Thread zonder onderwerp :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-06-2011 12:49 #878376 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
Nee joh, die Achterhoek ligt hoog zat, water loopt vanzelf weg.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
29-06-2011 21:43 #878400 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Thread zonder onderwerp :D
Gisteren avond was een prachtig moment om me even te storten op de fotografie hobby, het leek me wel leuk een aantal foto's met jullie te delen.

Hier begonnen de donkere wolken al aardig de overhand te krijgen:

En toen het onweer eenmaal overkwam was het ??n groot flitsend schouwspel:

Gelukkig bleef het in Deventer bij veel bliksem (ik weet niet of het ook tot serieuze inslagen heeft geleid) en een flinke bak regen, andere regio's in het land kwamen er minder fraai vanaf helaas.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-06-2011 22:09 #878403 door V300 register
Is het tot 1.21gigawatt gekomen?

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2011 08:59 #878418 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Thread zonder onderwerp :D
Ik snap Nederland niet. Is er daadwerkelijk storm, krijg je geen berichten en staat alles vast. Is er geen storm, is er paniek om niks.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-07-2011 22:50 #878533 door V300 register
***zooi

Wat een leuk ritje was het net toch met mijn saab 9000.

Homokineten naar de kl*te.
Diff kapot
Versnellingsbak waarschijnlijk kapot
Onbekend olieverlies motor

De dag kan niet beter!
Was het meest vervelende ritje ooit. Dit is alles is in een heel snel tempo gebeurd.

Gr. Fabian

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2011 23:15 #878535 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Thread zonder onderwerp :D
Dat klinkt niet best!
Hoe doe je dat?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-07-2011 12:39 #878549 door V300 register
Dat gebeurt niet in ??n keer denk ik! Tenzij je met 100 over een vangrail heen knalt ofzo?

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2011 15:36 #878566 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Thread zonder onderwerp :D
Er staat toch bus op zo'n bordje?

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-07-2011 17:16 #878575 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Thread zonder onderwerp :D
dat is dan een mega groot bord dan..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-07-2011 17:42 #878576 door V300 register
Toelichting

Natuurlijk is het zonder toelichting moeilijk te raden hoe het kapot is gegaan.
Ik zal het ??n en ander uitleggen/verklaren.

Een hele tijd terug:

Olie van de motor verwisseld(3 maanden terug), uitlaatlek gedicht, en klaar gemaakt voor de apk. Auto gemapped op e85. En de auto reed wel goed zo! Was zeer tevreden over hoe soepel de auto liep, op korte als zowel lange stukken. Afin, auto schoot af en toe wel nog uit zijn ??n. Erachter gekomen dat dit wel een kwaaltje was van de 9000 '93 bakken.

Bovenste motorsteun was wel heel erg versleten. Hier een nieuwe voor binnen gekregen. Na een tijdje rijden(zeker na e85) merkte je dat de motor meer begon te bewegen. Afin, op een mooie dag de bovenste motorsteun gedemonteerd en vervangen. Wat reed dat toch veel beter weer! Wel merkte ik na het vervangen van het bovenste motorsteun dat de auto lichtjes naar rechts trok bij accelereren. Het vermoeden was dat de homokineet wat speling had. Hier zou een nieuwe voor komen

Na een tijd rijden kreeg ik op een avond de saab niet meer in zijn 1,3, achterruit. Het eerste wat als verdachte op het oog hadden was de koppeling. Koppeling --> Warm --> Zet uit --> synchroniseert niet meer in sommige versnellingen. Direct een nieuwe sachs koppelingsset besteld. Echter de volgende dag geen last meer van gehad van het probleem. Vreemd..

Toch bleef de koppeling de verdachte. Planning was om deze dan ook zeer snel te vervangen. Afin, stond op de website 48 uurs service. Werdt eerder 1,5 week! Moest uit frankrijk komen...

En toen was het gisteravond. In de tussentijd geen problemen gehad met de koppeling etc. Auto had nogwel steeds last om naar rechts te trekken met accelereren. Afin,

Ik reed naar huis toe, zoals gewoonlijk van de parkeerplaats van het werk weggereden. Ging allemaal prima. Ik merkte al nadat ik de hoek om was dat er iets begon te bonken bij het gas los laten/koppeling in. Auto langs de kant gehad. Eerste reflex was lekke band. Geen schade aan de banden. Onder de auto gelegen. Was ook niets te zien. Ik had al een vermoeden dat de homokineet wel heel veel speling had gekregen. Rustig mijn rit naar huis proberen te vervolgen. Ik wilde het thuis in orde gaan maken. Eenmaal na een 1 km van de oprit van de snelweg vandaan. Begon het ook af en toe te bonken/kloppen tijdens constante snelheid. Heb toch gekozen voor de snelweg omdat dit veiliger was op dat moment dan langs het kanaal te rijden. Gelukkig was het 's avonds. Auto opnieuw langs de kant gehad bij het eerstvolgende tankstation. Weer onder de auto gekeken. En geen sporen te zien van lekkage etc. Wel even aan de aandrijfassen gevoeld. En voelde duidelijke speling.

Weer zeer rustig mijn reis vervolgt. Op een gegeven moment na afslag nederweert, weer het geklop steeds meer tijdens constante snelheid. Mijn snelheid voor de veiligheid wat omlaag gegooit(Ik reed al langzaam). Ik merkte toen ik moest terug schakelen dat mijn km teller wel heel vreemd deed. Ik reed 85 en deze zakte terug tot 40? Dit gaf mij geen geruststelling omdat de km-teller wordt aangedreven door de bak.

Na afslag Kelpen-oler werdt het echt een hel. Het gebonk werdt erger. In de tussentijd zat gespannen met 2 handen aan het stuur. Eenmaal alslag thorn in zicht, werdt het gebonk nog erger. Ik mijn alarmlichten aangezet. Om de mensen te attenderen op gevaar! Deze afslag moest ik ook hebben. Afremmen was een hel! Ik merkte al het gebonk was er als ik mijn gas losliet, de koppeling intrapte. Maar ik merkte ook dat het gebonk erger werdt als de bak in een versnelling stond. In zijn vrij was het gebonk minder. (Dit alles met een ingetrapte koppeling ook nog eens!). Eenmaal aan het einde van de afrit moest ik stoppen. Remmen deden het gelukkig gewoon prima. Minder was dat ik op een helling nog eens een keer stond.

Ik wilde wegrijden en toen, Harde klap(wel aandrijving) --> motor in de toeren(geen aandrijving). Dit herhaalde zich. Steeds bij het terug vallen in toeren had die weer aandrijving en dan weer niet. (Nee geen koppeling in en uit! ) Mijn vermoedens waren dat de 1e versnelling exit was. Ik probeer door te schakelen naar zijn 2. Hier was het ook het geval. Gelukkig in zijn drie had ik nog aandrijving. H??l rustig naar huis proberen te rijden. En ben gelukkig thuis kunnen komen.

Olieverlies van de motor komt er waarschijnlijk door dat de krukas keering is beschadigd. Overal slierten metaal gevonden langs de homokineten. En de hele auto zit nu aan de onderkant vol vet. Daarnaast is er ook een keering van het diff. eruit gelopen.. bak zal er zo wel ongeveer uit zien als ik hem eraf haal:

[img

[img

Gelukkig heb ik toch 4 maanden plezier kunnen hebben van deze 200 euro kostende auto. De moeite is het niet meer om geld erin te steken en op te knappen. Daarnaast zit de auto vol met nieuwe goede onderdelen. Nieuwe airco, nieuwe uitlaat(ok behalve de downpipe). Goed interieur/ En nog meer.

Ik ga lekker weer aan de gang met de 340 iig. (wordt nog leuk met alle upgrades! )

Gr. Fabian

Moderators: Mark Smeets