wat ga jij dit weekend doen?

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
08-11-2008 09:30 #736677 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic wat ga jij dit weekend doen?
dit weekend maar eens leren voor het tentamen bedrijfseconomie van dinsdag:(
Maar het leuke is, dat ik daarna vanaf dinsdag avond weer weekend heb :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-11-2008 10:39 #736680 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic wat ga jij dit weekend doen?

Bodejodel;74949 schreef : Ledstrippies in de koplampen!

Start meteen maar een serieproductie van die dingen!

Dachtet niet :nono: Ik maak fotootjes zodat iedereen die wat lexan en ledjes kan bemachtigen het in principe zo kan na-apen :yesyes:

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-11-2008 10:54 #736681 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic wat ga jij dit weekend doen?
Ik dacht, da's leuk ledlampjes in de clubwinkel..... Maar goede foto's kunnen we natuurlijk ook tonen.

Het gaat ietsje beter, maar nog steeds broerd. Slikken doet nog steeds pijn en ben nog steeds onverklaarbaar moe met af en toe hoofdpijn.
Bijkomend voordeel is dat mijn armen en polsen eens rust krijgen. Die gaven de laatste tijd behoorlijk wat pijnklachten wat duidde op overbelasting.
(Ach, ja deze 'gek' was ik natuurlijk aan het uitsloven toe ie een dagje op de sloperij mocht mee helpen; helaas is het weinig mensen opgevallen)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-11-2008 11:05 #736682 door V300 register

Erik;74957 schreef : Ik dacht, da's leuk ledlampjes in de clubwinkel..... Maar goede foto's kunnen we natuurlijk ook tonen.

Het gaat ietsje beter, maar nog steeds broerd. Slikken doet nog steeds pijn en ben nog steeds onverklaarbaar moe met af en toe hoofdpijn.

Hmm, ik heb dezelfde klachten Erik
hebben we elkaar ergens mee aangestoken vorige week zondag?

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
08-11-2008 12:20 #736686 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic wat ga jij dit weekend doen?
Gefeliciteerd Jeroen!

Gr;Wouter.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-11-2008 15:01 #736693 door V300 register
Vanochtend ging ik naar mn werk met de Jeep Patriot 2.4i Sport 4x4 (170pk, wel lekker karretje, met navi, leren stuur, boston acoustics audiosysteem, stuurwielbediening voor audio en 9 speakers).

Ik rijden, ik denk, wat rijdt dat ding raar. Dus ik stop, en kijk bij de banden. Rechts achter zag ie er wat vreemd uit en ik hoor "pschhhhhhhhhhhhhshsssssss"

Lekke band dus. Daar sta ik in mn nette pak, en mobiel thuisgelaten want die was leeg, langs een rustige weg.

Na de achterklep geopend te hebben vind ik het thuiskomertje onder de laadvloer, het kost wat werk maar na een paar minuten heb ik het reservewiel verwijderd en de krik gevonden. Blijkbaar is gemak niet meer belangrijk, want om deze krik in/uit elkaar te knutselen heb ik bijna 10 minuten nodig en als aandenken smerige handen. Ook staat nergens duidelijk waar de kriksteunen zitten, op mijn kni?n op een albert heijn tas (met mazzel lag die in mn auto) heb ik 't kunnen vinden.

JA toen het wiel los, nergens zo'n ding om je wielmoeren los te draaien. Ik zoekenzoeken zoeken en nog meer zoeken, maar helaas. Tot ik er achter kwam dat 1 deel van de krik daarvoor diende.

Dan de hele krik maar uit elkaar, en de wielmoeren die extreem vast zaten na veel zweten (helaas voor mn mooie overhemd) losgekregen. Toen die **** (ik noem geen rare woorden) krik weer in elkaar geflanst en begonnen te krikken.

Blijkbaar doen ze er bij Jeep echt ?lles aan om maar niet je auto zelf op te krikken. Het gaat erg licht, maar na 10 minuten is de auto slechts een klein beetje van de grond af.

Goed, net genoeg van de grond af, wielmoeren er af en het wiel kan er af. Dacht ik!

Het wiel zit muur en muurvast en ik krijg het er niet af. Schoppen slaan tieren vloeken schelden. Na een half uur zwoegen lukt het het wiel van de auto af te halen en de thuiskomer er op te plaatsen. Dan weer een onderdeel van de krik afhalen, de wielmoeren iets aandraaien en weer 10 minuten naar beneden 'krikken'.

De wielen nog even vast (na de krik weer uit elkaar gesloopt te hebben). Het lekke wiel achterin gooien en de krik er maar los bij. Ik had het gehad, ik was woedend en had nog geen ??n sigaret gerookt want die waren op!

Uiteindelijk dik 1,5 uur, bezweet en met zwarte handen en een zwarte veeg op mijn gezicht - later aangekomen op mijn werk. Tot overmaat van ramp moest ik ook nog eens 70 a 80 aanhouden op de A6 wat resulteerde in niet-begrijpende boze bestuurders met caravans, vrachtwagens etc die mij in moesten halen.

Vanavond gaan we karten met t werk, maar ben mn normale kleren vergeten mee te nemen. Gelukkig is mn band gepropt, een monteur is speciaal op zn vrije dag zn nest uit gekomen om dat even te doen.

Ik heb nog een krik van een volvo 340 achterin liggen, die neem ik voortaan mee.. :(

Verder; wat een schijtdag!!! :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-11-2008 17:39 #736697 door V300 register
Ofwel: iedereen die bij jou een nieuwe Chrysler/Jeep/Dodge koopt, krijgt er voortaan een fatsoenlijke krik, een volwaardig reservewiel en een echte wielmoersleutel bij? :)

Vandaag even op en neer gereden naar Rotterdam om Modelcars te bezoeken, een leuk modelautozaakje aan de Bergselaan (i.e. Centrum-Noord). Omdat de 360 GLS alweer een tijdje had stilgestaan, even de vloeistoffen bijgevuld waar nodig (o.a. olie) en gaan met die banaan. Zo ter hoogte van Rotterdam begint het ding een behoorlijk smerige brandlucht te produceren. Bovendien komt er rook onder de motorkap vandaan: da's niet goed. Auto geparkeerd, kap opengetrokken, en ja hoor: hele kleppendeksel onder de olie. Oen dat ik er ben: ik heb de dop niet terug erop gedraaid.

Verder heb ik de bandjes even opgepompt, de tank weer gevuld (de keurige score tot nu toe: 1 op 12,5) en het autootje gewassen. Helaas is wel hier en daar een rubber vergaan, waardoor wat water bij de rechtervoordeur naar binnen is gesijpeld. Dat kan dus ook op het lijstje :)

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-11-2008 19:38 #736703 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic wat ga jij dit weekend doen?
Ik ken het gevoel met een lekke band, Wees blij dat de krik er onder past. Heb al diverse aut's gezien waar ze een krik leveren die nog niet eens tot de kriksteun komen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-11-2008 21:15 #736706 door V300 register

Niels;74974 schreef : ...hele kleppendeksel onder de olie. Oen dat ik er ben: ik heb de dop niet terug erop gedraaid.

Ben je nou je dop kwijt?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-11-2008 22:16 #736716 door V300 register
Nee, gelukkig niet. Die lag nog gewoon waar ik hem had neergelegd. Schijnbaar verlies je nooit wat onder de kap van een 300, want de gloeilamp die ik laatst uit mijn vario had gehaald, lag daar ook nog keurig op z'n plaats...

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC