ook voor roestpreventie en laswerk
roest omzetter
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-07-2012 13:46 #910332
door V300 register
Volvo 740 ook, maar pas na 1986 dacht ik.
Beantwoord door V300 register in topic roest omzetter
powerflux;202657 schreef : ja, en porsches. die werden samen met de audi's volledig na het inelkaar zetten verzinkt.
Volvo 740 ook, maar pas na 1986 dacht ik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-07-2012 17:39 #910333
door V300 register
die ouwe 740's roesten nog, de eerste belastingvrije niet meer... 86'ers zijn ook ineens enorm in waarde gestegen
ja klopt idd helemaal luc!Lucluc;202658 schreef : Volvo 740 ook, maar pas na 1986 dacht ik.
die ouwe 740's roesten nog, de eerste belastingvrije niet meer... 86'ers zijn ook ineens enorm in waarde gestegen
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-07-2012 22:00 #910342
door V300 register
Zo'n 50/50 deal dus. Je betaalt nu ?1000 aan een 88-er 740, en de rest in anderhalf jaar aan de belastingdienst :+
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-07-2012 14:49 #910355
door V300 register
Ik gebruik noverox spray. Dat is een totaal ander product als de roestomzetter in kwastpot, want de spray bevat ook een primer.
Goede voorbereiding is essentieel. De geroeste plaat moet nagenoeg blank gemaakt worden, door borstelen en schuren. Op geheel schone plaat werkt het spul gewoon als blanke primer. Op licht geroeste plaat zie je de roestvlekjes eerst paars worden, later wordt dit zwartig/paars. Waar het in putjes nog echt roestig was, blijft het dof, de rest krijgt een lichte glans.
De andere soorten noverox moet je na het opbrengen en omzetten weer schuren, afwassen en opnieuw schuren en dan alsnog met primer beginnen. Dit kun je dus doen op iets m??r geroeste ondergronden maar uiteindelijk ben je veel sneller klaar als je eerst grondig ontroest en dan de spuitbus gebruikt.
Ga in ieder geval nooit met primer en lak op splaatwerk zitten werken waar nog IETS van roest in zit. Dat is de klassieke fout die ervoor zorgt dat veel restauratiewerk na een aantal jaar blazen in de lak krijgt.
Goede voorbereiding is essentieel. De geroeste plaat moet nagenoeg blank gemaakt worden, door borstelen en schuren. Op geheel schone plaat werkt het spul gewoon als blanke primer. Op licht geroeste plaat zie je de roestvlekjes eerst paars worden, later wordt dit zwartig/paars. Waar het in putjes nog echt roestig was, blijft het dof, de rest krijgt een lichte glans.
De andere soorten noverox moet je na het opbrengen en omzetten weer schuren, afwassen en opnieuw schuren en dan alsnog met primer beginnen. Dit kun je dus doen op iets m??r geroeste ondergronden maar uiteindelijk ben je veel sneller klaar als je eerst grondig ontroest en dan de spuitbus gebruikt.
Ga in ieder geval nooit met primer en lak op splaatwerk zitten werken waar nog IETS van roest in zit. Dat is de klassieke fout die ervoor zorgt dat veel restauratiewerk na een aantal jaar blazen in de lak krijgt.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-07-2012 15:52 #910357
door V300 register
ik heb nou de noverox 48uur laten drogen.
toen met de splijptol met staalborstelkop alles weer eraf gehaald.
helemaal ontvet met remmenreiniger totdat de doek schoon blijft.
toen 2 lagen loodmenie erop gezet (plaatwerk niet geschuurd)
als het droog is allemaal schuur ik het af en zet er nog een laag menie op.
daarna primer en tot slot tectyl bodyshit
toen met de splijptol met staalborstelkop alles weer eraf gehaald.
helemaal ontvet met remmenreiniger totdat de doek schoon blijft.
toen 2 lagen loodmenie erop gezet (plaatwerk niet geschuurd)
als het droog is allemaal schuur ik het af en zet er nog een laag menie op.
daarna primer en tot slot tectyl bodyshit
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
11-07-2012 15:55 #910358
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic roest omzetter
Fijne uitleg Wouter, lijkt me een mooi product als ik het zo een lees, ik zat me al af te vragen hoe de trekhaak nu precies aan te pakken op dat gebied, borstelen en schuren natuurlijk tot er zoveel mogelijk roest weg is maar dan....
Het is geen plaatwerk natuurlijk maar als ik er aan begin dan ook het liefst zo netjes mogelijk, maar eens even wat googlen op 'noverox spray'
Fijne van zo'n spray is ook meteen dat het echt in elk hoekje en gaatje komt.
EDIT: kwam dit meteen tegen als eerste hit op google: KLIK
Het is geen plaatwerk natuurlijk maar als ik er aan begin dan ook het liefst zo netjes mogelijk, maar eens even wat googlen op 'noverox spray'
Fijne van zo'n spray is ook meteen dat het echt in elk hoekje en gaatje komt.
EDIT: kwam dit meteen tegen als eerste hit op google: KLIK

- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-07-2012 10:34 #910399
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic roest omzetter
Metaal kan roesten omdat er zuurstof en vocht bij komt. Daarom zetten veel oltimer liefhebbers hun auto in een tent met klimaatbeheersing.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-07-2012 16:50 #910416
door V300 register
haha, 2004 alweer. diezelfde spuitbus is ondertussen precies leeg :+
Moderators: Mark Smeets