Thread zonder onderwerp :D
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-01-2010 09:46 #811698
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
Anjo, ging je koppie-onder, of was het meer zo'n tot-de-knie?n-in-de-blubber-ervaring?:nono:
En nog goed nieuws: Volvo heeft voor mij weer een punt gescoord!
Gisteren even met de Ypsilon op pad geweest, maar wat rijdt dat veel slechter in de sneeuw dan een 340! Nu begrijp ik waarom iedereen die geen v300 rijdt zo langzaam gaat met dit weer! Rotondes zijn met zo'n voorwielaandrijver al helemaal niet te doen.
Ik weet niet of het aan de spoorbreedte of wielbasis van de Lancia ligt, of aan de stuurbekrachtiging of de voorwielaandrijving of aan het niet-rollen van de koets, maar ik heb nog nooit zoveel onderstuur meegemaakt. Ondanks de nieuwe winterbanden.
Nee, doe mij maar de 340. Heb je tenminste contact met de weg en niet het gevoel dat je bochten niet doorkomt. Volvo 1 - Lancia 0.:crazy1:
En nog goed nieuws: Volvo heeft voor mij weer een punt gescoord!
Gisteren even met de Ypsilon op pad geweest, maar wat rijdt dat veel slechter in de sneeuw dan een 340! Nu begrijp ik waarom iedereen die geen v300 rijdt zo langzaam gaat met dit weer! Rotondes zijn met zo'n voorwielaandrijver al helemaal niet te doen.
Ik weet niet of het aan de spoorbreedte of wielbasis van de Lancia ligt, of aan de stuurbekrachtiging of de voorwielaandrijving of aan het niet-rollen van de koets, maar ik heb nog nooit zoveel onderstuur meegemaakt. Ondanks de nieuwe winterbanden.
Nee, doe mij maar de 340. Heb je tenminste contact met de weg en niet het gevoel dat je bochten niet doorkomt. Volvo 1 - Lancia 0.:crazy1:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-01-2010 09:49 #811699
door V300 register
Je wilt niet weten hoe vaak ik al heb MOETEN inhalen over een doorgetrokken streep, omdat veel mensen niet harder kunnen dan 50 op een provinciale weg. Normaal rij ik heel netjes, maar ik merk dat je met een 300 (met winterbanden) gewoon prima kan doorrijden.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-01-2010 10:01 #811700
door V300 register
Inderdaad JL! Jij hebt toch ook een sedan? Ik ervaar eigenlijk nauwelijks problemen met mijn auto; ik rij normaal op de snelweg 125 (veel harder is niet echt comfortabel met een 1.4) en dan word je regelmatig ingehaald door van die scherpe leaserijders (Peug, Aud, Volksw). Nu blijven deze knakkers echter allemaal op de rechter baan hangen en kachel ik er gewoon met 70-80-90 voorbij. En echt niet onveilig of onverstandig; maar ik heb gewoon grip en mijn oude schicht is volledig bestuurbaar!:w00t:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-01-2010 11:32 #811707
door V300 register
Totdat je vol in de remmen moet omdat een auto naar links komt of er iemand stilstaat ofzo natuurlijk...
(niet om te zeuren, maar dan merk je pas dat je geen grip hebt).
(niet om te zeuren, maar dan merk je pas dat je geen grip hebt).
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-01-2010 12:50 #811716
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Thread zonder onderwerp :D
koppie onder en onder water zoeken waar 't wak zit en daar weer heen zwemmen; zoals 't hoort dus:yesyes:
ik had gisteren ook zoiets met de 340T; moest achteruit een parkeervak uit en gelijk een bocht maken nou, je hoeft die sinterplaatkoppeling nog maar een milimeter op te laten komen of de wielen gaan al slippen, en het sperdiff is dan ook niet echt al te handig. uiteindelijk vol gas in z'n achteruit de weg op gekregen, wilde wegrijden in z'n 1 en kwam niet vooruit. toen maar clutchkick in z'n 5 en op 5000 toeren houden kwam ik een beetje op gang met een mooie sneeuwstorm in m'n binnenspiegel!!
