Thread zonder onderwerp :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-12-2008 12:36 #743964 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D

Pistonpen paultje;79976 schreef : Hmm, heren des goede levens! Ik heb jullie hulp even nodig...

Ik moet nu aan mn stageverslag gaan werken. Maar het onderwerp staat me totaal niet aan. Recessie in de automobielbranche. Er zijn 300 miljoen stukken van geschreven in de afgelope 2 maanden, en over de toekomst kun je wel wat voorspellingen doen, maar 't zijn meer meningen dan voorspellingen. En ik kan wel weer mn eigen wel gaan verzinnen, maar dat voelt zo nutteloos...

Ik wil eiglk een ander onderwerp, maar ben echt totaal inspiratieloos. Ik loop momenteel stage bij een leasemaatschappij, op de afdeling reparatie, onderhoud en banden...

Uve got aidie: Roept u maar...Mijn dank is groot!

Op welk gebied wil je een onderwerp hebben? Ok Technische gebied?
1. De ombouw van een B18FT in een Volvo 343 ;)
2. Versterkte aandrijfas voor een Volvo 343 Turbo :)
3. FIA-homologatie op een Volvo 360
4. Driftsport

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-12-2008 14:03 #743970 door V300 register
Hmmm, lastige.

- optimalisatie van het onderhoud?
- de zin en onzin van winterbanden?
- de toekomst van de lease business (hybride, waterstof, langere afschrijvingsperiode, dus meer onderhoud,...)

Verder weet ik ook weinig te verzinnen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-12-2008 14:44 #743975 door V300 register
Jan, thnx...Zitten wel wat goede punten in. Dat winterbanden idee heb ik ook al eens overnagedacht. Ik dacht eerst: n?h te simpel, maar eigenlijk kun je daar best diep op ingaan, en de conclusie is lekker eenduidig: Ja of Nee...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-12-2008 14:50 #743976 door V300 register
Ik denk dat de conclusie m.b.t. winterbanden niet simpel ja of nee zal zijn, al ziet een ieder graag ja als conclusie. (Ik heb al gemerkt dat een goede regenband voor de zomer een winterband het moeilijk kan maken...)

Kijk eens naar het gebruik van de wagen, kom je in duitsland, hoe zit het met de all-seasons die ook zo'n bergtopje op de wand hebben e.d.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-12-2008 14:54 #743978 door V300 register
Mja, okee, dat is waar...maar niet zo'n vage conclusie als bij een onderzoek naar de recessie..Dan lul je ?f de rest na, ?f je krijgt zo'n verhaal van het zou kunnen dat mits dit en als zus...Me reet...Daar heb ik geen zin in:D

ps. Jan, je inbox zit vol!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-12-2008 15:08 #743983 door V300 register
*snif* maar 25 berichten... hoe lang duurt het als je lid wil worden? De mail staat al te wachten bij de ledenadmin... (of maakt dat niet uit voo rhet aantal berichten?)

Een vage constructie moet je niet hebben, maar als je soms de onderzoeken ziet naar zomer en winterbanden... De geteste banden lijken wel uitgezocht op het te verwachten resultaat. Vergelijk winterbanden met zomer rubber en in de winter zullen de banden het beter doen dan het rubber.

Kijk eens in dezelfde klasse... wat is interessant voor de leasemaatschappijen. (2 sets of een goede all-season per auto...)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-12-2008 15:17 #743984 door V300 register

huysmans;80005 schreef : *snif* maar 25 berichten... hoe lang duurt het als je lid wil worden? De mail staat al te wachten bij de ledenadmin... (of maakt dat niet uit voo rhet aantal berichten?)

Een vage constructie moet je niet hebben, maar als je soms de onderzoeken ziet naar zomer en winterbanden... De geteste banden lijken wel uitgezocht op het te verwachten resultaat. Vergelijk winterbanden met zomer rubber en in de winter zullen de banden het beter doen dan het rubber.

Kijk eens in dezelfde klasse... wat is interessant voor de leasemaatschappijen. (2 sets of een goede all-season per auto...)

Mja, ik kan ook kijken naar het weerbeeld in nederland, of een all-season band een winterband niet evenaart of zelfs beter is in ons kikkerlandje, kosten, opbrengsten, enzovoorts...

Ga er maar van uit dat winterbanden gewoon geld oplevert voor een Leasemaatschappij. Word gewoon (dik) door berekend in het contract. Maw.: Extra handelingen, d?s betalen!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-12-2008 15:30 #743986 door V300 register
Maar dat kan weer een negatief effect hebben op de klanttevredenheid. (alhoewel, de rijder merkt er weinig van... de baas des te meer... ook ene leuke invalshoek)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2008 16:27 #743990 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Thread zonder onderwerp :D

huysmans;80005 schreef : *snif* maar 25 berichten...

Verandert naar 250 als je lid bent. Maar daar zit je ook zo aan...
Het is namelijk zowel inbox als outbox.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-12-2008 17:00 #744001 door V300 register
Ik zag vandaag bij de Bruna het blad "Onschatbare Klassieker" liggen. Daarin stond een reportage over de Volvo 440/460. In deze reportage werd ook een aantal malen de Volvo 300-serie aangehaald. De 440/460 was lang niet zo succesvol als de 300-serie, zo werd dit in de reportage vermeld. De 300-serie was dan wel een product uit de jaren '70, maar ging in de loop der jaren steeds beter verkopen. Volvo trok pas in 1991 de stekker uit de 300-serie, omdat het Zweedse merk het toen pas aandurfde om alleen nog de 400-serie te leveren. Ook was er te lezen dat Volvo eigenlijk helemaal geen 460 wilde hebben, maar dat deze er toch gekomen is.

Al met al toch lovende woorden over de Volvo 300. Zo "verguisd" is de Volvo 300 in de autovakpers dus ook weer niet...

Moderators: Mark Smeets