wat ga jij dit weekend doen?

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-10-2008 19:25 #734987 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic wat ga jij dit weekend doen?
Geen nood, ik ben er al lang en breed uit. Ditmaal ben ik er eens voor gaan zitten i.p.v. zonder nadenken vluchtig tussendoor.

Van de plus van het stadslicht (die brandt altijd, stand 1, 2 en grootlicht) heb ik een draadje afgetapt die door het schutbord naar de mistlampschakelaar gaat (voor de pook gezet). Van die schakelaar heb ik een draad door het schutbord naar het relais geleid (ik had iets anders voor ogen, toen ik een relais zag bedacht ik me dat d?t een relais is en niets anders). Op deze manier krijgt de schakelaar maar 4 Watt te verduren.

Van de accu heb ik een draad geleid naar het relais met daartussen een steekzekering van 15 Amp?re. Vanuit het relais heb ik twee draden naar de mistlampen geleid en de massa van het relais moet ik nog aanleggen.

De gaten voor de mistlampen boor ik in de 'trompetjes', oftewel de bumperophanging. Op deze manier kan ik de lampen in alle richtingen verstellen.

De gaten moeten nog geboord worden, de mistlampen nog aangesloten worden en de massa van het relais ook nog. Lukt vanavond hopelijk nog wel. Ik heb de lampen doorgemeten, in theorie zouden ze het moeten doen. H3-lampjes zag ik.

Edit: ik heb zelf een schema getekend ditmaal, deze zal ik inscannen en ergens op het forum parkeren in een nieuw draadje.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-10-2008 19:29 #734988 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic wat ga jij dit weekend doen?
Wat heb ik reeds gedaan? Diverse lampjes vervangen/er in gedaan. Alle lampjes branden weer. Kachelbedienings verlichting (wel zo handig in het donker), kofferbak verlichting, verlichting in dashbordkastje. Achterbumper rechtsachter vast geschroeft. Het enige wat er nog defect is, is de cv. En morgenmiddag zit ik in Den Haag. Kortom ik vermaak me wel. Zo'n ouwe 340/360 is stiekum toch veel leuker als zo'n moderne 940.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-10-2008 20:24 #734999 door V300 register
Mocht je de spanning rechtstreek van de accu halen, vergeet vooral niet om er een extra zekering tussen te zetten!

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-10-2008 10:25 #735012 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic wat ga jij dit weekend doen?
vandaag bij komen van de nachtrit..

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2008 11:38 #735048 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic wat ga jij dit weekend doen?
Vandaag met J.L. motor verwisselen zonder brug (deze is stuk en ik kijk voor een andere die betaalbaar is; suggesties zijn welkom via PB). Verder kijken of ik een paar motoren kan slopen/reviseren en wellicht wat opruimen. Nadat de auto van J.L. weer klaar is om de volgende 500.000 km te rijden kan ik aan de Amazone van Paul G. (die te koop is; loopt op gas, 2 jaar APK, vaste prijs 1800 euro, in prima staat) beginnen om wat las/herstelwerk te doen; zo'n auto moet je bij houden). Het zal wel een latertje worden.

Overigens voor de insiders: Mijn 343 uit 1978 staat nu vol trots en met APK voor de deur en hij loopt redelijk prima. Ik denk nog ff contactpuntjes, rotor, verdelerkap, olie etc vernieuwen. Ik ben er erg blij mee.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2008 11:40 #735050 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic wat ga jij dit weekend doen?

Erik;73261 schreef : Overigens voor de insiders: Mijn 343 uit 1978 staat nu vol trots en met APK voor de deur en hij loopt redelijk prima. Ik denk nog ff contactpuntjes, rotor, verdelerkap, olie etc vernieuwen. Ik ben er erg blij mee.

oowk gelijk ff de condensator meepakken als je toch bezig bent;)

is dat overigens de desert-storm color katwijk aan zee 343?

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2008 11:45 #735053 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic wat ga jij dit weekend doen?
Jip :)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2008 11:46 #735054 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic wat ga jij dit weekend doen?
haha, dan ben ik nieuwschierig!

hoeveel kg zand is er uit die auto gekomen:D?

mooi dat die auto uiteindelijk zo goed terecht gekomen is!!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2008 14:45 #735088 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic wat ga jij dit weekend doen?
Pfff... mistlampen aangesloten, eentje deed het, aan het draadje van de ander frommelen, doet die het ook!
Even de lampen uitgezet, kroonsteentje op het niet-werkende draadje gezet, schakelaar om.... niks.

Relais krijgt stroom, echter er komt geen stroom van de schakelaar af. Nog eens goed naar kijken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-10-2008 14:59 #735092 door V300 register
Vandaag een uitlaatje voor m'n 460T beunen.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC