Thread zonder onderwerp :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-01-2011 16:53 #859292 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D

punkazz;164627 schreef : Of maakt een B14.4S motortje nog wat uit? Zal toch niet.

Nope... de enige 300's die een Umweltzone in mogen zijn de exemplaren die 30 jaar of ouder zijn, of een geregelde katalysator (dus 360's met B200F-motor)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2011 17:05 #859293 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Thread zonder onderwerp :D

Niels;164634 schreef : Nope... de enige 300's die een Umweltzone in mogen zijn de exemplaren die 30 jaar of ouder zijn, of een geregelde katalysator (dus 360's met B200F-motor)

Moet er voor oldtimers nog een formulier/vergunning/o.i.d. aangevraagd worden c.q. zich in de auto bevinden of is het kentekenbewijs genoeg?

edit: antwoord:

TueV-Nord schreef :

1. Oldtimers met een historisch kenteken die in Duitsland als zodanig geregistreerd staan (het voertuig moet tenminste 30 jaar oud zijn, en voorzien zijn van het "H" - kenteken of het rode "07" - kenteken) of oldtimers geregistreerd in andere landen van de EU die aan overeenkomstige voorwaarden voldoen, hebben een permanente ontheffing voor de Umweltplakette.
Indien uw oldtimer in Nederland geregistreerd is, een datum eerste toelating heeft van v??r 1 januari 1978, en het voertuig voorzien is van Nederlandse historische kentekenplaten (de blauwe platen) heeft u dus geen Umweltplakette nodig. Indien u uw oldtimer binnen de Umweltzone parkeert dient u een kopie van uw Nederlandse kentekenbewijs of de FIVA Identity Card (Deze kunt u in Nederland bij de FEHAC aanvragen; nadere informatie over deze Identity Card vindt u op: www.fiva.nu .) duidelijk zichtbaar te plaatsen.

Let wel: dit is informatie uit 2008 dus inmiddels mogen voertuigen met d.e.t. van v??r 6-1-1981 de Umweltzones in.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-01-2011 17:15 #859295 door V300 register
Het kentekenbewijs zou moeten volstaan. In principe is de regel zodanig dat - waarschijnlijk op grond van het gelijkheidsbeginsel - een auto die in Duitsland in aanmerking zou komen voor een H-kenteken, toegelaten moet worden in de Umweltzone. Dat betekent dus niet alleen een minimumleeftijd van 30 jaar, maar ook originaliteit. In Duitsland zijn ze nogal rigoureus met dat soort dingen, maar dat moet voor de meeste auto's sowieso geen problemen opleveren: door de motorkap heenkijken kunnen ze toch niet en in het onwaarschijnlijke geval dat ze dat wel willen controleren, denk ik dat de gemiddelde Polizist nog geen lont ruikt bij een B14.4E die in de plaats van een B14.0 is gelegd. Een blauwe Nederlandse kentekenplaat is ook geen eis, het maakt het aantonen van de "ouderdom" wel iets makkelijker.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2011 17:22 #859296 door 16673-dummy
Die blauwe platen-regel komt natuurlijk vanwege het feit dat bij het invoeren van het hele Umweltgezwam oldtimers van 30 jaar of ouder, alle van v??r '78 waren. Inmiddels zijn er al 30-plussers met gele platen.

Ik heb er voor alle duidelijkheid een mailtje over naar de ANWB gestuurd.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-01-2011 17:24 #859297 door V300 register
Nog even als aanvulling op je edit: het zichtbaar tonen van kentekenbewijs of FIVA-card op de zijruit bij parkeren is niet verplicht, maar maakt het voor de plaatselijke beambten natuurlijk meteen duidelijk dat jouw voertuig minstens 30 jaar oud is (als-ie geparkeerd staat kunnen ze je moeilijk om je papieren vragen).

Volslagen belachelijk eigenlijk dat ik nu mijn 38 jaar oude Daf moet pakken om naar bv Essen te gaan en niet mijn 19 jaar oude Ovlov, maarja de Duitsche wetgever wil het blijkbaar zo :)

• Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2011 21:53 #859374 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic Thread zonder onderwerp :D
Weekend!

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2011 22:01 #859376 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Thread zonder onderwerp :D
www.powned.tv/nieuws/tech/2011/01/ook_di...te_in_nederland.html

APOCALYPSE IS NEAR...WE'RE ALL GOING TO DIE!!
*Rent gillend naar buiten en struikelt over de dode vissen*

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2011 22:08 #859377 door 16673-dummy
Doet me denken aan vorige winter, toen een automobilist na een onoverzichtelijke bocht niet meer tijdig kon remmen voor een groep opwarmende meerkoeten en er tientallen dood reed.

En vandaag vanuit de trein bij Arnhem-Zuid zag ik langs het spoor tig dode ganzen en eenden liggen. Waarom? Omdat er honderden ganzen in het weiland naast het spoor en tientallen eenden in het slootje naast het spoor vertoeven. Een langszoevende trein en het is bingo. Had ik dat nou maar geweten voor Kerstmis, de eenden- en ganzenfilet ligt daar letterlijk en figuurlijk voor het oprapen.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2011 22:27 #859379 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Thread zonder onderwerp :D
hmm, meestal geef ik gas bij als er een wild beest over de weg loopt:D

met de 340T nog eens een duif gepakt; op het laatste moment zag ik hem nog onder de auto vliegen,, gevolgd door een harde POFFF en ??n groot verenpakket in de binnenspiegel, machtig mooi gezicht!:+

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-01-2011 22:33 #859380 door V300 register

AvdAkker;164726 schreef : hmm, meestal geef ik gas bij als er een wild beest over de weg loopt:D

met de 340T nog eens een duif gepakt; op het laatste moment zag ik hem nog onder de auto vliegen,, gevolgd door een harde POFFF en ??n groot verenpakket in de binnenspiegel, machtig mooi gezicht!:+

Een collega van mij dacht misschien ook wel zoiets toen ie ??n van een stuk of 6 wilde zwijnen raakte die over de weg liepen. Het was maar een kleine big (of hoe noem je een baby van een wild zwijn? :no_comment:), maar hij had flinke schade aan z'n auto.

Sindsdien rij ik altijd maar rustig als ik over de Veluwe naar de kazerne rij, heb al een aantal keer wilde zwijnen of herten/ree?n in de berm zien grazen.

Moderators: Mark Smeets