ook voor roestpreventie en laswerk

Heb ik een roestbak?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-01-2012 16:42 #898191 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Heb ik een roestbak?
Ik zou eens beginnen met als het droog is flink aan de gang te gaan met tectyl ML spuitbus met slangensetje: kokerbalken via afwateringsgaatjes, voorbalk leegmaken en inspuiten, als het lukt via de rubber dopjes en langs de raamrubbers kan ook. Bij de deuren de binnenpanelen eraf halen en daar behandelen. Ik maak altijd kaal met een staalborstel(tje), roestwegschuurspons achtig spul eventueel ontvetten met een ammonia in warm water en dan met Hammerite schilderen.
In je wielkast en op de bodem bijvoorbeeld ziet niemand dat en Hammerite houdt prima.
Rotte plekken in de bodem zou ik kaal maken (steken met schroevendraaier, staalborstel, roestweg schuursponsspul, eventueel ammonia). Zoveel mogelijk met Hammerite insmeren,drogen en bij gaten naar binnen met Tectyl ML.
Voor ~50 Euro kun je dan al een hoop oplossen en de rest vertragen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-01-2012 16:52 #898193 door V300 register
Dit is echt geen roestbak hoor. Wat JL zegt ben ik het mee eens. Laat je niet gek maken, gewoon doorrijden en langzaamaan puntjes aanpakken. Het kan veel en veel erger. Ik moet het helaas ook uitbesteden, dus bij mij zal het ook niet in 1 keer aangepakt worden. Ik laat mijn deuren wel lassen (bij de raamrandjes), omdat de onderkanten nog zo mooi zijn. Dan heb ik nog een grote plek bij een wielkastrand achter en ik laat of ga zelf het antenne-gat linksachter behandelen, als het niet te erg is. Oja, ik vergeet bijna de roest bij de vulslang in de kofferbak, daar kan nog wel eens meer verstopt zitten. Verder met RX zoveel mogelijk holle ruimten vullen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-01-2012 18:50 #898207 door V300 register
Bedankt iedereen voor de tips en geruststellende woorden :y: Ik begon me echt zorgen te maken dat het aflopende zaak was.
Nu zal dat ook wel komen omdat ik die Volvo eigenlijk wel de perfecte auto voor mezelf vind. Ik hoop er in elk geval nog lang in te rijden, bijvoorbeeld dat ik mijn 80e verjaardag kan vieren met de Volvo :yesyes:

Lassen ga ik binnenkort maar eens leren denk ik, nooit weg om zoiets te kunnen. Mijn opa heeft heel die machines en zo staan, dus dat is geen probleem. Alleen de auto bij hem lassen gaat niet lukken, omdat zijn hok 30 meter van de weg af ligt en er geen auto binnen kan :+

Binnenkort kan ik de auto trouwens in de garage zetten om te klussen, en misschien altijd als er nog genoeg plek is voor de fietsen. Dit zal ongetwijfeld ook schelen.

In elk geval bedankt allemaal. Goed dat dit forum er is yeehaa!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-01-2012 19:27 #898212 door V300 register
Lasapparaat van je opa achterin de auto mee naar huis! En in de schuur lassen;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-01-2012 19:29 #898213 door V300 register

Joris;192545 schreef : Lasapparaat van je opa achterin de auto mee naar huis! En in de schuur lassen;)

Eerst nog een 380 Volt stopcontact en bijbehorende zaken aanleggen, dan blijft er geen geld meer over voor de auto :p Of een hele lange verlengsnoer natuurlijk, van zijn huis naar mijn garage :+

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-01-2012 21:03 #898219 door V300 register
Er zijn ook lasapparaten op 220V.
En die zijn ook nog wel te huur. Dus als je iemand hebt die het kan lassen (want je moet wel weten wat je doet, dat is niet na een simpel lascursusje maar na veel ervaring) kun je die wellicht nog een huren :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-01-2012 22:06 #898227 door V300 register
Een DIY garage ofzo is een optie..
Het eerste wat ik dacht bij de topic-titel: Jij en iedereen op dit forum ja :+

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-01-2012 00:05 #898238 door V300 register
Een eigen lasapparaat is natuurlijk ook een optie, maar dat is voor later nog eens. Ik ben vanavond bij m'n opa geweest, en het er even over gehad, en hij wil mij wel leren lassen :D Gezellig en leuk!

Opknappen of verkopen?
Kijk, ik heb natuurlijk 2 opties, ?2000 besteden aan een andere auto, of ?2000 besteden aan deze auto. Eigenlijk is dat niet zo'n moeilijke keuze aangezien ik helemaal gek ben van deze auto, en ik niet echt weet wat ik voor moderne auto zou willen... Wat eventueel nog wel zou kunnen is een harde maar kale DL-sedan kopen, en alles van deze auto overzetten. Nadeel: Op kenteken blijft het een DL en het is minstens even duur, dus dan knap ik deze GLE liever op.
Als ik deze auto zou verkopen (wat ik dus niet doe) zou ik er waarschijnlijk een Chevy Corsica, Volvo 740, of Ford Capri voor terugkopen, dus dan zal de 340 toch wel de verstandigste keuze zijn :+

@ Vermillion, van het geld voor een DIY-garage kan ik wel 3 Volvo's opknappen geloof ik :+

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-01-2012 16:17 #898264 door V300 register
Ik heb de roestplek in de wielkast bewerkt met staalborstel. Het resultaat:

2 gaatjes dus :hmmz2:

Ik heb het intussen ingespoten met roestomvormer, maar wat nu? Als ik het zo laat kan heel de rommel natuurlijk zo door die gaatjes naar binnen, daarbij komt nog dat ik niet aan de binnenkant kan komen met mijn stop-roest...

Het enige idee dat in mij opkomt, is hammerite er over smeren en dan voor tijdelijk een glasvezelmatje er tegen plakken. Die gaatjes moeten in elk geval dicht, anders begint alles wat daar binnenin zit ook te roesten.

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2012 16:38 #898265 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Heb ik een roestbak?
Mijn restauratie begon ook met zo'n rits foto's van alle plekjes die ik had. Ik zeg het al, restauratie. Even een bak geld er tegenaan, maar dan heb je wel de mooiste auto van de club!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC