Gaten voorbalk
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;180438 schreef : dat is wel het makkelijkste ja, maar je doet jezelf echt geen plezier met glasvezelreparaties aan een stalen carosserie. t komt er vanzelf als 1 grote klont onderuit vallen en dan sta je naar een gat dat minstens 3x zo groot is te kijken.
Ik bedoel dan niet het repareren, maar gewoon het deel namaken van iets wat niet kan roesten ter voorkoming van het roesten. Het makkelijkste of goedkoopste hoeft van mij in elk geval niet (het moet natuurlijk wel een beetje bij en bij blijven).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Nu is mijn idee om dat randje dan naar boven te maken, maar dan wordt het wel een heel kostbare zaak omdat de halve auto dan verbouwd moet worden.
In zo'n balk slijpen en lassen mag dan toch wel gewoon? Niet dat dan de constructie niet stijf meer is of zo.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Daarnaast weet ik bijna zeker dat je meer (komende) roestpunten onder je auto hebt. Het is goed om daar op tijd bij te zijn.
<met speciale laspasta voorkom je nog meer dat het op de naad gaat roesten>
Om je een beeld van de tijd te geven. Het stuk in de voorbalk bij jouw kost al
ongeveer vier a vijf uur. Ik heb laatst een wielrand vervangen (trekhaak en bumper moest ook los en daar ben ik samen met iemand van de club 12 uur mee bezig geweest. Het is een hoop passen en meten. Een stukje van een wielrand bij een andere auto, inclusief plamuren en spuiten koste me ook al 6 a 8 uur. Vooral het schuurwerk na het plamuren kost tijd.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb er nu tijdelijk even antiroestprimer op gespoten, tot ik iemand heb gevonden die er aan wil lassen. Iets is natuurlijk beter dan niets...
- V300 register
- Verbannen
-
Zo heb je een goede overgang die je makkelijk met een mespuntje plamuur weg kunt werken en je hebt minimale laswarmte in je plaat. Wel even goed behandelen naderhand.
- V300 register
- Verbannen
-

Even een off-topic vraagje: Aan een auto lassen, moet dat met halfautomaat of met zo'n apparaat met elektroden die je er zelf in steekt?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-