Kokerbalk en Bodemplaat
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
dat er nu geen stuk overlap meer is, is wel een verbetering.
misschien was het niet zo moeilijk geweest om de verticale 'ribbel' in de dorpel terug te brengen, die ben je nu wel kwijt geraakt.
verder geen kritiek, respect!
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
wie doet dat nog?
normaal worden die delen toch gewoon gekocht en ingelast of is er ook al van de A ascona niets meer te krijgen?
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
antiekeradio;71121 schreef : stukje bij beetje.. maar toch wel grondig! dat er nu geen stuk overlap meer is, is wel een verbetering. misschien was het niet zo moeilijk geweest om de verticale 'ribbel' in de dorpel terug te brengen, die ben je nu wel kwijt geraakt. verder geen kritiek, respect!
welke verticale ribble bedoel je??
Alex;71139 schreef : vindt het wel knap dat je de carrosserie nog wilt aflassen! wie doet dat nog?
Ik moet dit aflassen, want het vormt de stevigheid van de auto
Alex;71139 schreef : normaal worden die delen toch gewoon gekocht en ingelast of is er ook al van de A ascona niets meer te krijgen?
Er is weinig voor de Ascona te krijgen, en wat er te krijgen is, is of ontzettend duur en/of heeft geen goede pasvorm.
- V300 register
- Verbannen
-
de bovenkant van de dorpel heeft een 'kuiltje' en dit liep eerst door in het vertikale deel van de binnendorpel.
zulke punten zorgen voor verstijving van de constructie tegen het 'torderen' van de balk (hoek van A stijl tov B-stijl vervorming)
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Antiekeradio schreef : stukje bij beetje.. maar toch wel grondig! dat er nu geen stuk overlap meer is, is wel een verbetering. misschien was het niet zo moeilijk geweest om de verticale 'ribbel' in de dorpel terug te brengen, die ben je nu wel kwijt geraakt. verder geen kritiek, respect!
welke verticale ribble bedoel je??
Ik denk dat hij het verzetje bedoeld aan de binnenzijde van de kokerbalk bovenaan.
Dat klinkt idd niet zo snugger van mij, maar ik bedoel dat mensen nog zo'n wrak gaan lassen, normaliter is het slopen ?f een andere carrosserie erbij kopen die in betere staat is.Alex schreef : vindt het wel knap dat je de carrosserie nog wilt aflassen! wie doet dat nog?
Ik moet dit aflassen, want het vormt de stevigheid van de auto
Ik wist niet dat er nog zo weinig van de Ascona's over waren, is toch een behoorlijk populair model geweest/ en nog?Alex schreef : normaal worden die delen toch gewoon gekocht en ingelast of is er ook al van de A ascona niets meer te krijgen?
Er is weinig voor de Ascona te krijgen, en wat er te krijgen is, is of ontzettend duur en/of heeft geen goede pasvorm.
[mod]quote chaos hersteld. als je quotes gewoon met [ quote=.. ] ... [ /quote ] code invoert gaat het w?l goed.
als je meerdere berichten tegelijk wilt quoten, kun je het knopje rechts naast "QUOTE" (MQ) gebruiken. Dat heet MQ van Multi Quote.
Klik op de MQ knop van de berichten die je wilt quoten, en tik daarna bij 1 van deze berichten op de "QUOTE" knop. nu staan alle quotes netjes onder elkaar zodat je je opmerkingen er tussen kunt zetten. [/mod]
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Alex;71139 schreef : vindt het wel knap dat je de carrosserie nog wilt aflassen!
wie doet dat nog?
normaal worden die delen toch gewoon gekocht en ingelast of is er ook al van de A ascona niets meer te krijgen?
Ik dus. Het is ff schrikken, maar het kan nog veel erger. Ik vermoed dat deze auto algehele roest heeft en dat wat we zien tekenend is voor de rest van de auto. Als het niet zo is dan is het idd. gelijk hele delen te vervangen, anders heb je dubbel werk en doe je de auto geweld aan.
Andere oplossing is om je fantasie bij de reparaties te gebruiken. Zo kun je van de nood een deugd maken. Bijvoorbeeld door er gelijk zijspoilers aan te lassen.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Erik;71205 schreef : Ik dus. Het is ff schrikken, maar het kan nog veel erger. Ik vermoed dat deze auto algehele roest heeft en dat wat we zien tekenend is voor de rest van de auto. Als het niet zo is dan is het idd. gelijk hele delen te vervangen, anders heb je dubbel werk en doe je de auto geweld aan.
Andere oplossing is om je fantasie bij de reparaties te gebruiken. Zo kun je van de nood een deugd maken. Bijvoorbeeld door er gelijk zijspoilers aan te lassen.
Je bedoelt dus dattie 'm nu net zo goed gelijk kan gaan 'channelen' ?:humor: