roest omzetter
- V300 register
- Verbannen
-
m??r....
ik heb net een potje noverex gekocht.
is ook een roest-omzetter.
melkachtige substantie die je met een klein kwastje kan opbrengen, het wordt van wit-achtig naar zwart en dan kan je de omgezette roest afschuren en afwerken met lak of primer of net wat je zelf wilt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
AvdAkker;202605 schreef : Blijf toch altijd benieuwd naar hoe al die zooi zich houd na pakweg 5jaar buiten staan. Ik geloof er niet zo in, liever uitslijpen en lassen en vanaf schoon metaal anti-roest behandelen.
Leuk dat je dit zegt!
Ik heb het op m'n 343 geprobeerd bij wijze van test. Een oppervlakkige roestplek onderaan het portier heb ik ermee behandeld. Volgens de officiele methode, dus schuren, ontvetten e.d., behandelen, incl. water.
Resultaat na 9 maanden zonder wasbeurt; ik zie de bruine puntjes alweer door de lak heen komen

Ik geloof er dus ook niet (meer) in. Bij roestschade gewoon de slijptol pakken, dan evt. het lasapparaat of plamuur (als er wel putten maar geen gaten zitten), en netjes afwerken volgens de voorgeschreven methoden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;202623 schreef : Leuk dat je dit zegt!
Ik heb het op m'n 343 geprobeerd bij wijze van test. Een oppervlakkige roestplek onderaan het portier heb ik ermee behandeld. Volgens de officiele methode, dus schuren, ontvetten e.d., behandelen, incl. water.
Resultaat na 9 maanden zonder wasbeurt; ik zie de bruine puntjes alweer door de lak heen komen
Ik geloof er dus ook niet (meer) in. Bij roestschade gewoon de slijptol pakken, dan evt. het lasapparaat of plamuur (als er wel putten maar geen gaten zitten), en netjes afwerken volgens de voorgeschreven methoden.
maar er zijn dus mensen die dit spul gebruiken om de roest om te zetten/weg te werken...maar dan verder niks doen om het behandelde metaal te beschermen?????
het is toch zo (lijkt mij zeer logisch) dat je na behandelen met dit spul alles beschermt met allerlei coatings zoals menie, primer, tectyl etc.
dus net als bij laswerkzaamheden????
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
je stopt de huidige roest er mee, meer niet. het wordt niet ineens roest-bestendig en je krijgt niet je verdwenen, noch je roestende ijzer terug.
het is dus prima als je het op oppervlakteroest ofzo gebruikt en vervolgens weer volledig behandeld met alle bekende producten, maar het is geen beschermer
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
powerflux;202627 schreef : inderdaad!
je stopt de huidige roest er mee, meer niet. het wordt niet ineens roest-bestendig en je krijgt je verdwenen, noch je roestende ijzer terug.
het is dus prima als je het op oppervlakteroest ofzo gebruikt en vervolgens weer volledig behandeld met alle bekende producten, maar het is geen beschermer
inderdaad,
ik zit dus ook te twijfelen of ik het na de werking niet gewoon allemaal wegschuur/slijp.
het beschermt schijnbaar dus helemaal niks, hoeft ook niet..
en wellicht belemmert het de beschermende werking van de loodmenie zelfs wel!
dus ik neig naar het wegschuren zogauw het zijn 'roestomzettende werking' heeft gedaan;)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Er zit heden ten daage niet eens meer lood in 'loodmenie'.
Je moet het wel afsluiten met een goede eindlaag.
Het blijft een strijd tegen roest. . .
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
epoxycoating?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Maar serieus, het af fabriek verzinken van het metaal is misschien wel de beste bescherming wanneer staal gebruikt wordt. Dit is ook de rede dat je relatief veel oudere Audi's tegenkomt. Die werden in de jaren 80 al verzinkt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
General Custom;202647 schreef : Een auto niet van ijzer maken
Maar serieus, het af fabriek verzinken van het metaal is misschien wel de beste bescherming wanneer staal gebruikt wordt. Dit is ook de rede dat je relatief veel oudere Audi's tegenkomt. Die werden in de jaren 80 al verzinkt.
ja, en porsches. die werden samen met de audi's volledig na het inelkaar zetten verzinkt. tegenwoordig zijn ook veel auto's volledig verzinkt maar dat is dan per stuk plaatwerk, waardoor het precies bij de naden beschadigd en vervolgens toch gaat roesten.
lekker non-effectief dus.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.