ook voor roestpreventie en laswerk

Frontbalkreparatie - de Gromsound methode

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-05-2010 16:06 #833766 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Frontbalkreparatie - de Gromsound methode

Fran?ois;145670 schreef : Als het open laten van de gaten in de binnenbalk de oorzaak zou zijn van
de roest aldaar, en een afdekkapje zou geholpen hebben, dan zouden er
anno 2010 dus geen GLT?s met roestende voorbalken rond mogen rijden.
Ik zou er een bak afgewerkte olie in leeggieten (na schoonmaken uiteraard).

Mistlampen dekken dat gat toch niet helemaal af?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2010 16:33 #833768 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Frontbalkreparatie - de Gromsound methode
gelijk maar dichtlassen dus...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-05-2010 17:35 #833782 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Frontbalkreparatie - de Gromsound methode
Zelf spoel ik de voorbalk regelmatig door met de hogedrukspuit, net als de wielranden en veerschotels. Dat is ook regelmatig onderhoud. Dat die dingen zijn gaan roesten, is omdat er te weinig aandacht voor is geweest.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-06-2010 00:28 #834198 door V300 register
gezien de consistentie van de troep achter de verrotte plaatdelen ben ik er vrij zeker van dat dat straatvuil is (zand steentjes etc) normale dubbelingsroest is alleen bladerdeeg. Affijn er zitten nu alu plaatjes opgeschroefd inclusief een randje kit. Ik moest alleen ook nog een balkeinde naast de wielkast dichten (bekende plek) en gister ook nog een stukje vloer onder de stoelbevestiging (idem). Maandag as apekool poging 1..

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2010 11:03 #834323 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Frontbalkreparatie - de Gromsound methode
Komt het aluminium niet in contact met het staal? Aluminium en blank staal - corrosie! ... en dat wil je juist voorkomen... :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-06-2010 23:14 #834376 door V300 register
Corrosie vereist naast corrosiegevoelige materialen (combinaties) ook vocht en zuurstof. De laatste 2 componenten zijn uit het spel gehaald dankzij dikke lagen menie acrylaatkit weer menie en dan nog een laag teer aan de vuile kant. Kortom daar zie ik geen problemen meer in :yeah:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-06-2010 23:19 #834378 door V300 register
Hoeft niet pers?.
Je hebt zoiets als ? electrolytische corrosie is dat dacht ik ? waarbij twee verschillende metalen die tegen elkaar aan komen elkaar opvreten. Heel leuk effect, behalve als het om je auto gaat ;)

Overigens wordt dit effect redelijk effectief bestreden met kit etc., dus hws zit je op dat gebied veilig.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2010 23:35 #834384 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Frontbalkreparatie - de Gromsound methode
Klopt, in "de branche" ook wel contactcorrosie genoemd.
Hiervoor is w?l de aanwezigheid van H2O nodig, maar een heeeeeel klein beetje water is al voldoende om de electrolyse op gang te brengen.
Zolang er geen direct contact is tussen het aluminium en het staal zit je relatief veilig.
Als je verzinkte bouten en moeren hebt gebruik wordt het alweer spannend. Als je aluminium en zink met elkaar in contact brengt en er komt vocht bij dan rot je aluminium rond je bevestiging weg... :D

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2010 14:39 #834416 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Frontbalkreparatie - de Gromsound methode
Aluminium staat "lager" in de reeks dan het metaal van je plaatwerk, dus mochten de delen contact maken rot altijd nog eerst je aluminium weg.
Desalniettemin zou dat zonde zijn van je werk natuurlijk.
Zodra het geen contact met elkaar maakt is er niets aan de hand, alleen moet er dan wel wat meer tussen dan een stukje tape o.i.d. natuurlijk :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-06-2010 15:37 #834420 door V300 register
ze doen bij montage van gegalvaniseerd hekwerk met RVS draadmateriaal ook altijd kunststof bussen en ringen ertussen.

Aan auto's zou ik het liever gewoon simpel houden, staal met staal wat met staal aan staal vast zit. En dan coatings, kit en aanverwante om het dicht en droog te houden.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC