Thread zonder onderwerp :D

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
14-03-2011 17:10 #868109 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Thread zonder onderwerp :D
Zo is dat, ben ik het helemaal mee eens, die japanners hebben niet voor niets zoveel bereikt in onder andere de (consumenten) electronica en auto industrie.

Echt respect voor hoe ze daar met zo'n ramp als deze omgaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2011 18:39 #868114 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Thread zonder onderwerp :D
Die weten wel hoe ze moeten handelen

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
14-03-2011 22:05 #868138 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Thread zonder onderwerp :D

AvdAkker;171295 schreef : lol, die japanners sporen echt niet. /

[YOUTUBE]1azmASqYPNc[/YOUTUBE]

:humor:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-03-2011 22:43 #868140 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
Japan is of was tot voor kort de tweede economie van de wereld, na de VS. Dat zegt natuurlijk wel wat.

Wat mij overigens altijd verbaasd heeft is dat de nummers twee en drie van de wereld, Japan en Duitsland, de grote verliezers van WOII waren. Maarrrr da's weer een heel ander verhaal.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-03-2011 23:40 #868142 door V300 register
uiteindelijk is dat ook wel een lesje "als je kunt delen kun je ook vermenigvuldigen" geweest.

Zo'n oorlog ontketenen was beide landen ook niet gelukt als ze de potentie van wat er na '45 uitgekomen is, voor die tijd ook al niet hadden gehad.
Een bepaald "niveau van energie en ontwikkeling" wat ten goede en ten kwade gebruikt kan worden.

Hopelijk hebben ze in Japan nu nog een beetje van die energie over om de zaak weer terug op te bouwen!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
14-03-2011 23:54 #868143 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Thread zonder onderwerp :D
Sorry dat ik het Japan verhaal even onderbreek hoor, maar ik zag dit net op een ander forum en wil het graag met jullie delen:

Toegegeven, ik was in een aardig melige bui toen ik dit las, maar wie weet kunnen jullie er ook wel om lachen.

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2011 00:03 #868146 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Thread zonder onderwerp :D
Wat ik wel belachelijk vindt is dat GIRO555 niet open is gegaan voor Japan en er geen acties zijn ontstaan voor deze ramp. Alsof die mensen minder zijn dan een stel hatianen die nog steeds in tenten wonen, alleen omdat het land verder ontwikkeld is.
Nu snap ik de cultuur ook wel dat ze het graag zelf opknappen, maar net zoals Anjo zegt bij deze mensen durf ik m'n eigen centen WEL! neer te leggen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-03-2011 07:49 #868149 door V300 register
Ik kan hem wel waarderen Wouter :+

Japanners zijn een eervol volk die willen niet zwak lijken tegenover de rest met een giro of iets dergelijks. Ze laten liever zien dat ze het zelf kunnen oplossen. Al heb ik gehoord dat ze Amerika wel om steun hebben gevraagd

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-03-2011 11:53 #868152 door V300 register

Vermilion;171340 schreef : Japanners zijn een eervol volk die willen niet zwak lijken tegenover de rest met een giro of iets dergelijks. Ze laten liever zien dat ze het zelf kunnen oplossen. Al heb ik gehoord dat ze Amerika wel om steun hebben gevraagd

Beetje makkelijk gezegd. Ik las dat de regering daar na de vorige aardbeving allerlei hulp die aangeboden werd had afgeslagen, omdat ze dachten dat ze het zelf wel op konden lossen. Voor de rijkere mensen daar is dat misschien geen probleem, maar mensen op het platteland waren daar dus de dupe van.

Ik zou ook liever geld geven aan Japan, omdat dat mensen zijn die niet beginnen met hun hand op te houden. Maar niet om hulp (financieel of praktisch) vragen omdat ze daar te trots voor zijn lijkt me ook geen goede zaak.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2011 16:56 #868159 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Thread zonder onderwerp :D
Japan is een "rijk" land, dus ik snap best dat die rekening (nog) niet geopend is. Het is natuurlijk te verschrikkelijk voor woorden wat er daar gebeurd is, maar misschien is het een lichtpuntje dat de kans bestaat dat de economie daar een flinke impuls krijgt door de wederopbouw.

Moderators: Mark Smeets