ik had gisteren ook zoiets met de 340T; moest achteruit een parkeervak uit en gelijk een bocht maken nou, je hoeft die sinterplaatkoppeling nog maar een milimeter op te laten komen of de wielen gaan al slippen, en het sperdiff is dan ook niet echt al te handig. uiteindelijk vol gas in z'n achteruit de weg op gekregen, wilde wegrijden in z'n 1 en kwam niet vooruit. toen maar clutchkick in z'n 5 en op 5000 toeren houden kwam ik een beetje op gang met een mooie sneeuwstorm in m'n binnenspiegel!!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-01-2010 13:35 #811718
door V300 register
Wouter wanneer komen die filmpjes nou:D
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
11-01-2010 13:39 #811719
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Thread zonder onderwerp :D
Dat doet me ergens aan denken zeg...mijn vader in de 360 op vakantie in Winterberg, even een parkeerplek oprijden die wat omhoog liep.
In z'n 1...wielspin, door naar twee....wielspin...uiteindelijk in de vierde versnelling was er weer grip, jammer alleen dat er een paar rotsblokken aan het eind van de parkeerplek lagen...gevolg; deuk in de voorbalk.
De rest van het gezin stond al buiten de auto i.v.m. gewicht, was erg vermakelijk om naar te kijken, tot aan de boem is hoooo dan...![:mad: :mad:]()
Later zei een oom nog, had je de handrem heel iets aan moeten trekken zodat de differentieel werking wat minder word.
En gisteren hier voor de deur een MB C klasse CDI die niet meer van de parkeerplek afkwam (achteruit) maar wel wat van links naar rechts schoof met mijn 340 ernaast geparkeerd...:eek:
Is uiteindelijk na wat sneeuw wegscheppen toch nog gelukt, iets met zomerbanden in combinatie met zo'n 1600 kg aan auto, en een vracht koppel bij 500 tpm (ja ok, beetje overdreven
)
Gr; Wouter
In z'n 1...wielspin, door naar twee....wielspin...uiteindelijk in de vierde versnelling was er weer grip, jammer alleen dat er een paar rotsblokken aan het eind van de parkeerplek lagen...gevolg; deuk in de voorbalk.
De rest van het gezin stond al buiten de auto i.v.m. gewicht, was erg vermakelijk om naar te kijken, tot aan de boem is hoooo dan...
Later zei een oom nog, had je de handrem heel iets aan moeten trekken zodat de differentieel werking wat minder word.
En gisteren hier voor de deur een MB C klasse CDI die niet meer van de parkeerplek afkwam (achteruit) maar wel wat van links naar rechts schoof met mijn 340 ernaast geparkeerd...:eek:
Is uiteindelijk na wat sneeuw wegscheppen toch nog gelukt, iets met zomerbanden in combinatie met zo'n 1600 kg aan auto, en een vracht koppel bij 500 tpm (ja ok, beetje overdreven
Gr; Wouter
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-01-2010 18:42 #811752
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Thread zonder onderwerp :D
me pa tijdens het eten:
"ik had een maandagmorgen momentje, de volvo startte niet. dus ik motorkap open doen en eff wat rommelen aan de accupolen en de startmotor een tik gegeven, stap ik de auto in, zie ik dat ie in z'n R staat..."
"ik had een maandagmorgen momentje, de volvo startte niet. dus ik motorkap open doen en eff wat rommelen aan de accupolen en de startmotor een tik gegeven, stap ik de auto in, zie ik dat ie in z'n R staat..."
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-01-2010 19:00 #811756
door V300 register
Toen ik m'n eerste ritje maakte met m'n auto had ik ook zoiets. Ik vond al dat hij moeilijk wegreed, steeds afslaan enzo, bleek dat ik de handrem er nog op had
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-01-2010 20:43 #811771
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Thread zonder onderwerp :D
Wegrijden met koude motor zonder choke, en dan denken dat de carburateur kapot is omdat 'ie zo slecht loopt ![:o :o]()
Was met een 1.4 btw.
Was met een 1.4 btw.
Moderators: Mark Smeets