Nieuw . . . . .

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-02-2010 12:30 #819239 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuw . . . . .
Toch een hogere gemiddelde leeftijd dan bij ons geloof ik :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-02-2010 13:11 #819245 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuw . . . . .
Dat viel mij ook al op ja. Helaas hebben ze dat probleem bij ontzettend veel clubs. Ik denk zelfs dat V3C een behoorlijk jonge ledengroep heeft als je de gemiddeldes bekijkt. Ik denk dat dit komt vanwege de aanschafwaarde en onderhoudskosten. Een positief bericht denk ik dus (soms negatief...)

Verder wacht ik nog steeds op de volgende update van de DAF-cabrio :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-02-2010 10:54 #819456 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuw . . . . .

Op de vergadering was inderdaad de oudere garde aanwezig.
Tussen de 20 en 30 zijn er zo`n 75 leden, is erg weinig. Tussen de 30 en 40 zo`n 210. Tussen de 40 en 50 is de grootste groep.
Hoe zit dat bij de V3C dan?

Ik denk dat (als John tenmiste een beetje doorwerkt) er binnenkort weer een deel van de Daf cabrio verschijnt op SITEJE. :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-02-2010 11:04 #819460 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuw . . . . .

josk;135862 schreef : Tussen de 20 en 30 zijn er zo`n 75 leden, is erg weinig. Tussen de 30 en 40 zo`n 210. Tussen de 40 en 50 is de grootste groep.
Hoe zit dat bij de V3C dan?


goede vraag Jos, gaan we uitzoeken

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-02-2010 12:28 #819623 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuw . . . . .



Op www.SITEJE.com zijn deel 6 A t/m C geplaatst bij DE DAF PERSBERICHTEN .





Klik HIER om naar de Nederlandstalige persberichten van de Daf 44 te kijken.



Groeten Andr?, SUnder en JosK.


Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-03-2010 23:12 #820071 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuw . . . . .



Nieuw op www.SITEJE.com bij EVENEMENTEN 2010 .





Een verslag van de DCN ANTISLIPCURSUS .



Groet Desmond, Patrick. Hans, SUnder en JosK.


Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2010 23:38 #820073 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Nieuw . . . . .
In deze link DAF 2 t/m DAF 53 onder elkaar gezet:

torahanytime.com/Rabbi/Moshe_Meir_Weiss_Daf_Yommi/index.html

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2010 23:42 #820074 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Nieuw . . . . .
Vraagje: wat is de logica van de DAF aanduiding? DAF 44, DAF 55, DAF 33. Geen DAF 22 of DAF 11, maar wel een Volvo 66?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-03-2010 10:33 #820079 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuw . . . . .
de daf 600 werd intern wel als daf 22 aangeduid geloof ik.
de daf 750 weet ik niet of die ook een 'intern' nummer had
De eerste Daffodil staat nu bekend als Daffodil 30. destijds was het gewoon 'daffodil'

bij de eerste facelift van de daffodil werd het voor monteurs nodig om het uiterlijke onderscheid ook in het type te vermelden. (dat werd dus de daffodil 31)

Nog weer later werd er weer een grote wijziging van de buitenkant doorgevoerd, en dat werd dus de Daf 32. Volgens mij z?nder de aanduiding daffodil, maar wel voortbordurend op de 30/31/ nummering.

Daarna kwam er dus de volgende grote update (evolutie was het meer) en dat was dus de 33.

Aangezien de B-body die ze toen aan het ontwikkelen waren een volle maat groter was dan de 33, heeft iemand ervoor gekozen om die Daf 44 te noemen, en de versie met 4-cilinder motor Daf 55.

De facelift/update versie van de 55 werd niet de Daf 56, maar de 66.
De update versie van de 44 kwam pas een jaar of wat nadat de 66 gekomen was, en was alleen technisch duidelijk verschillend van de 44.
Dit hadden ze Daf 45 kunnen noemen (55 was natuurlijk al bezet)
maar omdat de techniek meer overeenkomst met de 66 gekregen had, hebben ze voor Daf 46 gekozen.

of en waarom de daf 600 inderdaad als 'daf 22' gezien moet worden is mij niet helemaal duidelijk, maar dat doet er naar mijn idee ook totaal niet toe :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-03-2010 10:49 #820082 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuw . . . . .
De eerste DAF 600 heeft geen typenummer, die heet gewoon '600'. Het tweede en derde type 600 zijn wel intern 22 en 23 genummerd. Die nummers zijn waarschijnlijk afgeleid van het aantal pk's, dat was volgens mij redelijk normaal in een tijd dat je veel auto's met maar ??n motor kon krijgen. De 750/Daffodil is intern 30, de daarop volgende Daffodils 31 en 32, maar dat is zoals Wouter al aangeeft nooit zo naar de klant gecommuniceerd. De 33, 44, 55 en 66 zijn een gevolg van een nieuwe typeaanduiding (staat ook uitgelegd in het originele persbericht van de 44) met een dubbel cijfer, dat gewoon simpelweg opliep met het verstrijken van de tijd of het groeien van de modellen. Vandaar dat het getal 77 en 88 zo vaak wordt genoemd in verband met de Volvo 343. Die 46 is dan weer een geval apart, maar Wouters lezing lijkt mij ook logisch.

Een mooi compleet overzicht van typenummers en servicenummers staat op Classic Daf .

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD