Thread zonder onderwerp :D

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2011 19:22 #867631 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Thread zonder onderwerp :D
Alles wat geld kost, probeer ik zo goedkoop mogelijk van af te komen. Toen ze bij ons aan de overkant van de straat een flat gingen slopen. Heb ik nog diverse dingen van een crossauto daar op het balkon gegooid.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
09-03-2011 19:25 #867633 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Thread zonder onderwerp :D

Bodejodel;170809 schreef : Je bent Nederlander of niet... dan ga je bij de milieustraat toch niet betalen voor het wegbrengen van je puin? :+

Hier betaal je per kilo! Daarom vind ik het zo gek, 10 cent per kilo keer 120.... is 12 euro ;)

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2011 19:27 #867635 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Thread zonder onderwerp :D
Maar je krijgt bij ons maar voor 150 kilo aan bonnen om gratis te storten. En daar zit ik gemiddeld wel overheen

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
09-03-2011 19:55 #867643 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Thread zonder onderwerp :D
Dat is hier in Deventer dan toch wel aardig geregeld vind ik, 1000kg 'normaal' grof afval is gratis en daarna betaal je het aantal kilo's wat je wegbrengt dmv een weegbrug.

Dit alles met een adres gebonden pasje die je gebruikt bij op en afrijden van het terrein, en je krijgt voor de administratie netjes een bonnetje mee.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2011 20:12 #867644 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Thread zonder onderwerp :D

Wouter76;170822 schreef : Dat is hier in Deventer dan toch wel aardig geregeld vind ik, 1000kg 'normaal' grof afval is gratis en daarna betaal je het aantal kilo's wat je wegbrengt dmv een weegbrug.

Dit alles met een adres gebonden pasje die je gebruikt bij op en afrijden van het terrein, en je krijgt voor de administratie netjes een bonnetje mee.

Dat is een prima regeling, vooral handig als je gaat verbouwen en je hebt meerdere mensen uit Deventer waar je je pasje van kunt lenen... Volgens mij heeft mijn zwager daar zijn halve huis "gratis" gestort... :+

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
09-03-2011 20:27 #867646 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Thread zonder onderwerp :D
Ja zoals met vele regelingen word ook hier natuurlijk weer redelijk vaak misbruik van gemaakt, maar dat is het probleem van de burgers zelf.

Op elk pasje mag 1000kg gratis worden gestort en daar zal het systeem ook op berekend zijn, tot dusver voor de gemeente en afval verwerker geen probleem.

De pas uitlener daarentegen, die kan na het gebruik van de gratis 1000 kg door een ander nu zelf gaan betalen voor het vuil wat hij zelf weer wil gaan storten.

Tot op zeker hoogte is er dus vind ik aardig goed over nagedacht, dat mensen hun eigen verantwoording niet willen/durfen nemen, tja dat is weer een ander onderwerp...

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
09-03-2011 21:09 #867648 door Mark Smeets
Nou hier is het compleet anders...

De kliko aan de straat zetten is 0,10 euro per kg PLUS nog een vast bedrag per keer omdat hij buiten staat! Dit om ervoor te zorgen dat hij zo min mogelijk buiten staat.. Wij hebben ook geen vuilnismannen meer, maar een wagen met speciale arm die zelf 2 bakken per keer optilt. DiOnze bak stond al slechts 4 keer per jaar buiten, maar nu dus 0 keer per jaar :D

Daarnaast betaal je op het stort ook gewoon voor alles wat je brengt. Alleen papier, plastic, glas en electronica is gratis. Electronica is ook logisch, want daar heb je bij aanschaf al verwijderingsbijdrage voor betaald ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-03-2011 21:28 #867649 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
Hier in mijn studentenhuis hebben we gewoon ouderwets een gezamenlijke container waar alles in gaat behalve glas. Lekker makkelijk. Voor het milieu zet ik de verwarming wel laag.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2011 21:42 #867651 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Thread zonder onderwerp :D

v0lv0freak;170827 schreef : DiOnze bak stond al slechts 4 keer per jaar buiten, maar nu dus 0 keer per jaar :D

Waar laat je je afval dan? :crazy2:

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
09-03-2011 21:46 #867652 door Mark Smeets

Bodejodel;170830 schreef : Waar laat je je afval dan? :crazy2:

Nou, GFT hadden we al nooit, opa en oma hebben een prachtig stukje bos :)
Papier, plastic en glas zijn gratis apart. Oud ijzer (blik etc) kunnen we ook om de hoek wegbrengen bij een oudijzerboer...

Blijft er niet veel over (die 4 keer per jaar wat het eerst was). Wat dan nog zo overblijft brengt pap zelf naar het lager, is 1 keer betalen voor een volle kofferbak (en neem dan de auto met de grootste kofferbak :+). Goedkoper als de bak buiten zetten :y:

Moderators: Mark Smeets