Thread zonder onderwerp :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-11-2009 17:37 #807984 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D

v0lv0freak;126420 schreef : Spoedcursus is niet perse nodig. Als ik niet op mijn examen had hoeven wachten had ik het makkelijk in 5 weken gehaald, en dat in april, dus 1 maand voor mijjn eindexamens. Mijn instructeur deed altijd 2 uur lessen, en als je dat 2 of 3 keer per week kunt doen dan heb je zo 25 lessen gehad = klaar voor examen :)

Als je het geluk hebt dat je instructeur het niet druk heeft, kun je inderdaad 2 ? 3 keer per week lessen. Bij ons in de Achterhoek hebben we geen instructeurs die het niet druk hebben (als het w?l rustig is betekent dat vaak dat het ?f een slechte instructeur is ?f dat de zaken slecht gaan doordat hij een slechte instructeur is). Bovendien was het in mijn tijd zo (ja ja, alweer 3 jaar geleden) dat de wachttijd voor het examen 3 maanden(!) bedroeg. Dus meer dan 1 keer les per week kan dan gewoon niet!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
24-11-2009 17:39 #807985 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Thread zonder onderwerp :D
Ik had het geluk een jonge vrijgezelle instructeur te hebben, dus die pastte zich aan aan zijn leerlingen.. Op zondag rijles? Ow geen probleem hoor. Van half 9 tot half 11 's avonds rijles? Ook geen probleem. Wachttijd was voor mij ook een probleem, maar 'in mijn tijd' (1,5 jaar geleden) schijnt het syysteem aangepast te zijn en is er nog maximaal 3 weken wachttijd... ;)
ik had het helaas dus ook niet in 5 weken, maar in 2 maanden, waarin ik ook 3 weken niet gelest heb vanwege examens :p

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-11-2009 17:41 #807986 door V300 register

v0lv0freak;126420 schreef : Spoedcursus is niet perse nodig. Als ik niet op mijn examen had hoeven wachten had ik het makkelijk in 5 weken gehaald, en dat in april, dus 1 maand voor mijjn eindexamens. Mijn instructeur deed altijd 2 uur lessen, en als je dat 2 of 3 keer per week kunt doen dan heb je zo 25 lessen gehad = klaar voor examen :)

Nah, dat is makkelijker gezegd dan gedaan, hoewel 50 uur voor de meesten meer dan genoeg is, voor sommigen geldt gewoon meer uren maken en niet zo snel zenuwachtig worden. Ik ken wel wat mensen die best konden autorijden maar hun zenuwen gewoon niet in bedwang konden houden, waardoor het hopeloos misging. (ik niet, ik heb aantal maanden les gehad, 1,5 uur per week, in 1 keer gehaald ;))

Ik had ook een jong gozertje als instructeur. Toen ik mijn examen had gehaald liet hij me even zien hoe je 'fatsoenlijk' een klaverblad neemt...hij vond dat ik een beetje mak reed.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
24-11-2009 17:43 #807987 door Mark Smeets
50 uur? :S Ik bedoelde echt 25 uur, maar ik had steeds 'blokuren', dus 12 lessen en een beetje ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-11-2009 17:53 #807999 door V300 register
Ik had een spoedcursus van 20 dagen gehad. 2 of 3x in de week een uur of 4-6 lessen en dan examen. Theorie had ik op de dag dat ik jarig was.

Maar dit heeft over het algemeen weinig met een 343DLS te maken ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-11-2009 17:58 #808003 door V300 register
@ Mark. Ok?, ik las 25 lessen en 2 uur per keer :)

Toen ik al best wel lang les had en mijn tussentijdse toets had gehaald, zei mijn instructeur opeens:

Waar is je boekje eigenlijk?
- Welk boekje?
Waarin je noteert hoeveel lessen je hebt gehad?
- Heb ik niet?!
Oh, heb je al wel een contract van me gehad dan?
- Nee!
Oh, zullen we dan maar eens gaan afrijden?
- Ja is goed :D

Dus ik heb geen idee hoeveel uren ik les heb gehad :+ Ik schat zo tussen de 30 en 40.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-11-2009 18:32 #808014 door V300 register
das best veel..

ik heb 22 lesuren gehad!

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
24-11-2009 18:34 #808016 door Mark Smeets
Tussen de 30 en 40 is volkomen normaal. 40 is het gemiddelde voor mannen en 50 voor vrouwen. Ik was met 28 uur de snelste leerling van mijn instructeur.

Maar ach, veel of weinig lessen, het echte rijden leer je pas daarna! En ik geef ook ronduit toe dat ik in het begin vele malen slechter reed dan nu!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-11-2009 19:07 #808031 door V300 register
Inderdaad! De eerste keer in je eentje in een auto rijden...dat was zo gaaf. Ik vond lessen echt verschrikkelijk, nu vind ik autorijden helemaal geweldig. Ik ken ook mensen (vrouwen trouwens!) die maar een paar lesjes nodig hadden, maar die reden al op de boerderij in auto's en tractors.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-11-2009 19:09 #808032 door V300 register
Ik vond het ook geweldig om te rijden in mijn eentje. Toen ik mijn eerste auto kocht (Corsa) reed ik elk weekend 100en kilometers naar Belgie, Duitsland etc gewoon, omdat het kon. Uuuren in de auto zitten en nergens geweest zijn. Ik vind het nog steeds heerlijk. Misschien dat de US mij daarom wel zo aanspreekt.

Lekker de hele tijd over de weg naar andere auto's kijken, radio luisteren, van het landschap genieten. Heerlijk.

Moderators: Mark Smeets