Thread zonder onderwerp :D
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Terugweg van Utrecht (tijdje cursus gehad) naar Deventer, Amersfoort voorbij en dan op de veluwe tot knp Beekbergen 160 km/h was prima te doen zonder hier anderen bij te hinderen
(ca 22:30u)
Overigens ben ik het met Jean-Luc eens voor wat betreft de politieke keuze om op bepaalde gedeeltes van een aantal snelwegen 130km/h als limiet te hanteren, al was het maar omdat de behalen tijdswinst op betreffend gedeeltes niet veel voorstelt (in de grote van enkele minuten)
EDIT: ik lees net de reactie van Elpee nadat ik mijn reactie had geplaatst, die onderschrijft het minuten werk al.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
De fijnste snelweg is toch nog altijd die van Bottrop(D)naar Emsdetten(D) cruise op de 220km/h en gaan weinig tot haast geen tegenliggers. Daar heb ik met de volvo 850 260km/h aangetikt
- J. Ruiter
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Mijn bijdrage.
Waarom bestellen mensen steeds dikkere motoren in hun auto's als ze daarmee alsnog met een trutgang door het verkeer bewegen? Invoegen op de snelweg bijvoorbeeld. Ik maak regelmatig gebruik van de oprit Everdingen op de A2 richting Utrecht. Je gaat er heuvel af, de oprit is vrijwel recht en eenmaal op snelweghoogte heb je nog 300 meter invoegstrook. EN DAN NOG gaan mensen in hun 110 pk plus voertuigen lopen trutten om vervolgens met 80-90 hun autootjes tussen het 120 rijdende verkeer te knikkeren. Meestal zie ik dat al aankomen en hanteer ik een soort 'vliegdekprincipe' door een enorm gat te laten vallen, om dat vervolgens vol gas weer dicht te rijden zodat ikzelf in elk geval wel voldoende snelheid kan maken. Maar nee hoor, dat volk blijft gewoon 80 rijden, dus kun je gewoon weer aansluiten. Geeft ook niks natuurlijk als iemand anders (in dit geval ik) het achteropkomende verkeer mag opvangen. Nou, dan ga je met dat hele spul de snelweg op, en als je dat slome grei dan eenmaal in probeert te halen met je heftig schreeuwende vario, ja DAN kunnen ze ineens WEL 120. ARRRGGGHHHH *trekt haren uit hoofd*
rant over.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Ik moet wel toegeven dat nu ik weer veel meer op de weg zet dat ik me ook wel eens wat vaker schuldig maak aan wat minder sociaal wenselijk rijgedrag...
Ik plemp bijvoorbeeld mijn auto er soms ook gewoon botweg voor als ik er niet tussen gelaten word als ik achter een vrachtwagen vandaan wil... :woops:
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Of op de invoegstrook pal naast je gaan rijden zo van; "ja hallo maak eens ruimte want ik moet invoegen"....
Als zoiets nu sporadisch voorkwam, maar ik zie dat regelmatig gebeuren.
Nu zeg ik altijd bij zo'n onderwerp: "fouten maken we allemaal", en ik dus ook, je vangt elkaar hier en daar een beetje op in het verkeer waardoor veel ongelukken voorkomen worden.
Sommigen maken het alleen wel erg bont of zijn niet goed meer op de hoogte van de geldende verkeersregels.
- V300 register
- Verbannen
-
Wouter76;170197 schreef : Of op de invoegstrook pal naast je gaan rijden zo van; "ja hallo maak eens ruimte want ik moet invoegen"....
Haha, die is zo herkenbaar. Rijd ik lekker rechts met 100 en dan komt er zo'n C-Max/Sc?nic/vulmaarin PAL naast je rijden op de invoegstrook, met een bestuurder die jou dan boos aankijkt omdat jij niet een baan opschuift. GTFO, denk ik dan, voor en achter me is genoeg ruimte om een 747 te laten landen en dan moet ik maar plaatsmaken? Geef gas! En wat als ik geen ruimte kan maken omdat er links van mij verkeer rijdt? Moet ik dan maar in de remmen? Het is onderhand al zo erg dat je zelfs op de strook ernaast al niet meer veilig bent, want rechterstrookrijders gaan onderhand ook al zonder te kijken opzij als ze ook maar een glimp van een ander voertuig op de invoegstrook zien. In 99 procent van de gevallen is opzij gaan voor een invoeger volstrekt onnodig.
- V300 register
- Verbannen
-
Waar ik me ook dood aan erger zijn van die figuren die, ten koste van jouw voorbumper, nog net even over het verdrijvingsvak je voorbij moeten speren. Terwijl ik nou niet echt bepaald truttig rijd ofzo.