ook voor roestpreventie en laswerk

deur greep rubbers

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2010 19:47 #837949 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic deur greep rubbers
mwah, het valt bijzonder mee, belangrijkste is de stangetjes er recht uit te drukken (en zonder gereedschap; alles met de vingers)

wel oppassen met de borgclipjes, als die vallen kun je ze uit de onderkant van de deur op gaan vissen en dat is geen pretje:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
15-07-2010 19:54 #837950 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic deur greep rubbers
Handige tip, zal ik zeker doen (zie mezelf nu al schelden en tieren al graaiend in de deur....)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-07-2010 20:19 #837955 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic deur greep rubbers
Hehe, ik zie je nu als een wilde caveman met die deur boven je hoofd en schuimbekkend door huis rennen:lol:

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
15-07-2010 20:39 #837956 door Wouter Borsje
Hahaha, nou eer ik die deur uit mijn auto sloop word het wel heel gek hoor, ik lees het al, ook jij hebt een levendige fantasie :D

Heb wel eens ergens zo'n magnetisch koppie op een stangetje voorbij zien schuiven op een site, misschien toch wel eens handig (er verdwijnt soms ook wel eens iets heel kleins van metaal in de motorruimte...ahem...)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2010 22:52 #840333 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic deur greep rubbers
Toevallig heb ik hetzelfde klusje vanmiddag gedaan. Als je eenmaal doorhebt hoe het moet is er niets aan.
Het kan zijn dat er nog een beschermkap aan de binnenzijde zit. Bij mij zat 'ie er, dus ik moest de raamgeleider even losschroeven. Daarna heb ik slechts ??n stangetje moeten lostrekken.
Wat belangrijk is om te weten, is dat je het beste de handgreep in de "open-stand" eruit kunt nemen. Daarmee bedoel ik niet "van het slot af", maar ook echt de deurklink bewegen alsof je de deur wilt openen. Dan gaat het veel makkelijker.

Mocht je er zaterdag aan werken mag je me er altijd over bellen Wouter, het zit nu nog vers in m'n geheugen :)
Morgen + zondag moet ik werken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-07-2010 23:36 #840344 door V300 register

AvdAkker;149958 schreef : met het raam volledig omhoog heb je al ruimte zat om de stangetjes los te klikken

Ah, mooi! Zodra ik aan deze klus toe ben bel ik jou ff op, ok? :D

Heb ik dan van die kolenschoppen of heb jij kleine handjes? Ik vervloek deurgrepen vervangen...

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
16-07-2010 09:41 #840356 door Wouter Borsje

volvofiel;149995 schreef : Mocht je er zaterdag aan werken mag je me er altijd over bellen Wouter, het zit nu nog vers in m'n geheugen :)
Morgen + zondag moet ik werken.

Dank je voor jouw bijdrage in de grote 'hoe demonteer ik de deurgreep' operatie Joost.

Mocht ik er echt niet meer uitkomen dan is het fijn te weten dat ik je even telefonetisch om raad kan vragen.

Ik zal er ook een zaklamp bijpakken, zal best een donker plekkie zijn in die deur.

@Jos; Geen kolenschoppen hier, eerder een soort van vrouwen handen...:o

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2010 09:43 #840357 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic deur greep rubbers

Jos360;150007 schreef : Ah, mooi! Zodra ik aan deze klus toe ben bel ik jou ff op, ok? :D

prima

@ wouter, zolang je geen 2 linkerhanden hebt maakt het formaat eigenlijk verder niet zoveel uit:D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-07-2010 09:49 #840358 door V300 register
Wat ik hier nog niet voorbij heb horen komen, Wouter... is dat het handig is om een paar dozen scheldwoorden klaar te hebben staan. Want het demonteren gaat nog wel, maar het monteren (Fitting is reverse of removal...) is een @#$%&@#$E$ klus. Vooral dat met die stangetjes en borgveertjes.

Zo'n caveman lampje voor op je hoofd scheelt al iets, een flinke bouwlamp die je deur structureel overbelicht is ook een pre.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
16-07-2010 11:49 #840360 door Wouter Borsje
Alles staat klaar op de gang om mee te nemen (ook deurrubbers en portiervakken nu de deurpanelen er toch vanaf gaan)

Ik zal er voor ik zometeen weg ga nog even een doosje scheldwoorden bijzetten, gelukkig staat de 340 bij mijn ouders op een vrij rustig plekje dus hebben mensen niet snel last van een eventuele scheld en foeter kannonade :D

Als ik jou zo 'hoor' Diede ga ik met toch wel een tikkie zorgen maken hoor...de auto hier weer neerzetten zonder dat hij op slot kan lijkt me niet echt een strak plan...hopelijk zijn de portiergreep goden me een beetje gunstig gezind..

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC