wat ga jij dit weekend doen?
- V300 register
 - Verbannen
 - 
            
         
Oef, het was erg geslaagd!punkazz;132000 schreef : Morgenavond roadtrip naar Bochum, keiveel zin in:
...
Eens kijken wat die gekke Duitsers nu weer uit de kast hebben getrokken.
www.pacoweekenstroo.com/index.php?booyah=blog
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- J. Ruiter
 - Verbannen
 - 
            
         
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin Kloosterman
 - 
            
				
         - Nieuw lid
 - 
            
         
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- J. Ruiter
 - Verbannen
 - 
            
         
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
 - Nieuw lid
 - 
            
         
www.v3c.nl/advertenties.php?adid=2648
qua 3 serie gaat het in engeland hard achteruit!!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- J. Ruiter
 - Verbannen
 - 
            
         
de volvo 3 serie gaat over het algemeen hard achteruit..350 stuks 360's..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
 - Verbannen
 - 
            
         
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
 - Nieuw lid
 - 
            
         
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
 - Verbannen
 - 
            
         
Op zich erg leuk trouwens, sleutelen aan die bussen, zeker de oudere. Soms erg eenvoudig (gewoon alles een slagje groter), maar soms ook erg vernuftig voor die tijd.
Heb toen wat klusjes aan deze twee gedaan:
www.sva-museumbussen.nl/wagenpark/bussen.../1996%20-%20DAF.html
www.sva-museumbussen.nl/wagenpark/bussen...7%20-%20Leyland.html
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
 - Verbannen
 - 
            
         
Een groter probleem is dat enkele carrosseriebedrijven die ooit specifiek Nederlandse bussen hebben gebouwd niet meer bestaan, zoals Hainje en Den Oudsten. Zo is het lastig om bijvoorbeeld aan plaatwerk en dergelijke te komen. De Connexxion-bus waar Tjeerd aan heeft geklust is zo'n Den Oudsten (type Alliance B95). Plaatwerk (polyester) en bumpers voor dit type zijn bijvoorbeeld nog te verkrijgen via Technoservice Nederland. Bij oudere typen Den Oudsten-bussen wordt het al moeilijker. Probeer bijvoorbeeld maar eens een voordeur voor een Den Oudsten MB200 te vinden. Dan moet je al gauw sloopbussen gaan kannibaliseren. Hetzelfde probleem heb je als je interieurdelen zoekt. Bij een MB200 is dat nog niet zo'n groot probleem (daar bestaan nog redelijk wat bussen van), maar bij een oude DAF/Hainje-standaarbus van de 1ste generatie (zie bijvoorbeeld de HTM 419) is dat een veel groter probleem. De bussen die van dit type die nog in Nederland verblijven, zijn op 1 hand te tellen. Laat staan dat ze nog de gezochte onderdelen bezitten.
Op veel plaatsen in de wereld kun je nog voormalige Nederlandse bussen aantreffen. Vooral op Cuba en in Georgi? stikt het er van. De Mercedessen die bij de HTM hebben gereden zijn allemaal naar Bacau in Roemeni? verkast.
@ Jeroen: van een ster in de voorruit wordt je ook niet blij. De Neoplans (zie de HTM 773) hadden hier veelvuldig last van. Dat komt door het "knielen" wat deze bussen deden in combinatie met een slechte voorruitconstructie. Deze rijden zijn erg zwaar en erg duur...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
				
            




