wat ga jij dit weekend doen?
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Groene sticker:
benzine-auto?s toegelaten na 31-12-1992
dieselauto?s toegelaten na 31-12-2005
Gele sticker:
dieselauto?s toegelaten tussen 31-12-2000 en 01-01-2006
Rode sticker:
dieselauto?s toegelaten tussen 31-12-1996 en 01-01-2001
Het kan echter zijn dat individuele auto?s al voor de ingangsdatum aan een bepaalde emissie eis voldeden of in sommige gevallen zelfs later. Dit betekent dat ze een hogere of een lagere Umweltplakette toegewezen krijgen.
Of u een sticker kunt krijgen, en zo ja, welke dat zal zijn (groen, geel of rood) hangt af van de hoeveelheid fijn stof uw voertuig uitstoot. Deze informatie kan door een vakman meestal uit het kentekenbewijs worden afgelezen. Dit is allicht bij de verschillende Europese overheden niet op dezelfde manier geregeld. Het personeel van onze partner, ATU, die voor ons de uitgifte van de stickers regelt, is hiervoor speciaal opgeleid.
Zonder sticker mag je de umweltzone helemaal niet in:
Met een rode mag je er alleen binnen rijden als je dit bord eronder ziet hangen:
Wellicht dat LPG nog positief uitpakt?!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Een auto van na 1992 zonder katalysator krijgt g??n groene sticker.. een auto van VOOR 1992 met geregelde katalysator krijgt volgens mij een groene of gele sticker.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;126379 schreef : Oldtimers mogen er zo in. Dus als je wagen 30 jaar of ouder is => kachelen maar.
Nope..
"Oldtimers met een historisch kenteken die in Duitsland als zodanig geregistreerd staan (het voertuig moet tenminste 30 jaar oud zijn, en voorzien zijn van het "H" - kenteken of het rode "07" - kenteken)"
- V300 register
- Verbannen
-
- 30 jaar of ouder
- een kentekenplaat die mijn auto als oldtimer herkenbaar maakt, i.e. blauw
Het is een beetje een grijs gebied maar het werkt hetzelfde als de APK: ik hoef immers ook niet apart een T?V-Hauptuntersuchung te laten doen voor ik Duitsland in rijd.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb wel eens gelezen dat een kopietje van je kentekenbewijs achter de ruit je auto ook als oldtimer (= in DL >30 jr.) herkenbaar maakt. Dus blauwe platen is niet per s? nodig.Niels;126384 schreef : ..., want hij voldoet aan de eisen die Duitsland aan een officieel erkende 'oldtimer' stelt:
- 30 jaar of ouder
- een kentekenplaat die mijn auto als oldtimer herkenbaar maakt, i.e. blauw
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Kopie van je kentekenbewijs is zelfs verplicht voor nederlanders om die zone in te rijden.
Ik ben geflitst met de 850 en die zou een groene sticker moeten hebben