ook voor roestpreventie en laswerk

breekt zo het scharnier van de achterklep af

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2012 14:44 #631883 door Floris Schropp
breekt zo het scharnier van de achterklep af is gemaakt door Floris Schropp
Zojuist gebeurd: scharnier van de achterklep (hatchback) breekt af. Aan de dakkant, niet de klep zelf. Gelukkig zat de andere kant nog enigzinds en heb ik hem met wat geweld op z'n plek gekregen en op slot gedaan. :crazy2:

Er waren niet echt aanwijzingen dat dit eraan zat te komen, weinig roest te zien en ik haalde altijd de blaadjes+troep daar weg.

ben meer dan een beetje teleurgesteld en hoop dat er niet meer (goed) verborgen gebreken blijken te zijn..

Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Is het veel werk?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-03-2012 14:59 #902187 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic breekt zo het scharnier van de achterklep af
Zo, dat is k*t..

Nee nog nooit gehoord, zal straks eens bij mijn hatchback kijken.
Foto's?

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2012 15:14 #902190 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic breekt zo het scharnier van de achterklep af
Ja, echt enorm k*t. Ik kan dit soort onzin echt niet gebruiken deze maand. Nouja, eigenlijk nooit. :P

Nee, geen foto's. Hij zit nu op z'n plek gedrukt en op slot. Valt van buiten ook weinig raars te zien, behalve wat meer speling rondom dan normaal.
Het scharnier is heel, bouten waren er niet uitgeschoten. Scharnierpennen ook nog mooi passend.
Het leek erop dat er een keurig rechthoekje aan de 'dakkant' uitgescheurd was.

Zodra de buurt niet rondhangt om commentaar te leveren ga ik het hemeltje loshalen, en kan ik hopelijk wel foto's nemen. Dit wordt wel op z'n vroegst zondag pas..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-03-2012 18:05 #902198 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic breekt zo het scharnier van de achterklep af
Bekend punt van roest. Ik heb nog nooit gehoord dat het doorrot maar roest heb ik daar al vaak gezien.
Als je de hemel loshaalt kun je er van de achterkant goed bij om het te lassen.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
21-03-2012 18:07 #902199 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic breekt zo het scharnier van de achterklep af
Ik heb het wel eens eerder gehoord. Volgens mij op het Engelse forum. Maar wel mooi k*t ja! Lijkt me erg lastig zo. En een punt wat je niet 'onzichtbaar' kunt lassen...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-03-2012 18:14 #902200 door V300 register

v0lv0freak;196694 schreef : Ik heb het wel eens eerder gehoord. Volgens mij op het Engelse forum. Maar wel mooi k*t ja! Lijkt me erg lastig zo. En een punt wat je niet 'onzichtbaar' kunt lassen...

Hoezo? Het zit achter het hemeltje zover ik weet.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
21-03-2012 18:42 #902201 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic breekt zo het scharnier van de achterklep af
De auto die ik toen gezien heb had dacht ik zo'n grote roestplek dat je het ook aan de buitenkant zag. Maar misschien vergis ik me wel / is dat hier niet aan de orde.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-03-2012 18:45 #902202 door V300 register
De achterklap van Laurens (elpee) VAN was ook losgeroest geloof ik.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2012 19:11 #902204 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic breekt zo het scharnier van de achterklep af
en er staat er in Leidschendam ook een met een losgeroeste achterklep.

het is overigens wel een afkeurpunt bij de APK helaas, alles moet normaal open/dicht kunnen zonder dat het van de auto af valt

ik heb nog nooit foto's gezien van iemand het hersteld had, volgens mij zit het in een soort kokerprofiel met aan de zijkant van de koker de scharnierbevestiging. dit bied in ieder geval veel perspectief voor het lassen, hemeltje lossen achter is niet zo enorm veel werk en met een lading kletsnette handdoeken op het dak moet het dak koud genoeg blijven om niet te vervormen tijdens het lassen.

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2012 19:26 #902206 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic breekt zo het scharnier van de achterklep af

v0lv0freak;196696 schreef : De auto die ik toen gezien heb had dacht ik zo'n grote roestplek dat je het ook aan de buitenkant zag. Maar misschien vergis ik me wel / is dat hier niet aan de orde.

van buiten niks te zien..

AvdAkker;196699 schreef :
het is overigens wel een afkeurpunt bij de APK helaas, alles moet normaal open/dicht kunnen zonder dat het van de auto af valt

APK is niet echt een zorg, dat die klep halflos zit en onbruikbaar is wel. Het andere scharnier zit nog, en de boel voelt op slot betrouwbaar genoeg, maar voor hoe lang? Ik ga toch proberen sneller dan zondag de hemel eruit te halen en te kijken van de andere kant hoe erg het is, en dan een las-afspraak maken. Hopelijk is Erik dan weer op de been.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC