ook voor roestpreventie en laswerk

Gaten voorbalk

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-07-2011 22:28 #881766 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Gaten voorbalk

AvdAkker;180485 schreef : moeten is een groot woord, maar plaatwerken gaat wel het makkelijkst met een halfautomaat (MIG)

Dan zal dat nog h??l v??l oefenen worden denk ik. Met halfautomaat vind ik nog lastiger als met elektroden :woops:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2011 22:33 #881770 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Gaten voorbalk
klopt, maar het grootste deel van de moeilijkheidsgraad zit in het afstellen van het apparaat.
hoe meer functies, des te lastiger wordt het afstellen maar als het eenmaal goed staat / je weet hoe je alles moet gebruiken is het veel makkelijker:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-07-2011 08:22 #881782 door V300 register
Ok, ik heb op school een keer gelast met een halfautomaat en elektroden. De leerkracht had het allemaal ingesteld, dus dat zal wel goed zitten.

Ik vond het vrij moeilijk om te zien hoe dicht je bij het metaal zit, en als je te vroeg knijpt dan komt er zo'n hele sliert van de elektrode (die er dan te ver uitgekomen is) op je werk. Als je er zelf elektroden insteekt heb je daar natuurlijk minder last van omdat je de punt van de elektrode kunt zien omdat er geen apparaat voor zit, en de elektrode niet langer word.

Als je er wat geoefend mee bent lijkt het me inderdaad logisch dat een halfautomaat makkelijker werkt omdat die elektrode niet in de weg zit.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-08-2011 16:10 #884092 door V300 register
Het is weer even geleden dat ik in dit topic iets vroeg, maar ik kan dus geen lasser naar wens vinden...

Ik zoek iemand die de auto vooral goed last, dus absoluut geen plaatjes plakker voor de APK (die heb ik al genoeg gevonden). Ook zou ik graag willen dat ik mee mag kijken en helpen waar mogelijk, niet om te controleren, maar uit interesse. De prijs moet verder ook betaalbaar zijn, maar dat is natuurlijk ondergeschikt aan de kwaliteit.

Weet iemand een persoon bij mij in de buurt (Bladel), of in de regio Eindhoven of Tilburg?

Het gaat intussen over de voorbalk, een gaatje in de kokerbalk rechts achter, en een aangetaste plek in de kokerbalk linksachter. Verder wil ik proberen om zelf een plaatje op maat te maken voor de voorbalk en de kokers om zo de prijs een beetje te drukken. Ik heb de machines hiervoor tot mijn beschikking maar nog niet de ervaring, afwachten dus of dat lukt.

Alvast bedankt

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-08-2011 16:16 #884093 door V300 register
Je mag de voorbalk van mijn 360 bekijken. Als dat naar wens is kan je misschien bij clublid Erik terecht. Hij heeft er bij mij een complete voorbalk ingelast, met (op verzoek) iets grotere afwateringsgaten. Het is wel de bedoeling dat je meehelp voorbereiden en afwerken. Geen plaatjes, maar complete stukken staal erin gelast. Regio Uden.

Voorbeeldje:

Ik heb de afwerking zelf gedaan met strijkkit. Is stug en goed tegen steenslag. Kan je natuurlijk ook anders doen, maar dit blijft voorlopig toch m'n autoslet/aftrappertje/winterbakkie.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-08-2011 16:23 #884094 door V300 register
Die ziet er nietjes uit. Ik ga hem dan eens een pb sturen.

Zelf zou ik niet perse voor kit kiezen, maar eerder voor netjes lakken met spuitbussen zinkprimer, grijze primer, kleurlak, en als laatste een paar lagen blanke lak.

Bedankt :y:

Edit:
Ik heb geprobeerd Erik een pb te sturen, maar ik krijg een foutmelding dat hij zijn inbox vol heeft zitten en geen pb's meer kan ontvangen.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-08-2011 15:58 #884134 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Gaten voorbalk

Lucluc;182931 schreef : Je mag de voorbalk van mijn 360 bekijken. Als dat naar wens is kan je misschien bij clublid Erik terecht. Hij heeft er bij mij een complete voorbalk ingelast, met (op verzoek) iets grotere afwateringsgaten. Het is wel de bedoeling dat je meehelp voorbereiden en afwerken. Geen plaatjes, maar complete stukken staal erin gelast. Regio Uden.

Voorbeeldje:

Ik heb de afwerking zelf gedaan met strijkkit. Is stug en goed tegen steenslag. Kan je natuurlijk ook anders doen, maar dit blijft voorlopig toch m'n autoslet/aftrappertje/winterbakkie.

Patser. Eerst al meegespoten bumpers, en dan ook nog eens een meegespoten nummerplaat.... :uh-uhh:

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-08-2011 15:59 #884135 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Gaten voorbalk

volvofiel;182974 schreef : Patser. Eerst al meegespoten bumpers, en dan ook nog eens een meegespoten nummerplaat.... :uh-uhh:

:lol:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-08-2011 17:57 #884145 door V300 register
Ehhhh, dat moet nog ff aangepakt worden. :-)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-08-2011 20:21 #884159 door V300 register
En gelijk effe alles mooi glad schuren Jean-Luc!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC