ook voor roestpreventie en laswerk

roest omzetter

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-07-2012 15:46 #910291 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic roest omzetter
ik gebruik het alleen de stukken die niet 'verroest' zijn h?....alleen op/in de stukken die gewoon nog gezond zijn maar waar in de kieren wat roest aanslag zit en wat in de toekomst zou kunnen uitgroeien tot een gat o.i.d.

m??r....
ik heb net een potje noverex gekocht.

is ook een roest-omzetter.
melkachtige substantie die je met een klein kwastje kan opbrengen, het wordt van wit-achtig naar zwart en dan kan je de omgezette roest afschuren en afwerken met lak of primer of net wat je zelf wilt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2012 18:55 #910297 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic roest omzetter

AvdAkker;202605 schreef : Blijf toch altijd benieuwd naar hoe al die zooi zich houd na pakweg 5jaar buiten staan. Ik geloof er niet zo in, liever uitslijpen en lassen en vanaf schoon metaal anti-roest behandelen.

Leuk dat je dit zegt!
Ik heb het op m'n 343 geprobeerd bij wijze van test. Een oppervlakkige roestplek onderaan het portier heb ik ermee behandeld. Volgens de officiele methode, dus schuren, ontvetten e.d., behandelen, incl. water.
Resultaat na 9 maanden zonder wasbeurt; ik zie de bruine puntjes alweer door de lak heen komen :)

Ik geloof er dus ook niet (meer) in. Bij roestschade gewoon de slijptol pakken, dan evt. het lasapparaat of plamuur (als er wel putten maar geen gaten zitten), en netjes afwerken volgens de voorgeschreven methoden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-07-2012 19:18 #910299 door V300 register

volvofiel;202623 schreef : Leuk dat je dit zegt!
Ik heb het op m'n 343 geprobeerd bij wijze van test. Een oppervlakkige roestplek onderaan het portier heb ik ermee behandeld. Volgens de officiele methode, dus schuren, ontvetten e.d., behandelen, incl. water.
Resultaat na 9 maanden zonder wasbeurt; ik zie de bruine puntjes alweer door de lak heen komen :)

Ik geloof er dus ook niet (meer) in. Bij roestschade gewoon de slijptol pakken, dan evt. het lasapparaat of plamuur (als er wel putten maar geen gaten zitten), en netjes afwerken volgens de voorgeschreven methoden.

maar er zijn dus mensen die dit spul gebruiken om de roest om te zetten/weg te werken...maar dan verder niks doen om het behandelde metaal te beschermen?????

het is toch zo (lijkt mij zeer logisch) dat je na behandelen met dit spul alles beschermt met allerlei coatings zoals menie, primer, tectyl etc.
dus net als bij laswerkzaamheden????

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2012 19:32 #910301 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic roest omzetter
inderdaad!

je stopt de huidige roest er mee, meer niet. het wordt niet ineens roest-bestendig en je krijgt niet je verdwenen, noch je roestende ijzer terug.
het is dus prima als je het op oppervlakteroest ofzo gebruikt en vervolgens weer volledig behandeld met alle bekende producten, maar het is geen beschermer

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-07-2012 19:36 #910302 door V300 register

powerflux;202627 schreef : inderdaad!

je stopt de huidige roest er mee, meer niet. het wordt niet ineens roest-bestendig en je krijgt je verdwenen, noch je roestende ijzer terug.
het is dus prima als je het op oppervlakteroest ofzo gebruikt en vervolgens weer volledig behandeld met alle bekende producten, maar het is geen beschermer

inderdaad,
ik zit dus ook te twijfelen of ik het na de werking niet gewoon allemaal wegschuur/slijp.
het beschermt schijnbaar dus helemaal niks, hoeft ook niet..
en wellicht belemmert het de beschermende werking van de loodmenie zelfs wel!

dus ik neig naar het wegschuren zogauw het zijn 'roestomzettende werking' heeft gedaan;)

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2012 22:16 #910316 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic roest omzetter
ik twijfel zelfs over de beschermende werking van de loodmenie van tegenwoordig, het lijkt een beetje op al die andere roest-omzettende middeltjes.
Er zit heden ten daage niet eens meer lood in 'loodmenie'.
Je moet het wel afsluiten met een goede eindlaag.
Het blijft een strijd tegen roest. . .

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-07-2012 23:06 #910320 door V300 register
wat zou dan de ideale roestbeschermer zijn? op een fabrieks behandeling in baden van zuur en ik weet niet wat allemaal?

epoxycoating?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-07-2012 23:10 #910321 door V300 register
Een auto niet van ijzer maken :p

Maar serieus, het af fabriek verzinken van het metaal is misschien wel de beste bescherming wanneer staal gebruikt wordt. Dit is ook de rede dat je relatief veel oudere Audi's tegenkomt. Die werden in de jaren 80 al verzinkt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-07-2012 09:33 #910328 door V300 register
Bij de restauratie van m'n GLS wordt alles in de zinkprimer gezet.

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-07-2012 13:39 #910331 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic roest omzetter

General Custom;202647 schreef : Een auto niet van ijzer maken :p

Maar serieus, het af fabriek verzinken van het metaal is misschien wel de beste bescherming wanneer staal gebruikt wordt. Dit is ook de rede dat je relatief veel oudere Audi's tegenkomt. Die werden in de jaren 80 al verzinkt.

ja, en porsches. die werden samen met de audi's volledig na het inelkaar zetten verzinkt. tegenwoordig zijn ook veel auto's volledig verzinkt maar dat is dan per stuk plaatwerk, waardoor het precies bij de naden beschadigd en vervolgens toch gaat roesten.

lekker non-effectief dus.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC