Thread zonder onderwerp :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-12-2009 22:25 #809934 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
Ach die knipperende paniekrommel is ook niet alles. Een beetje sneeuw en het ABS van de Turkse Toyota van mijn vader schiet al in de stress. Had van de week wel een leuke ervaring in de Daf, ik geef iemand voorrang die worstelt om een parkeervak uit te rijden, ik kijk hem nog even na en ik kom erachter dat ik al die tijd onbewust meer gas aan het geven ben zonder een meter harder vooruit te komen...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2009 00:10 #809940 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Thread zonder onderwerp :D

boomroosvis;128452 schreef : Met auto zonder ABS en met achterwielaandrijving voelt toch niet zo fijn om door de sneeuw te rijden! Beetje glibberig.

Zo leer je tenminste echt autorijden, zonder allerlei electronische hulpmiddeltjes
Achterwielaandrijving is juist leuk met dit weer. Straatjekeren is ineens veel makkelijker met dit weer.

boomroosvis;128452 schreef : En nu nog iets leuks ontdekt: de ruitenwissers doen het niet meer. Ik hoop dat ze bevroren zijn en het weer gaan doen als de temperaturen stijgen, maar ik kan er dus niet mee rijden als het sneeuwt. :sad:

Zolang de rubbers niet aan de ruit gevroren zijn kan er niks vastvriezen. Het lijkt me dan eerder iets electrisch.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2009 01:10 #809943 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Thread zonder onderwerp :D

Bodejodel;128464 schreef : Straatjekeren is ineens veel makkelijker met dit weer.

dat zou je denken maar juist niet, vanmorgen nog geprobeerd; gewoon over 4 wielen rechtdoor glijden ipv de bocht om..

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2009 11:10 #809956 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Thread zonder onderwerp :D
Vanochtend heerlijk mijn auto uitgegraven. Daarna zonder problemen door een groot pak sneeuw weggereden. Goede banden doen het halve werk. Gewoon met een zo laag mogelijke snelheid de volgende versnelling pakken.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
20-12-2009 11:34 #809961 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Thread zonder onderwerp :D
ik denk dat ik wel geschikt ben nu. Vanacht om half 4 op de fiets in een kapotte zomer jas (de rits gaat niet meer dicht, alleen nog 3 klittebandjes) naar huis gekomen (20 minuten met wind tegen). Ok ik moet wel toegeven dat ik voor het eerst in mijn leven een sjaal om had, en dat was ook wel prettig :crazy1: en natuurlijk handschoenen en een muts, maar warm was het niet ;)

@ Erik, dat is waar, ik heb geen last van voorbanden die doorglijden, en de achterbanden verliezen pas grip als ik dat wil (elke bocht :yummie:)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2009 12:52 #809966 door Anjo van den Akker
op ijs is de enige band die grip heeft een spijkerband;)

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2009 13:21 #809967 door Jeroen van Bodegom

AvdAkker;128467 schreef : dat zou je denken maar juist niet, vanmorgen nog geprobeerd; gewoon over 4 wielen rechtdoor glijden ipv de bocht om..

Dan doe je het niet goed... (dat ik dat uitgerekend tegen jou moet zeggen) :D

Vanuit bijna stilstand gaat het prima, dan heb je een draaicirkel van ca. 5 meter... Het levert wel verbaasde blikken op als je het op het kerplein doet met 3 kinderen achterin... :D

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2009 13:28 #809971 door Anjo van den Akker
ooooh vanuit bijna stilstand, tsjah; zo'n snelheid is nu eenmaal moeilijk voor mij:halo: ik probeerde ook even straatje keren, vol slippend en 'n bietje zwabberend met de kont aan komen rijden, insturen + handrem en toen schoof ie zeg maar gewoon rechtdoor:no_comment:

het is nu een grote ijsbaan hier in de straat, net al een vrouwtje in een bmw tegen een paal op zien schuiven..

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
20-12-2009 13:29 #809972 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Thread zonder onderwerp :D
op ijs is idd een heel ander verhaal ;)

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2009 13:32 #809975 door Jeroen van Bodegom
Ja, dat lukt inderdaad niemand zonder goeie spijkerbanden of minstens sneeuwbanden aan de voorkant...
Ik heb al wel veel profijt gehad van de achterwielaandrijving. Dat is nu gewoon een extra stuur. Gas los = onderstuur, gas bij = overstuur.
Een 300 met 4-wiel sturing... :D

Moderators: Mark Smeets