Thread zonder onderwerp :D

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2011 23:04 #866947 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Thread zonder onderwerp :D
Dat duurt ook nog wel even hoor... tot 2012 geloof ik. Het is ook geen klein projectje.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2011 23:08 #866948 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Thread zonder onderwerp :D
Ja, ik kom dagelijks 2x op station Arnhem en elke keer weer vraag ik me af waarom er toch nieuwe pilaren gebouwd moeten worden, die zo verschrikkelijk gestileerd zijn dat het een uitdaging op zich is om ze te bouwen? Waarom moet het zo moeilijk en zo duur?
Die steile hellingen aan weerszijden van het spoor, nog zoiets. Kap een stel bomen en maak die helling wat vloter, w?g uitspoelprobleem, w?g stutprobleem. Ze proberen die grond nu op hun plek te houden door er begroeiing op te planten. Dat werkt toch niet. Na elke hoosbui zie je weer grote geulen en verzakkingen. En die benedenvloerse kruising... waarom!!?

Ondertussen zijn ze al weer een tramlijn tussen Nijmegen en Arnhem aan het bekokstoven. Maak toch eens af waar je aan begint en bedenk dan pas iets nieuws. En iets nuttigs. Besteed al dat projectgeld toch eens aan nieuwe treinen. Al die oude hokken die van ellende uit elkaar vallen. Maar ondertussen w?l een nieuw spoor!

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2011 23:17 #866949 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Thread zonder onderwerp :D
Joost, tijdens mijn studie planologie hadden we het al over die "tramlijn"/light-railverbinding. Helaas is ook dit bij de gratie van gemeentebesturen en andere factoren te realiseren. Wees blij dat dit nu kan (in veel gemeenten kan daardoor ipv. 2 keer per uur, vier keer per uur een trein vertrekken). Ik verzuchte al; at last (eindelijk)
Jouw voorstel over die taluds kan gewoonweg niet als je de plannen wilt realiseren. Dus niet realistisch.
De spoorwegen is een ander bedrijf dan railbeheer en dat is weer iets anders dan stationsbeheer en dat is weer iets anders dan inrichting van de stationsomgeving. Vele partijen zijn betrokken. Er wordt nu structureel en voor de lange termijn ge?nvesteerd. Die treinen komen wel en de huidige treinen zijn altijd nog beter dan de oude hondekoppen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-03-2011 01:29 #866954 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D

Erik;170104 schreef : Die treinen komen wel en de huidige treinen zijn altijd nog beter dan de oude hondekoppen.

Hmm, op veel gebieden wel, maar ook op het traject Utrecht Zuilen - A'dam Amstel wil ik graag in tijden van nood gebruik kunnen maken van het toilet! (zag laatst een conducteur iemand helpen bij het vinden van een geschikte wildplasplek bij perron Zuilen, tijdens de tussenstop dus...respect voor de conducteur/machinist, -1 voor de nieuwe sprinters) edit: ok?, het verdere sprinter-zonder-wc-inkoopplan was al van de baan...goed zo.

Arnhem = ergerlijk en er zijn ook wel wat dingen misgegaan, maar het wordt vast mooier/beter, ...maar oh, dat dachten ze vroeg?h van Hoog-Catharijne vast ook wel...nu gaan ze weer 15 jaar uittrekken om de sloot open te gooien en er iets 'historisch' van te maken. Mwoa, geen fan. Ik wil de verbeteringen graag nog bewust meemaken ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-03-2011 07:45 #866955 door V300 register

Erik;170104 schreef : Die treinen komen wel en de huidige treinen zijn altijd nog beter dan de oude hondekoppen.

Bwa, met deze stelling ben ik het niet helemaal eens. Wij (NMBS, waar ik tevens werk) hebben verschillende oude stellen rondrijden, ze dateren van de jaren '62, maar zijn verweg de beste treinen die er in ons beheer rondrijden. Deze 'oude wrakken' komen maar binnen met een paar kleine problemen, wielen wisselen, motoren vervangen enz... In vergelijking met veel nieuwer materieel, is hierop heel snel een diagnose te stellen van wat er niet werkt, bij het nieuwe materieel is het vaak zoeken naar een spelt in een hooiberg naar een stukje kapotte elektronica! Ook tijdens grote vorst en sneeuw, zijn het de oude stellen die trouw altijd op tijd uitrijden.

Dat alles onder ander beheer valt is een beetje een slechte evolutie opgelegd vanuit de Europese Unie. Ik houd er hier in Belgi? echt mijn hart voor vast, maar we zullen ermee moeten leven! Ik hoop vooral dat er ondanks dat nog een plekje vrij is hier op het werk voor mij, want deze liberalisering zal zeker leiden tot gerommel in het personeel!:confused::no:

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2011 09:10 #866957 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Thread zonder onderwerp :D
Ik had al zoiets dat dit wel een heel gewaagde uitspraak zal zijn. Ik herinner mij hondekoppen en oude geleende voertuigen uit Belgi? met doorgezeten banken, verdachte geuren uit het kachelsysteem.
Ik ben het zeker met je eens dat de nieuwe treinen uit het buitenland (Frankrijk/Duitsland) te veel mankementen vertonen. Daar verbaas ik me alltijd over, evenals bij bepaalde modellen nieuwe auto's. Niet alles is te voorkomen, maar soms zakt je de broek er bij af. Het wordt vaak zo gebouwd dat de marges (te) klein zijn.

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2011 09:51 #866960 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Thread zonder onderwerp :D
Wij hebben hier in Den Haag die geweldige MAN aardgas bussen. Dat er soms wel iets mis mag zijn af fabriek, ok?. Maar dit is echt drama. De eerste 90 zijn in Turkije gebouwd. Nu op aandringen van HTM en de slechte ervaringen van MAN ligt de productie in Turkije nu plat. De laatste 45 komen straks uit Polen. Ik begreep onlangs dat Veolia (die rijden hier de lijnen buiten Den Haag) die ook MAN aardgas bussen hebben eens hebben berekend dat er gemiddeld zo'n 15.000 euro aan garantie werk per bus is gedaan door MAN. Weet niet hoeveel marge er op zit maar dat is een hoop garantie werk binnen 1 jaar. Sterker nog bij HTM liepen gemiddeld 3 avonden in de week 2/3 MAN monteur rond om problemen op te lossen. Wat kost dat allemaal wel niet.

Veolia heeft inmiddels ook de eerste aardgasbus waarvan het motorblok op straat ligt. Die van HTM zijn iets nieuwer maar ook die zullen de eerste mankementen zeer binnenkort gaan krijgen vrees ik.

Aanschaf is hoger, onderhoud is duurder, onbetrouwbaar ?n dan ook nog een dure tank installatie. Ik geloof er niks van dat het rijden op aardgas nou ook geld bespaart. Alleen het milieu in bepaalde mate.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-03-2011 20:15 #866992 door V300 register
Dat rijden op aardgas is gewoon een politieke keuze. Denken politici mee te scoren, net zoals de verhoging van de snelheidslimiet op snelwegen naar 130 km/u. Symboolpolitiek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-03-2011 21:34 #867005 door V300 register
Mja ik was wel verrast dat het ooit nog eens zover zou komen, een HOGERE maximumsnelheid in Nederland. En dat terwijl ik mijn wagenpark juist had uitgekozen in de veronderstelling dat het alleen nog maar omlaag kon gaan :) Met de 340 houd ik voornamelijk 100 aan, scheelt toch wel merkbaar aan peut. Op de K 75 S die ik vandaag heb teruggebracht vind ik dat weer niet zo'n punt, die rijdt rond de 1 op 20!

Op de Afsluitdijk denk ik dat de limiet in de praktijk geen reet uitmaakt: volgens mij is 130+ daar al geen uitzondering, net als op de A6 Almere-Lelystad en zo zijn er vast nog wel een paar. Heb op de A28 ook wel eens de cruise op 140 gezet en werd toen alsnog ingehaald door een Peugeot 107 :+

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2011 21:50 #867006 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Thread zonder onderwerp :D
Zolang Duitsland de snelheidslimiketen niet aanpast vind ik het best.

En naar mijn werk of ik nu 100 rijd of 130. Er zit 2 minuten verschil in.

Moderators: Mark Smeets