wat ga jij dit weekend doen?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-02-2010 11:33 #816299 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic wat ga jij dit weekend doen?

elpee;132505 schreef : Aankomend weekend een groot scouting evenement. 24 uursdienst en verder met de 360 klaar maken. Ik ben zo blij dat hij het weer doet.

En vandaag een vrouw vriendelijk gevraagd bij een volvo-dealer of ze een autoliefhebster was. Na een antwoord van haar dat mijn mooie 343 uit het jaar 0 stamt en dat voor het koekblik geen onderdelen meer te krijgen zijn. Haar collega was tien keer vriendelijker. Ik ga donderdag of vrijdag er wel weer naar toe en kijken of de collega er is. En netjes tegen hem zeggen dat die vrouw wel een beetje onbeleefd was.

Heb ik ook al gehad bij een dealer! Heb hem dan ook recht in zijn smoel gezegd dat hij met zo'n houding zojuist een klant had verloren, waarna hij met smoesjes wat terug probeerde krabbelen...

Heb hem toen nog maar even verder op zijn plek gezet dat hij beter met zijn slijmpraktijken op een ander zou gaan! Heb even overwogen om er de manager bij te halen om duidelijk te maken wat voor personeel hij in huis had, maar had er toen net geen zin in! Wel jammer achteraf dat ik het toen niet gedaan had!

Heb trouwens ook woord gehouden en ben er sindsdien niet meer geweest en dat zal ik ook nooit meer doen (zelf niet voor een nieuwe auto!) en als mensen mij vragen naar die garage, dan zeg ik hen gewoon dat alleen verkopen voor hen telt...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-02-2010 13:05 #816306 door V300 register
Ik begrijp daar echt z? niets van he. Hoe ontzettend stom moet je zijn om op zo'n manier een klant af te wimpelen die voor een "ouwe bak" onderdelen komt halen. Misschien is die man/jongen wel iemand die over 3 jaar een splinternieuwe auto komt kopen? En al is dat niet zo, misschien komt hij wel vaker terug voor onderdelen. En anders alleen nog maar voor de mond-op-mond reclame.

Het is niet zo dat dealers het tegenwoordig zo druk hebben dat ze geen 2 minuutjes tijd hebben om VADIS aan te slingeren...

Zo zal ik bijvoorbeeld overal melden dat Volvo vd. Brandt in Boxtel een ontzettend goede dealer is die graag wil helpen door alles in de computer op te zoeken en typenummers van onderdelen mee te geven wanneer het niet leverbaar is! Ook een stukje speciaal Volvo gereedschap voor een middagje meegeven was geen probleem voor een klant!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-02-2010 13:10 #816308 door V300 register
Zo ook harry Arendsen, toen ik bij het filiaal in Zevenaar twee deurpinnen wou halen hadden ze die alleen nog in Doetinchem liggen, die hebben ze toen even laten brengen, voor die 4euro die ze waard zijn :+

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-02-2010 13:38 #816310 door V300 register
Dat is gewoon topservice. Zo'n dealer streven wij ook na te zijn.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-02-2010 13:41 #816312 door V300 register
Bij Harrie Arendsen wordt je ook goed geholpen. Taatslagers hadden ze bijvoorbeeld niet, maar ik kreeg wel te horen waar ik die kon halen en ik kreeg een duidelijke print mee hoe ze te plaatsten, met uitleg van een oud-monteur.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-02-2010 13:43 #816314 door V300 register
Zo'n dealer moet je ook zijn want ze hebben het al moeilijk genoeg tegenwoordig. Als je zelfs in je hoofdtaak (service) nog niet uitblinkt heb je het niet begrepen.

Net als die Jeep dealer die ik 2 weken lang naar een geschikte auto heb laten zoeken en hij bleef maar melden dat er nergens een mooie handbak op voorraad stond naar mijn wens, zelfs niet binnen 2000 mijl omtrek...
Aangezien ik uiteindelijk al aan die vent begon te twijfelen heb ik een andere dealer gebeld. Binnen 10 minuten belde hij terug dat er 200 mijl verderop een auto stond die precies aan mijn eisen voldeed. Hij gooide er zelfs nog wat mooie Jeep incentives, een leuke korting en wat extra Mopar accessoires bij omdat hij graag een auto wilde verkopen in deze lastige tijd.

Ik begrijp die vent van de eerste dealer gewoon niet. Wil zo iemand nu echt niet verkopen of hoe zit dat?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-02-2010 13:51 #816315 door V300 register
Dat zijn de luieflikker verkopers!

Maar soms heb je ook klanten die bijv. voor ? 200,- hogere inruil in Den Bosch een auto kopen (ipv hier in almere). En dan wel voor garantie hier komen.. Dan denk ik ook. Waar is de gunning! Het behouden van een goede relatie, de lokale economie helpen??

Op het Mazda forum hadden ze het er over om alle accessoires maar in Duitsland te kopen, dat scheelt enkele tientjes. Denk ik weer: Lokale economie? Je vaste Mazda dealer? De relatie daarmee? Maakt dat dan niets meer uit??

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-02-2010 13:54 #816316 door V300 register
Dat is ook weer zoiets. Is vaste service ook niet iets waard? Als je voor die laatste 200 euro de relatie met je vaste servicepunt breekt vraag ik me af of dat het waard is. Misschien kun je de volgende keer wel gematst worden met iets als je laat merken dat je loyaal naar je dealer bent...

Ik zit nu overigens met het probleem dat ik elke dag langs die klotedealer komt op weg naar mijn werk (zit ongeveer 2km van mijn huis af) en ik moet 25km omrijden naar mijn huidige dealer. Maarja, daar krijg ik tenminste service.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-02-2010 14:04 #816317 door V300 register
Tja, ik ben ook erg tevreden met Serva in Amersfoort, terwijl hier in Lelystad een dealer zit. (met een vestiging in Dronten en Emmeloord die wel oude wagens aan durven en in de Vadis kunnen kijken) Service is mij wel wat waard, maar ik moet ook eerlijk toegeven dat ik, als het verschil te hoog wordt, ga rekenen...

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2010 14:41 #816322 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic wat ga jij dit weekend doen?

Jos360;132567 schreef : Ik zit nu overigens met het probleem dat ik elke dag langs die klotedealer komt op weg naar mijn werk (zit ongeveer 2km van mijn huis af) en ik moet 25km omrijden naar mijn huidige dealer. Maarja, daar krijg ik tenminste service.

Moet je nu al zo vaak terug naar de garage dat je dat een probleem vindt? :D

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC