Thread zonder onderwerp :D
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;133423 schreef : Sid, dat is ook een stijl stukje!
Stiekum wel ja, ik kwam nl. uit een zijstraatje ik was omgereden omdat het vast stond. Dus na de drempel die ik moest nemen had ik geen vaart meer en kwam met geen mogelijkheid vooruit... en ik kon ook niet keren vanwege die drempel achter me...
Dat trucje met de handrem kende ik nog niet, mocht het nog eens voorkomen ga ik het zeker proberen!
- J. Ruiter
- Verbannen
-
of stijle heuvels vermijden..volvofiel 2;133422 schreef : Achteruit erop wil ook nog wel eens helpen soms.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Ik heb net de grootste lol op de markt gehad anders
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
volvo freak;133431 schreef : of stijle heuvels vermijden..
Wil soms ook niet, ik heb middenin brussel gestaan(met plaatselijke sneeuwstorm) met een aanhanger, handrem erop en hopen dat hij op een gegeven moment weg zou schieten en dat gebeurde,
- V300 register
- Verbannen
-
v0lv0freak;133436 schreef : achteruit erop helpt bij een FWD, maar niet bij een RWD lijkt me zo...
Ik heb net de grootste lol op de markt gehad anders
Juist voor een RWD helpt dat! Probeer maar eens. Ik weet nog goed dat ik een poos terug op een parkeerplaats stond waar het glad en steil was, de BMW's en Mercedessen hadden de grootste moeite om weg te komen, terwijl de voorwielaandrijvers stukken beter van hun plek kwamen.
Waarom, geen idee! Maar blijkbaar werkt het. :crazy2:
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Achteruit voor een RWD heeft dus totaal geen zin, want op een helling rust er dan nog minder gewicht op de aangedreven wielen...
- V300 register
- Verbannen
-
Bodejodel;133458 schreef : Omdat de voorwielaandrijvers het gewicht van de motor + versnellingsbak op de voorwielen hebben liggen. Meer druk + meer grip.
Achteruit voor een RWD heeft dus totaal geen zin, want op een helling rust er dan nog minder gewicht op de aangedreven wielen...
Niet helemaal waar. Het achteruit een besneeuwde helling oprijden is al langer een goeie truc. Mijn ouders reden jaren geleden (tot mijn 10e ofzo) Mercedes. In Oostenrijk kwamen we een helling niet op (best een lange rechte weg die redelijk stijl was, en natuurlijk: besneeuwd). Achteruit lukte dat wel. Dan gaat je 'staart' namelijk niet kwispelen tijdens het omhoogrijden en zal je geen last hebben van terugrijden.
Wij hebben een hellinkje de showroom in. En toen het strooizout op was kreeg je daar onmogelijk een 300C 'vooruit' op. Achteruit lukt me wel:y: