, was mijn eerste auto, ik had nog nergens kaas van gegeten...
In mijn DAF-periode heb ik 1 keer zonder benzine gestaan, maar dacht eerst dat het een vacuumlek was... mijn benzine meter deed destijds niet eens en lette daar dus nooit op, ik maakte altijd een schatting met het aantal km's dat ik gereden had.
tegelijkertijd zat ik toen ook te knoeien met slangen die iedere keer eraf schoten, waardoor de motor langzaam uitviel...
dus beetje een wazig probleem en ook niet echt direct erachter gekomen dat dit keer dus gewoon de benzine op was... echt lullig.
daarna is de motor nog eens uitgevallen door die slangetjes, ik dus mijn reserve benzine erin, maar dat was het probleem niet.
sindsdien heb ik altijd een sherrycan met 5L benzine bij me...
...ach, was mijn eerste auto, ik had nog nergens kaas van gegeten...
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-05-2008 08:37 #710803
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Mijn eerste keer
Mijn lampje brandt al als de meter op een derde staat:p
Nog even lekker doorkachelen dus, en in de zomer een keertje volgooien.
Nog even lekker doorkachelen dus, en in de zomer een keertje volgooien.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-05-2008 08:39 #710806
door V300 register
Ik heb idd de klokken van een 360 GLT dr in ja, daar aan zou 't kunnen liggen dat ik dacht dat ie nog verder kon..
Ik weet ook dat er dan zooi meekomt uit de tank, maar ik kon niet tanken aangezien mn portemonnee dus in maarssen lag.. en op weg naar t tankstation was t te laat
Ik weet ook dat er dan zooi meekomt uit de tank, maar ik kon niet tanken aangezien mn portemonnee dus in maarssen lag.. en op weg naar t tankstation was t te laat
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-05-2008 19:02 #710882
door V300 register
Heb het ooit op de A50 bij Apeldoorn gehad. Kwam stil te staan waar de A1 invoegt op de A50, bijna op het puntje. Bloedlinke plek!
Een gast in een antieke Opel Record zag het meteen en heeft me geholpen de auto naar de echte vluchtstrook te duwen en heeft me daarna naar 1 km verderop liggende pomp gesleept.
Geen kwaad woord over opel(rijders)
Een gast in een antieke Opel Record zag het meteen en heeft me geholpen de auto naar de echte vluchtstrook te duwen en heeft me daarna naar 1 km verderop liggende pomp gesleept.
Geen kwaad woord over opel(rijders)
Moderators: Mark Smeets