Thread zonder onderwerp :D
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Bodejodel;170809 schreef : Je bent Nederlander of niet... dan ga je bij de milieustraat toch niet betalen voor het wegbrengen van je puin? :+
Hier betaal je per kilo! Daarom vind ik het zo gek, 10 cent per kilo keer 120.... is 12 euro
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Dit alles met een adres gebonden pasje die je gebruikt bij op en afrijden van het terrein, en je krijgt voor de administratie netjes een bonnetje mee.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Dat is een prima regeling, vooral handig als je gaat verbouwen en je hebt meerdere mensen uit Deventer waar je je pasje van kunt lenen... Volgens mij heeft mijn zwager daar zijn halve huis "gratis" gestort... :+Wouter76;170822 schreef : Dat is hier in Deventer dan toch wel aardig geregeld vind ik, 1000kg 'normaal' grof afval is gratis en daarna betaal je het aantal kilo's wat je wegbrengt dmv een weegbrug.
Dit alles met een adres gebonden pasje die je gebruikt bij op en afrijden van het terrein, en je krijgt voor de administratie netjes een bonnetje mee.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Op elk pasje mag 1000kg gratis worden gestort en daar zal het systeem ook op berekend zijn, tot dusver voor de gemeente en afval verwerker geen probleem.
De pas uitlener daarentegen, die kan na het gebruik van de gratis 1000 kg door een ander nu zelf gaan betalen voor het vuil wat hij zelf weer wil gaan storten.
Tot op zeker hoogte is er dus vind ik aardig goed over nagedacht, dat mensen hun eigen verantwoording niet willen/durfen nemen, tja dat is weer een ander onderwerp...
- Mark Smeets
- Moderator
-
De kliko aan de straat zetten is 0,10 euro per kg PLUS nog een vast bedrag per keer omdat hij buiten staat! Dit om ervoor te zorgen dat hij zo min mogelijk buiten staat.. Wij hebben ook geen vuilnismannen meer, maar een wagen met speciale arm die zelf 2 bakken per keer optilt. DiOnze bak stond al slechts 4 keer per jaar buiten, maar nu dus 0 keer per jaar

Daarnaast betaal je op het stort ook gewoon voor alles wat je brengt. Alleen papier, plastic, glas en electronica is gratis. Electronica is ook logisch, want daar heb je bij aanschaf al verwijderingsbijdrage voor betaald
- V300 register
- Verbannen
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Waar laat je je afval dan? :crazy2:v0lv0freak;170827 schreef : DiOnze bak stond al slechts 4 keer per jaar buiten, maar nu dus 0 keer per jaar
- Mark Smeets
- Moderator
-
Bodejodel;170830 schreef : Waar laat je je afval dan? :crazy2:
Nou, GFT hadden we al nooit, opa en oma hebben een prachtig stukje bos
Papier, plastic en glas zijn gratis apart. Oud ijzer (blik etc) kunnen we ook om de hoek wegbrengen bij een oudijzerboer...
Blijft er niet veel over (die 4 keer per jaar wat het eerst was). Wat dan nog zo overblijft brengt pap zelf naar het lager, is 1 keer betalen voor een volle kofferbak (en neem dan de auto met de grootste kofferbak :+). Goedkoper als de bak buiten zetten :y: