ook voor roestpreventie en laswerk

Heb ik een roestbak?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-01-2012 13:13 #631743 door V300 register
Heb ik een roestbak? is gemaakt door V300 register
Ik vraag me af wat jullie van de roest aan mijn auto vinden. Het zijn een hoop kleinere plekjes, en ik begin me langzamerhand steeds meer zorgen te maken dat de auto niet meer te redden is :cry2:

Komende zomer, wanneer ik meer geld heb, staat het laten lassen en tectyleren en alles op het programma. Nu ben ik benieuwd naar jullie mening. Is deze auto nog te redden? En hoeveel geld ben ik ongeveer kwijt denken jullie? (ruwe schatting, ?500, ?1000, ?1500, ?...)

De foto's die ik voor de winter heb gemaakt. Veel erger zal het niet zijn geworden omdat ik nauwelijks rijd, en zeker niet met pekel. (laatst wel een keer met pekel, stapvoets naar huis gereden omdat het niet anders kon)

De foto's:

-Dorpel linksachter

-Dorpel links midden

-Dorpel rechts achter

-Dorpel links voor

-Dorpel rechtsvoor

-De roest van bovenstaande foto open gemaakt, daarna goed ingespoten met roestomvormer. Dit moet echt binnenkort een keer gelast worden voor het nog erger wordt :wtf2:

-Kokerbalk linksachter

-Kokerbalk rechtsachter

-Paravanhoek rechts

-Deur rechtsachter

-Bovenstaande plek kaal gemaakt. Het lijkt er nog niet zo slecht uit te zien, alleen ging ik te diep met slecht gereedschap :uh-uhh:

-Portier rechtsvoor

-Portier rechtsvoor

-Veerschotel linksvoor:

-Voorbalk

-Wielkastrand linksachter

-Dezelfde wielkast, maar dan aan de binnenkant

-Wielkastrand rechtsachter

Wat denken jullie? Maak ik me terecht zorgen, of komt het goed als ik de auto deze zomer goed laat lassen en alles mooi preserveren en afwerken en zo?

Alvast bedankt! Ik maak me hier namelijk echt wel zorgen over...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-01-2012 13:19 #898177 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Heb ik een roestbak?
Een roestbak is overdreven, maar een groot aantal van die punten kun je toch maar beter vast aan gaan pakken want anders wordt het er wel een ;)

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
15-01-2012 13:20 #898178 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Heb ik een roestbak?
Kijk hier maar eens...

Pagina 2 post nummer 30 vooral ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-01-2012 13:28 #898179 door V300 register

daNpy;192508 schreef : Een roestbak is overdreven, maar een groot aantal van die punten kun je toch maar beter vast aan gaan pakken want anders wordt het er wel een ;)

Daarom, dat wil ik deze zomer laten doen omdat ik dan genoeg geld heb. Met de ?300 die ik nu heb zal ik niet zo ver komen vrees ik :hmmz: Tot nu toe bestaat het aanpakken van de roest dus uit behandelen met roestomvormer...

v0lv0freak;192509 schreef : Kijk hier maar eens...

Pagina 2 post nummer 30 vooral ;)

Die is nog een stuk erger ja. Als mijn auto er zo uit zou zien dan denk ik toch dat hij weg zou gaan, hoe erg ik het ook vind... Dat is gewoon niet te betalen als je het zelf niet kunt. Over zulke toestanden maak ik me dus zorgen :(

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-01-2012 13:34 #898180 door V300 register
Iedereen denkt altijd dat een (bijna) oldtimer lekker goedkoop is, maar een liefhebbersauto is toch echt heel wat anders.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-01-2012 13:37 #898181 door V300 register
behalve bij de spatlap is het allemaal roest die vanaf de andere kant van het plaatwerk komt 'doorzetten'.

persoonlijk (dus als het mijn eigen auto zou zijn) zou ik me veruit het meeste zorgen maken om je paravan. Deze ziet eruit alsof er minimaal zo'n 20 cm compleet vervangen moet worden. Vaak is de achterliggende oorzaak doorlekkend water, en is er ook zeer ernstige schade aan plaatwerk wat verder naar binnen (richting het dashboard) zit. Ook kan het zijn dat je A-stijl verder naar beneden aangetast is.

De overige punten zijn met vervangingsplaatwerk relatief simpel op te lossen. (bijv. gelijk de hele dorpels meepakken, bij dafhobby hebben ze diverse reparatieplaat zo op voorraad liggen) Voorbalk is wat lastiger omdat dat echt in het zicht is, maar daar is Erik bijv. al steeds beter in geworden om dat mooi te repareren.

die punten bij de tank (dwarsbalk) gaan bij iedere 3-serie een keer door en kun je gewoon met een vlak stukje 1,5 mm plaat perfect oplossen. Naderhand wel een afwateringsgat erin maken en tectyleren, dan roest het nooit meer.

kosten zitten vooral in het spuitwerk na afloop. meest in het oog springend is natuurlijk de paravan, dat is ook niet zomaar even bijspuiten met een spuitbusje (als het goed gerepareerd wordt zou dat ook afbreuk doen aan het werk!!)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-01-2012 13:38 #898182 door V300 register

daNpy;192511 schreef : Iedereen denkt altijd dat een (bijna) oldtimer lekker goedkoop is, maar een liefhebbersauto is toch echt heel wat anders.

Ik rijd hem dan ook niet voor het goedkoop, alleen heb momenteel door omstandigheden niet zoveel geld te besteden. Tel daarbij op dat ik zelf niet kan lassen, en je hebt een probleem...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-01-2012 13:44 #898183 door V300 register
@ antiekeradio

Die paravanhoek is denk ik best wel rot... Als ik er op tik met mijn vingers, dan lijkt het inderdaad of er een plek van 20 cm ook anders klinkt. Zou je dit stuk gewoon uit een sloper kunnen laten slijpen om te vervangen? Als het helemaal op maat gemaakt moet worden lijkt dit me erg arbeidsintensief.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-01-2012 14:34 #898187 door V300 register
Gewoon rustig aan beginnen. Je zal altijd bezig blijven met roest wegwerken; daar is het nu eenmaal een oude auto voor. Overigens moet je niet denken dat je geen roest bij nieuwere auto's tegenkomt! Het lijkt mij heel erg mee te vallen bij jouw auto. Ik zal maar geen foto's van mijn daily driver maken....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-01-2012 15:25 #898189 door V300 register
Als ik dit zo zie is het nog prima op te lossen, zeker geen reden om de auto weg te doen! als je zelf niet kunt lassen kan het inderdaad wel wat duurder worden maar misschien heb je een kennis of familielid waar je bij terecht kunt om de kosten wat lager te houden!

de deuren zou ik gewoon vervangen, volgens mij is jou kleur veel geleverd en worden die deuren ook best veel aangeboden nog!

wat is er eigenlijk met de veerschotel? dat is toch gewoon lak van de veer die los komt?:)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC